TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nyheter og updates om ft86/gt86/86/frs

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #403018  av ArildM

Da hentet jeg denne tråden inn på fremsiden :)
Takk til de som har bidratt med info og bilder i tråden!
 #403022  av RESOKEI

john_e skrev:Hvor har dere GT fra?
Står jo at den bare heter "86"
her
http://www.toyota.co.uk/cgi-bin/toyota/ ... _1024_root

den vil hete 86 i japan og gt 86 i europa. scion har ikke sakt hva den vil hete i usa,
bilen kommer som toyota versjon for europa. jdm versjon for japan. scion for the Us og subaru world wide .
 #403023  av RESOKEI

det er en fra ft86 forumet som vant en toyota konkurranse og er med på alle pr stunt fram mot tokyo. han sier at info fra ledelsen er kun 1000 biler worldwide i året og at alle håndbygges, men vi tror alle at han suger i japansk og må ha missforstått noe. :D

" see reports from our member Leeky, who is on hand at the Fuji Speedway at the Toyota 86 reveal! Leeky has already posted some great info and details @ "
http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=2375
 #403058  av RESOKEI

Robin1994 skrev:ser ut som en Lexus LFA foran :p det liker jeg. Men når man kommer bak så er det noe med baklyktene :/

Men TRD stylinga var sjukt rå :D
bare litt farge så ser de bedre ut, men enig at de ikke er vakkre orginalt
ProductionGT86-1.jpg
ProductionGT86-1.jpg (49.52 kiB) Vist 5243 ganger
 #403068  av mr2storbrua

Så betraktelig bedre ut med helt røde baklykter ja. Syns også den kler svartfargen best, men kan jo tenkes at noe av effekten i de andre fargene forsvinner på bilder...

Dagbladet har også laget en liten artikkel om bilen: http://www.dagbladet.no/a/19196139/
 #403086  av inzane2012

Digger denne bilen så sykt mye! Og at Toyota nå endelig er tilbake på banen i små sportsbil klassen tror jeg vil love godt for fremtiden! For når det kommer til denne klassen så er det ikke lenger så mange å velge lenger hva nyere biler anngår!
 #403089  av ArildM

Husk at AE86 ble levert med bare 124hk 4AGE motor i sin tid. Samtidig som vekten var rett under 1000kg. Ser man denne i forhold er det en klar oppgradering, samtidig som det heldigvis ikke er mer HK i den.

Dette er spot on, akkurat det ingen lager, men det alle vil ha! "Billig" bakhjulstrekker med det som garantert blir plenty utvalg oppgraderingsmuligheter i maange år fremover 8)
 #403091  av inzane2012

HELT enig Arild! hadde denne komt med samme type motor som står i impreza Sti utgaven, med 4wd og hele pakka så hadde den sikkert havna på over en mill, og da tror jeg ikke det hadde vert så mange her til lands vertfall som hadde komt til å kjøpe den... nei, 200hk på en sugemotor, lav vekt og bakhjulstrekk, JATAKK sier nå vertfall jeg :)

kan tenke meg at om ett års tid eller to, så vil det finnes ett hav av ettermarkes deler til denne bilen her, tror ikke en skal se vekk ifra at om salget går skikkelig bra, så kanskje det kommer en stock turbo utgave og :P
 #403092  av hmsilset

Bilen blir for dyr, og ikke så fin som jeg trodde den skulle bli, så slår fra meg alle tanker om å kjøpe denne til 450.000kr :) Vil sikkert koste 400.000 brukt når jeg tar opp nytt lån også. Men blir sikkert en populær bil siden det kommer mye kul styling og andre ting til den.Håper det blir noen her på klubben innen ett par år.

Tror heller jeg kjøper STI eller noe sånt neste gang.Eller evo6.Eller Supra.Eller M3...Eller mr2 :D
 #403095  av RESOKEI

dette er endten trd versjonen eller modellista versjon.
AY0F2837.jpg
AY0F2837.jpg (117.63 kiB) Vist 5210 ganger
AY0F2834.jpg
AY0F2834.jpg (164.9 kiB) Vist 5210 ganger
annen eksos
AY0F2811.jpg
AY0F2811.jpg (144.99 kiB) Vist 5211 ganger
AY0F2805.jpg
AY0F2805.jpg (174.89 kiB) Vist 5211 ganger
TRDsample.jpg
TRDsample.jpg (117.07 kiB) Vist 5211 ganger
Sist redigert av RESOKEI den 29 nov 2011 13:36, redigert 1 gang totalt.
 #403097  av McLarren

Vet ikke om det er nevnt tidligere i tråden, men står litt på denne linken: http://www.toyota.no/norwegian_news.aspx :D
 #403098  av RESOKEI

her blir det live stream fra første visning i Tokyo:

Nov 30th (Wed) 11:30AM Japan Time
Toyota Press Conference Live Streaming @ Tokyo Motor Show 2011
http://www.toyota-global.com/tokyoms2011/
 #403100  av RESOKEI

hmsilset skrev:Bilen blir for dyr, og ikke så fin som jeg trodde den skulle bli, så slår fra meg alle tanker om å kjøpe denne til 450.000kr :) Vil sikkert koste 400.000 brukt når jeg tar opp nytt lån også. Men blir sikkert en populær bil siden det kommer mye kul styling og andre ting til den.Håper det blir noen her på klubben innen ett par år.

Tror heller jeg kjøper STI eller noe sånt neste gang.Eller evo6.Eller Supra.Eller M3...Eller mr2 :D
Enig at den blir for dyr i det norske markedet. Det blir en bil mest for toyota entusiaster, men det er faktisk ikke toyota sin feil. Det er de norske avgiftene sin feil.å bittelitt norske holdninger til japanske biler. for meg personlig er det helt greit, blir litt ekslusivt som når jeg hadde lexus is 200 sportcrossen. Er ikke mange som kjøper topmodellene av toyota, man kjøper toyota for å være fornuftig. min avensis 2011 mod med 177hk-d cat stv(kan kun fås manuell,med 50000km på tellern) har tapt seg mye mer i pris en en 155hk avensis med automat. hadde bilen min for vurdering av inbytte for en mnd siden. høyeste pris 305 000kr nypris 490 000kr.

Det er rett og slett en veldig dårlig invistering og være toyota entusiast, spesielt av nye biler :lol:
 #403105  av FT86

Den blå med store spoileren var insane!

min blir grå med stor spoiler! :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 35