TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SpørsmÃ¥l ang. kamakslinger

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #402831  av Dipsy

Har søkt litt i forumet, men fant ikke ut av hva jeg ønsker å vite.

Økonomien er på bedringens vei og snart har jeg råd til å svi av en del grunker på min kjære MR2 8)
Første prioritet er småplukk som må tas. Men etterhvert har jeg litt planer.

Det jeg lurer på da er om jeg skifter til kvassere kammer, hva som innebærer i arbeid osv. Fant noen anbefalte Brian Crower 262 eller 272.
Er det bare å klakke dem nedi og vips bedre ytelse, eller må jeg kuke med ECU og ventiler å all slags faenskap? :p Jeg har også planer om komplett ny eksos, fra manifoil til ende, de-cat seff :wink: . Noen som har noen formening om dette gir merkbart bedre ytelse? Ny clutch og letta svinghjul står også på lista jeg sendte til Julenissen!

På forhånd takk for hjelp :)
 #402851  av 3rlend

du må sikkert shimse opp mellom ventil og kamm, men ellers er bare å "klakke" neddi :P
 #402883  av 3rlend

men kan jo egentlig bare si at det er Dyrt og trimme en sugemotor.
Så hvorfor ikke spare litt ekstra å klaske till med turbo motor? :P
 #402895  av Dipsy

3rlend skrev:men kan jo egentlig bare si at det er Dyrt og trimme en sugemotor.
Jeg er fult klar over dette, men det er er kun kammer, eksos å svinghjul jeg bytter. Dette er overkommelig med tanke på pris. Har ikke planer, eller håp om voldsom effektøkning. Ønsker bare noe bedre drag, det tror jeg at jeg vil oppnå med letta svinghjul, eksos og kammer ;) Grunnen til at jeg ikke bytter motor er at jeg har uflaks, er 100% sikker på at hvis jeg hadde byttet motor, hadde jeg blitt stoppa i teknisk første dagen på veien :lol: Med kun kammer, eksos, og svinghjul burde jeg komme gjennom teknisk :) Håper jeg.. hehe
 #402925  av 3rlend

Dipsy skrev:
Jeg er fult klar over dette, men det er er kun kammer, eksos å svinghjul jeg bytter. Dette er overkommelig med tanke på pris. Har ikke planer, eller håp om voldsom effektøkning. Ønsker bare noe bedre drag, det tror jeg at jeg vil oppnå med letta svinghjul, eksos og kammer ;) Grunnen til at jeg ikke bytter motor er at jeg har uflaks, er 100% sikker på at hvis jeg hadde byttet motor, hadde jeg blitt stoppa i teknisk første dagen på veien :lol: Med kun kammer, eksos, og svinghjul burde jeg komme gjennom teknisk :) Håper jeg.. hehe

Tjo...
men mye vil altid ha mer :P
så? en mr2 gti har 156hk
akkurat som golf gti har 150 elns. golf gti er turbo.
politiet sa: er det turbo på denne??? :evil: :evil: :evil: :evil:
- Jepp :mrgreen:
blablabla

SÃ¥ sa jeg, hva som er forskjellen? mr2 gti er levert med turbo og 156hk akkurat som f.eks golf gti :)
han hadde jo ikke peiling da, værre om man møter på noen andre :P
han kjøpte den å sa ingenting :)
 #402931  av Dipsy

3rlend skrev:
Dipsy skrev:

Tjo...
men mye vil altid ha mer :P
så? en mr2 gti har 156hk
akkurat som golf gti har 150 elns. golf gti er turbo.
politiet sa: er det turbo på denne??? :evil: :evil: :evil: :evil:
- Jepp :mrgreen:
blablabla

SÃ¥ sa jeg, hva som er forskjellen? mr2 gti er levert med turbo og 156hk akkurat som f.eks golf gti :)
han hadde jo ikke peiling da, værre om man møter på noen andre :P
han kjøpte den å sa ingenting :)
Haha bra jobba! :lol: Helt korrekt at han kødden Mye vil ha mer! Men jeg tror at med de modsa jeg snakker om at bilen vil gå bra nok for min del ;) Handling er det viktigste, så når jeg får råd til coilovers osv, så blir det bra :D

MEN! Er det noen som vet om org. ECU takler 272 kammer? Eller burde jeg gå for 264 eller 270?