TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Se etter celica ved kjøp?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #403037  av Offern
 
Tidligere skader om det er noen og rust i hjulbuer bak, kanaler og beltefestene i gulvet foran.
 #403040  av Andrepedersen
 
I hovedsak rust, på di plassene som overnevnte nevner OG dempertårn..
Må også se om eksosen er veldig kvit, (mulig dårlig topp)
Girkassen er som regel slitt etter litt juling. bruker å være dårlige synkringer på 2 og 3 gir :)
 #403045  av hmsilset
 
Jeg bruker å sette biler jeg har lyst på på verksted for tilstandsrapport.Gidder ikke dra å se på en bil uansett pris uten at det er utført.koster +- 1500kr. Da vet du nøyaktig tilstand på bilen, og da er det sikkert å skrive kontrakt og eventuelle mangler ;) EU kontroll og hva eieren eller kjøper ser, teller ikke mye i mange tilfeller.Folk flest ser bare de største feilene som de nevnt over her.
 #403047  av Andrepedersen
 
hmsilset skrev:Jeg bruker å sette biler jeg har lyst på på verksted for tilstandsrapport.Gidder ikke dra å se på en bil uansett pris uten at det er utført.koster +- 1500kr. Da vet du nøyaktig tilstand på bilen, og da er det sikkert å skrive kontrakt og eventuelle mangler ;) EU kontroll og hva eieren eller kjøper ser, teller ikke mye i mange tilfeller.Folk flest ser bare de største feilene som de nevnt over her.

helt sant! men di er feil du vill unngå, og som oftest di mest tidskrevende/kostbare feilene også :)
 #403096  av 3rlend
 
nå er det ikke snakk om at han SKAL kjøpe bilen, bare se :P
blir litt kostbart i lengden om man skal ta naf test på alle biler man har litt interesse for :P

men takk for svar :D
 #403308  av 3rlend
 
Skulle dra tirsdag.
Det ble utsatt til torsdag.
Selgerne svarer ikke osv.
Så har ikke fått sett ennå-,-
 #403479  av Rangle
 
Fukt i gulv!

Plast/fuktsperre i disse er ikke verdt å være montert engang, dårlig.
Samtidig ser du når du fjerner trekk at der er et deksel i bakkant på dør (på innsiden) som har en skrue i topp eller bunn om jeg husker riktig, denne har skumgummi pakning (kan lekke som en sil etter mange år på veien).
Det du SKAL være obs på, er at hvis denne lekker, og det er fukt i gulv (veldig vått) så har Toyota brukt de mest idiotiske tetningene for hull i dørk, metallbit som ligger over hull med asfaltplate som ligger over, ikke tett.
Da vil vann komme seg imellom dobbeldørk, og du har det gående...

Kan godt vise deg i Jula hvordan dette blir seende ut! Da dette har skjedd meg, og selger ikke sa noe om dette, og iallefall ikke var nøye nok (som man skal være på slike biler!).

Rust i vanger er typisk på disse, lest på amerikanske og engelske forum hvor dette er en gjennganger, og det er dyrt å handle nye vanger for å sveise (fortalte deg når du hentet turbo, derfor jeg hovedsakelig ga opp min GT4).
Tetning mellom innerskjerm og skjerm, falsen jeg snakket om som ligger inn i karosseri, sprekker og samler vann = rust.

Disse bilene er langt fra feilfrie ved null vedlikehold, man må konstant pleie disse for å holde rust borte.

Vær nøye iallefall! Kjempebil sålenge den er vedlikeholdt, blir vedlikeholdt og holdt unna salt-sørpa 8)