TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• tidlig slitt chluts. Ã¥rsak? hva ambefalles? 1jz drifting

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #402955  av kodalracing

demontert motor/gir på driftebilen kjørt ca 6 ganger i år.
ser at ACT chlutsen jeg kjøpte i vinter er slitt ned til naglene
er en 6 pucka chluts. syntes det var veldig tidlig og bli slitt ut har ca 300hk
noen som er eninge?

skal ha 150hk mere til neste år kommer jo til og måtte skifte etter 3-4 ganger da. åsen chluts ambefaller folk da?
mvh kim
 #403024  av Radial

merkelig... jeg har ikke tatt ut kassa sålangt i vinterm kun sjekka tykkelsen visuellt via inspeksjonslukene med speil, og min lamell ser helt strøken ut. Kjørt ca 4 treninger og 3 "løp". ACT Extreme 3000lbs trykkplate og 6 puck fjæra senter, kjøpte alt fra driftmotion.com den gangen... Tok en overflatemaskinering av svinghjulet før jeg satte det hele sammen igjen.

Men en nedslitt lamell tyder på at den må ha slura fælt... med det utgangspunktet vil jeg tro svinghjulet er svært glatt, og klem-trykket til trykkplata har vært litt lavt?
ACT har online support, ville faktisk slengt inn ett spørsmål til dem om holdbarheten... kan hende du får noen fornuftige svar der.

Jeg sleit dog med mye sluring på min i starten.... viste seg at det var mye luft i clutch-overføringa + råttene pakninger i både slave og master-sylinder. Overhalte dem med Repsett fra Toyota, lufta SKIKKELIG godt, og siden var det aldri problemer :)
De anbefaler at clutchen skal "kjøres inn" i 150miles.... blei aldri gjort hos meg :P
 #403115  av kodalracing

tokk og pussa sving hjulet med pusse papir bare jeg da for og få litt riper i det.
kjøpte det fra jdmpreformance jeg da veit ikke hvem type men skulle være en av de råeste han selger. trur slaven virker ordentlig og trøkk plata var jo ny. hvis jeg er litt brå på pedalen så hugger den til.

så det sto at den skulle kjøres inn ja men gjorde ikke det jeg heller. åsen skal en få kjørt inn en chluts på en drifte bil da trur ikke onkel blå blir så fornøyd når en kjører langs veien med en sånn bil;)
 #403287  av Radial

For å si det rett ut så har du valget mellom ACT sine clutcher (som omtrent Alle jeg kjenner med 1JZ bruker), eller så må man gå for 2/3plata tilton/ORC-greiene med komplett ombygging av utløser-systemet. 10-15k i clutch/svinghjul.

Men når jeg tenker på det, så brukte jeg Action sin 6-puck, og ikke ACT sin på mitt oppsett. (Det kom slik fra DM, jeg tok bare det råeste de hadde..)

Se differansen på produktene, særlig fargen på Lamellen:
ACT: http://store.driftmotion.com/static/i-ts2-hdg6.php
ACT/ACTION: http://store.driftmotion.com/static/i-s ... orr154.php

Action- lamellen fås løst her...kan være verdt ett forsøk for deg, de skryter av tilnærmest OEM holdbarhet, og har holdt bra for meg! :)
http://store.driftmotion.com/static/i-a ... 54disk.php

Også er det ikke dumt å få maskinert svinghjulet så det er 100% plant.
Dumme er at du da må maskinere bort styretappene til trykkplata, og du må maskinere i 2 steg for å beholde "forholdet" mellom anleggsflata til Lamell vs Trykkplate (liten nedsenking til Trykkplata rundt) men jeg har kjørt nå ett år uten styretapper og funker fint det. Men kjører med STD turtallsperre da.. :)
 #403446  av 1JZFreak

Bare for og virke litt dum, så hadde jeg valgt en F1 Racing clutch (stage 3 500hk) til 2500 NORSKE kroner inkludert frakt:P

Vi er 2 stk her med 1jz-gte så kjører på dem. Jeg har hatt min i 2 år og en kompiss har har sin i 1 år med masse cluck kicks!
Aldrid hatt noen problemer.
Ingen av oss har hatt oppe kassen enda å sett på clutchen, men de holder fint enda, gidder ikke åpne før den ryker :)

Men man kan vel aldri garantere noe med de billige cluchene :/
Men jeg kommer til og kjøpe lik clutch igjen.
 #403447  av 1JZFreak

Ja, jeg har lett svinghjul, kompissen min har orginalt.