TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• -95 Toyota MR-2 Turbo

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #403213  av Ocean Walley

Holder til i Trondhem, og jobber på Toyota som han Mr292 over her nevnte
Toyota tvers igjennom dere da ^^
Jeg kommer til Trondheim til neste helg (9-10 des.) Da skal jeg få prøvd å lufta turbo-bilen. Jeg har jo ikke en gang sett den selv enda :shock:
Jeg kan jo gi en lyd da :)
 #403217  av McLarren

Ocean Walley skrev:
Holder til i Trondhem, og jobber på Toyota som han Mr292 over her nevnte
Toyota tvers igjennom dere da ^^
Jeg kommer til Trondheim til neste helg (9-10 des.) Da skal jeg få prøvd å lufta turbo-bilen. Jeg har jo ikke en gang sett den selv enda :shock:
Jeg kan jo gi en lyd da :)
Fikk Toyota inn med morsmelka! :lol:
Gi lyd fra deg vett, mini-meet :D
 #403426  av Ocean Walley

Siste dagen i afghanistan nå! Flyr ut i morgen :D
Det betyr et steg nærmere å få begynt på bilen!!
 #403437  av Audun F

Angående ski på MR2 så hadde jeg et sett med slike magnetholdere tidligere. Det fungerte veldig bra, bare satte en på taket og en på bakluka. Litt klønete å få opp bagasjen, men pytt pytt.

Vær uansett litt forsiktig siden det ikke skal så mye til før du får riper. En liten stein hos meg resulterte i ei feit stripe på taket :|
 #403689  av Ocean Walley

Først: NORGE :D hehe! Godt å endelig være tilbake å vite at jeg ikke skal tilbake til afghanistan!
Har vært her noen dager nå, og har fått prøvd MR-2'n (den hvite) på vinterføre. Og denne bilen slutter aldri å imponere! Men Nokian hakka 7 (pigg) sitter den som støpt på vanlig kjøring. Og så fort jeg vil leke litt, så er bilen mer enn villig og vi har funnet kjemien sammen også sideveis! Stort sett under trygge omgivelser på en parkeringsplass. Nå ser jeg utrolig mye fram mot 6. januar da jeg skal til Drevsjø og kjøre på isen under Ferdinand Winter Festival 2012!!https://www.facebook.com/events/282224371792109/ http://www.ferdinand-motor.no/index.php ... 1&Itemid=1
 #403690  av Ocean Walley

NÃ¥r jeg kom hjem ventet det noen div deler :)
Vedlegg
Aeroware frontleppe
Aeroware frontleppe
CIMG01851.jpg (447.41 kiB) Vist 2474 ganger
Lengre hjulbolter
Lengre hjulbolter
CIMG01861.jpg (569.68 kiB) Vist 2474 ganger
Klare blinklys
Klare blinklys
CIMG01881.jpg (736.63 kiB) Vist 2474 ganger
Shortshifter med kopperforinger
Shortshifter med kopperforinger
CIMG01891.jpg (719.47 kiB) Vist 2474 ganger
Displayramme i karbonfiber
Displayramme i karbonfiber
CIMG01901.jpg (775.31 kiB) Vist 2474 ganger
 #403691  av Ocean Walley

mer deler..
Vedlegg
Blitz oljefilter i metallic lakk^^
Blitz oljefilter i metallic lakk^^
CIMG01921.jpg (830.94 kiB) Vist 2473 ganger
Polyforinger
Polyforinger
CIMG01961.jpg (692.4 kiB) Vist 2473 ganger
Camberkit (både foran og bak)
Camberkit (både foran og bak)
CIMG01971.jpg (844.35 kiB) Vist 2473 ganger
 #403692  av Ocean Walley

I dag var jeg først på Toyota og hørte etter om det fantes noe skistativ til bilen min, men de hadde ikke noe og ingen forslag.
Så dro jeg på Torshov. Der kjøpte jeg et sett med magnetholdere. Disse ble perfekt :D
"Toyota MR-2, som skapt også for skientusiaster" :!:
BÃ¥de Telemarkskia og langrennskia fikk plass!
Vedlegg
CIMG01821.jpg
CIMG01821.jpg (611.49 kiB) Vist 2470 ganger
CIMG01811.jpg
CIMG01811.jpg (610.86 kiB) Vist 2470 ganger
CIMG01841.jpg
CIMG01841.jpg (704.12 kiB) Vist 2470 ganger
 #403770  av Ocean Walley

KRISE!!! Kjente at clutchen begynte å slippe i dag :shock: Neiåneiånei... Kunne ikke komme på et værre tidspunkt. Skal jo bruke bilen på isbanefestival første helga på januar! What to do??! Bilen er fortsatt fult kjørbar, men holder nok ikke 3 dager på isbane.
Bestilte tvert ny clutch, men jeg tror nok det må skje et mirakel om denne kommer fram fra USA før jul!
Jeg har en brukt clutch fra en 2.gen 3s-ge, men vet ikke hvordan stand den er i.
Blir en tur på Toyota igjen for å høre etter om de har noen mål på plata.
Btw, noen som leser tråden min som har erfaring med å bytte clutch på mr2 sw20 og om jeg trenger spesialverktøy og hvor lang tid jeg må regne med å bruke? Har ikke sett så nøye under bilen, men ser for meg at det er en del trangere å få ut kassa på denne bilen enn på en normal frontmontert tverrstilt motor?
Får vel lete litt på "how to do"-sider også, så jeg ikke lager mye ekstraarbeid for meg selv.
Heldigvis har jeg fri fram til godt over nyttår, uheldigvis har jeg tatt på meg å skifte ut div slitedeler på søstersen sin bil, så må vell få gkort ferdig den først da...
 #403774  av ArildM

Sjeldent at en clutch ryker på et beleilig tidspunkt :mrgreen: Tok ikke så fryktelig lang tid på AW11. Ta av stikkakslingene på girkassesiden, løsne på en del bolter rundt selve girkassen pluss litt annet smårammel (starteren) så har du fått ned girkassen. Brukte ikke noe spesialverktøy på AW11, men sentreringsverktøy for clutch kan være greit å ha, selv om det går an å gjøre jobben uten. Ikke noe mer jobb på AW11 enn en vanlig framhjulstrekker :)

Gjort på en 2-3 timer om man skal beregne god tid skulle jeg tro, alt etter hvor du holder på og om du har noen som hjelper deg. Ble vel gjort på en times tid i AW11en når vi var 2stk.
 #403780  av Ocean Walley

Så sant! Kjenner Murphy fra før av med blant annet motorhavari rett før planlagt bilferie ++

Det var jo ikke dårlig tid det! Tror ikke jeg satser på å matche den tiden ;) Hvis jeg finner ut av den clutchen som jeg har liggende er i orden (er plata innafor og jeg får matta den ned litt), så spørs det om det blir 2 clutchbytter. 1 nå og 1 etter at ny og forsterket har kommet! Greit å vite at bilen er kjørbar til noe som en har betalt en del for å være med på og ikke får refundert. Blir vell også en liten service på motor i samme sleng med oljeskift, skifte av enkle foringer (stabstag) i samme slangen!
 #403781  av Ocean Walley

Btw, hvordan får jeg til å laste opp ett profilbilde? Jeg har lett litt, men finner ikke ut av det :lol:
 #403784  av ArildM

Usikker på om denne lenken ble rett (?):
http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... ode=avatar

Ligger under Brukerkontrollpanel (se øverst til venstre), når du er inne på dette ligger det under Profil og så Profilbilde. Så er det litt restriksjoner på størrelse ute å går, ligger en profilbildehjelpstråd på forumet om du ikke får til å lage bilde selv :)
 #403787  av Ocean Walley

ArildM skrev:Usikker på om denne lenken ble rett (?):
http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... ode=avatar

Ligger under Brukerkontrollpanel (se øverst til venstre), når du er inne på dette ligger det under Profil og så Profilbilde. Så er det litt restriksjoner på størrelse ute å går, ligger en profilbildehjelpstråd på forumet om du ikke får til å lage bilde selv :)
Se der ja :) Flotte greier, takk!