TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Danielj's MRlowrider

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #403711  av ArildM
 
Hehe +1 på den.

Det eneste problemet er om du blir involvert i en ulykke og forsikringsselskapet finner ut at du har turbomotor som ikke er godkjent.
 #403716  av Andrepedersen
 
3rlend skrev:
Andrepedersen skrev:
DanielJ skrev:Planene er der, men har lyst til å kunne få det godkjendt også. Får se hva tiden bringer :wink:
Skjønner jeg godt, kan ikke være noe særlig for dem som har det og må kjøre konstant med klumpen i halsen.. Eller hva 3rlend ?

Ser ut for at de kan skje ting nå som toyparts driver på med godkjenning.. Håper det kan resultere i noe positivt :) Uansett, så hadde denne bilen vært fullkommen med 3sgte motoren!
Politiet her har faktisk ikke peiling for 5 øre.
Har nevnt det tidligere, jeg ble stoppet og politiet sa sint: e detta turbo?!
Jeg: på lik linje med golf gti med 150, Nissan 200sx (s13) med 165hk, så er mr2 gti levert med turbo og 156hk.
Han sa ok å brydde seg ikke noe mer.

Bta har sjelden gang i skuddåret kontroll, da er det som regel beltekontroll, står på samme plass hver gång siste 15 år.
Så nei, jeg kjører ikke med klump i halsen:p
Det var en dårlig løgn :P haha, men som arild nevner sliter du som f vist du er involvert i en ulykke der det blir etterforska litt. Då har du hatt en fot så langt opp i ræva at de har vært vanskelig å løge sæ unna den :)
Men, tut å kjør. Går sikkert fint så lenge du ikke blir stoppa av en som har litt peiling og vill sjå vognkort :D
 #403721  av ArildM
 
Er jo som regel hvis sånne ting skjer at du virkelig trenger å ha papirene i orden... Avskiltning/omvisning av bil er bare barnemat i forhold.Kjedelig å sitte med regresskrav resten av livet. Og det er vel det som er poenget med et motorbytte, å øke akselerasjon/hastighet, som også gir en økt risiko for skader.

Men hey, skal ikke si så mye selv :oops: Så lenge man behandler kjøretøyene med respekt så går det vel for det meste greit :)
 #403725  av 3rlend
 
om du tror på meg eller ikke bryr jeg meg ret å slett ikke om :P
jeg sa til politiet at på lik linje som golf gti er mr2 gti levert med turbo å de tok den :)
jeg jobber selv i forsikringsselskap og har alt mitt forsikret her og vet altfor mye om ditt og datt som skjer om det å det skjer, så ingen grunn for å begynne å være ufin :)

MEN! skal såklart ikke sitte å si at "jeg liker å være litt badboy iblant"
Hadde jeg kunnet godkjent bilen så hadde jeg gjort det. Siden det er så å si umulig har jeg ikke giddet å tenke på det.
 #403730  av ArildM
 
Hehe, ingenting av det jeg har sagt var ment for å være ufint i alle fall:)

Litt ironisk at du både selger forsikringer og har en bil som ikke er godkjent ombygget selv :oops: Så, som en mann som garantert har litt innsikt i forsikringsselskaper og deres syn på saker, så vil du si at ditt forsikringsselskap ser ikke noe alvorlig på slike ting om en ulykke skulle skje? Spent på svar hehe. Har jo alltid hørt at dette er fyfy og at du ikke vil få dekket noe som helst osv hvis du har et ikke godkjent motorbytte på din bil.

Skulle jo egentlig få godkjent bytte til GTX motor på min bil, men siden Mazda norge ikke kunne dokumentere at karosseritykkelse var lik på vanlig 323 og GTX så gikk saken i lås... Så det er ufattelig hvor tungvindt ting kan være, skjønner godt at folk gir opp.
 #403735  av 3rlend
 
ArildM skrev:Hehe, ingenting av det jeg har sagt var ment for å være ufint i alle fall:)

Litt ironisk at du både selger forsikringer og har en bil som ikke er godkjent ombygget selv :oops: Så, som en mann som garantert har litt innsikt i forsikringsselskaper og deres syn på saker, så vil du si at ditt forsikringsselskap ser ikke noe alvorlig på slike ting om en ulykke skulle skje? Spent på svar hehe. Har jo alltid hørt at dette er fyfy og at du ikke vil få dekket noe som helst osv hvis du har et ikke godkjent motorbytte på din bil.

Skulle jo egentlig få godkjent bytte til GTX motor på min bil, men siden Mazda norge ikke kunne dokumentere at karosseritykkelse var lik på vanlig 323 og GTX så gikk saken i lås... Så det er ufattelig hvor tungvindt ting kan være, skjønner godt at folk gir opp.

Siktet til andrepedersen om ufinheten :P

jææææ.. så kjøpte jeg jo da bilen før jeg begynte å jobbe her :)
Og jeg kan si med en gang det er veldig fyfy.
Men så kan du se på en annen ting, hva med biler som er chippet f.eks?
jooooo det er langt vanskeligere å finne ut men teoretisk er bilen "ombygget for å yte mer".
ved et skadetilfelle får jeg fratrekk iom at bilen er ombygd, sant som dere sier.
så da sier jeg som folk i forsikringsbransjen også sier: dette er en risiko jeg tar.

ikke sant, norske systemet er helt på trynet.

men ferdig med dette offtopic krangle greiene :P
 #403772  av ArildM
 
Takker for avklaringene :) Ferdig med off topic for min del :)
 #404066  av DanielJ
 
Da avslutter jeg dette "off topic" med å si at bilen nå er hos mekaniker for register skifte :)
 #404099  av DanielJ
 
Ble ikke skiftet registerreim i går :( Mekanikeren fikk ikke av bolten på reimhjulet som er fast i veiva, fast vist noe helt for jævlig.. Så vi ha utsatt det til etter jul igjen, da skal bilen på Toyota Nordvik for å løsne boltn. De hadde vist kjøpt utstyr for dette bare for å få av den bolten. Den pleide vite å sitte fast på Yaris også.. Så når bolten er løs, skal mekanikeren ta over og skifte vannpumpe, reim og strammehjul, registerreim og dynamoreim. Det ordner seg nokk til slutt :)
 #404106  av john_e
 
Senk bilen ned på bakken---> Sett en latmannsarm på bolten, så arma stopper mot gulvet (pass på at den står riktig vei i forhold til hvordan veiva snurrer)---> Vri om nøkkelen---> Vips, så er bolten løsnet :D
 #404118  av DanielJ
 
Å du tror ikke at vi prøvde akkurat det? :wink: Ga ingen resultater...
 #404141  av DanielJ
 
Jepp.. Men har hatt en Toyota mekaniker til å se på det og han sier at han skal få den løs :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 48