TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skadet ecu?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #402822  av 3rlend

Hei! samme problem enda.
Fartssperre som kobler inn, fuelcut lignende sak, og startmotor som slår inn når den vil, og bil som vil starte når den vil.
f.eks starter fint om morgenen før jeg drar på jobb, og når jeg skal hjem etter jobb.
Men FAEN ikke i matpausen når jeg skal gjøre ærender :evil:

tjæ.............

Har fjernet ettermontert startsperre.
Har fjernet apexi Avcr BC
Har blendet slangen mellom innsug og ting med diagnose stikket. for å forhindre eventuell fuelcut

bare kom med innspill og ideer hva jeg kan prøve før jeg setter den på toyota.

Har prøvd å tatt ut ledningen på lmm, da dødde bilen, så det er ikke den.
Pga litt falskluft mellom wg og turbo ladder jeg "litt" mer en orginalt.
får bare en fuelcut liksom, uanhengig hvilket gir.
bare jeg gir full gass, å jeg kjenner det er litt turbotrykk, så kutter alt.
Men det skjer EN gang. så går bilen meget friskt vil jeg påstå, opp til 120. fartspperrrrre :evil:

samme med den fartssperre driten. hva er det som gir signal til hjernen om at bilen kjører så og så fort.

vil jdm Carloz sainz hjerne fungere på bilen min? 2.gen 3sgte.
tenkte jeg skulle låne en kompis sin hjerne for å se om det ble noe bedre.

Kan muligens dårlig lamda ha noe å si på alt dette?

kom igjen, spøtt ut uansett hvilken teori dere har!
 #402828  av jonmonty121

Jeg hadde en veldig lignende greie på Scorpio Cosworthen min(jada, scorpio....) og da var det ecu'n faktisk som du sier. Bytta den, takk gud for at mye ford bruker samme driten, og da var det game on igjen.
Dog "fartsperren" var ikke alltid på samme hastighet, som 120 på deg. Noen ganger funka det perfekt, andre ganger fikk jeg ikke kjøre over 85-90, andre ganger bare fysisk sperra den på 130-140.

Du har en hastighetsføler i girkassa da, eller "på". Den kan jo bli defekt.
Har ikke helt fått oversikt over min mr2 nå, men i følge det store nett ser du connectoren under fordelern.
På cossien min kunne jeg programmere den og det burde du vel kunne på mr2n også(har ikke sjekka fakta på det gitt:p)?
 #402842  av 3rlend

takk for svar :P
hele driten her skjedde da det begynte å pøs regne, jeg fikk til BC, og litt mye spinning :P
så kan jo være denne føleren som er merkelig som har fått seg et kakk.
men speedo funker jo ?

og det er hver gang på 120, 140 150 og 160, da nekter den :P

Bilde

liten film :P
 #402843  av jonmonty121

Ja, men har hørt om flere som klager på elektronikken i vss at den kan bugge. Plutselig tror den har jævlig høy fart og sånt pga turtallet, bare for et millisekund. Men speedometeret reagerer jo ikke så fort som det.

Men jeg er ingen ekspert. Jeg hadde først prøvd å byttelåne med ecun til kompisen din før jeg gadd å ofre det en tanke til. :)
 #402845  av 3rlend

tenkte jeg skulle prøve det ja.
men vil ecu fra CS celica passe? :P
(selvfølgelig passer den) men du/dere skjønner :P