TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 i Rallycross

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #403229  av JK86
 
Hei.

har en bror som lurer på og bygge en mr2 til bruk i rallyvross. han må da etter reglene bruke en 1.6 liter motor. denne kan ikke ha turbo men trimmes godt. noen forslag til motor,gir og understell som kan passe og fungere bra i i en mr2 sw20..

alle tips og råd taes imot med stor takk
 #403230  av EXS
 
1.6l silvertop kanskje er vel 165 hk org og denne tåler mer juling og trim en f.eks blacktopen
 #403231  av JK86
 
takker for svar.. er det vanskelig/dyrt og få tak i en sånn motor a? noe egon har kanskje. hvordan tror dere dette går med tanke på drivverk? mye ombygning?
 #403235  av EXS
 
egon bør ha disse motorene.... ang understell er det sikkert noen andre på forumet som kan hjelpe deg med
 #403238  av mr2storbrua
 
Hvorfor ikke heller gå for AW11? Lettere bil, riktig motor (evt like motorfester dersom du vil bytte ut standard 4A-GE) og billigere i innkjøp...
 #403250  av 2r-e-rik
 
JK86 skrev:Hei.

har en bror som lurer på og bygge en mr2 til bruk i rallyvross. han må da etter reglene bruke en 1.6 liter motor. denne kan ikke ha turbo men trimmes godt. noen forslag til motor,gir og understell som kan passe og fungere bra i i en mr2 sw20..

alle tips og råd taes imot med stor takk
supernasjonal jr klasse?
 #403260  av JK86
 
ja supernasjonal junior.. der må de ha 1600 motor.. inkjøp er grei siden vi har 2 stk 91 mod stående i deler.. (deler kommer snart for salg i egen post)
tenkte det kunne vært kult og spesielt og fått en mk2 på bane.. :mrgreen:
går jo ann og bytte motor etter en sessong når han går over i neste klasse..
 #403261  av Haugrud
 
wankel? 1,3 og du kan vel ha mindre volum..torotors wankel går som firesylindret, siden du må ha samme sylinderantall som det originalt er i bilen..vet om en rc aw11 med wankel hvertfall...
 #403263  av JK86
 
Haugrud skrev:wankel? 1,3 og du kan vel ha mindre volum..torotors wankel går som firesylindret, siden du må ha samme sylinderantall som det originalt er i bilen..vet om en rc aw11 med wankel hvertfall...


:D :D :D artig nok satt vi akkurat og diskuterte muligheten for det her nå.. men det har vel aldri vlitt gjort før..
ikke i mk2 hvertfall. eller?
:mrgreen:
har jo noen valg og gå i her så ser jo fulgt mulig ut
 #403264  av Haugrud
 

det flytter seg hvertfall...bobla til sjefen..hehe :)
om dt har blitt gjort før aner jeg ikke...men er jo fullt mulig..
 #403265  av JK86
 
ja er jo sant det... men koster vel fort en del eller er det dyrere og trimme og putte inn en silvertop?
 #403266  av Haugrud
 
Rallycross er ikke billig uansett hvordan du vrir og vender på det :P
 #403267  av JK86
 
nei det koster sitt er derfor det er greit og pønske ut litt hva som lønner seg.. men vi får se hva vi ender opp med...
:D men som sagt, gode råd og tips taes imot med stor takk..

PS: noen der ute med jule fellingen på plass enda? :roll:
 #403268  av JK86
 
wankel er utelukket pr regelverk. :twisted: :evil: liker ikke regelverk,,
 #403283  av 2r-e-rik
 
Haugrud skrev:wankel? 1,3 og du kan vel ha mindre volum..torotors wankel går som firesylindret, siden du må ha samme sylinderantall som det originalt er i bilen..vet om en rc aw11 med wankel hvertfall...
i rallycross så ganges kubikken i wankel med 1,5 for klasse inndelingen sin skyld, i super nasjonal må motoren komme fra samme bilmerke som karosseriet..