TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Precision vs Garret pÃ¥ 3s-gte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #403731  av ivers

Kjører nå med Garrett GT3582r a/r 0,63 på min 3s-gte, men synes den er alt for treg for min smak. Det skjer ikke så mye før 4000 rpm pluss at den surger på 5000 rpm +.. Kjører med makstrykk på 1,75 bar og har 403 whp på firhjulsstrekk.
Vurderer å bytte om til Precision Billett 5857 eller 5557 for å få bedre spool-up på samme effekt, men er usikker på hvilken jeg skal gå for. Og om de faktisk gir mye bedre spool-up en garrett turboen..

Noen som har noen erfaringer eller meninger her?
 #403759  av Mr_Storbrua

Snakk med motorsporthuset. Han kan sikkert gi deg ett bra svar på dette.
 #403764  av Offern

Evt sleeper her på forumet også, han kjører vel Precision på sitt st165 ''monster''.
 #403765  av Mr_Storbrua

Det er mye mulig ja..
Har en følelse at det er precision som er veien å gå på 3sgte.
 #403943  av MOTORSPORTHUSET

ja nå vet jeg jo lite om resten av oppsettet.
men kan si dette.

du har jo en turbo som er 200hk for stor for motoren din.
og du føler den drar for sent for du har ikke trimmet motoren din slik at du kan øke turtallet mer en 7.. vis den gikk til 8500 så hadde du følt no helt ant!

du må enten trimme motor slik at den står i stil til turbo eller ha mindre turbo.
precision drar ikke tidligere en garret men er mer holbare ved slangehopp og klarer mere microspon i olja skulle du ha det..
jeg mener pc glideversjonen. liker di best for di er billigere like gode og tåler mye juling
og har alltid mindre baktrykk en garret vis du piner max.

jeg ville hatt 5557 på din motor med 400whp vis det er ditt mål.
og med det største eksoshuset vil du skal over 1.8-2 bar.
skal du få den til og dra skikkelig tidlig så må du drastisk til verks i motor.
8) lykke til
 #404140  av ivers

takker for svar!
MOTORSPORTHUSET skrev:ja nå vet jeg jo lite om resten av oppsettet.
men kan si dette.

du har jo en turbo som er 200hk for stor for motoren din.
og du føler den drar for sent for du har ikke trimmet motoren din slik at du kan øke turtallet mer en 7.. vis den gikk til 8500 så hadde du følt no helt ant!

du må enten trimme motor slik at den står i stil til turbo eller ha mindre turbo.
precision drar ikke tidligere en garret men er mer holbare ved slangehopp og klarer mere microspon i olja skulle du ha det..
jeg mener pc glideversjonen. liker di best for di er billigere like gode og tåler mye juling
og har alltid mindre baktrykk en garret vis du piner max.

jeg ville hatt 5557 på din motor med 400whp vis det er ditt mål.
og med det største eksoshuset vil du skal over 1.8-2 bar.
skal du få den til og dra skikkelig tidlig så må du drastisk til verks i motor.
8) lykke til
Oppsettet mitt ser slik ut:
Smidd innmat, borret opp 0,5mm.
HKS 1,6mm toppakning
Portet topp
HKS 264 kammer både innsug og eksos
Hks justerbare kamdrev
Fidanza alu svinghjul
Full-race eksosmanifold
Wolfkatz fuelrail
wolfkatz 1150 cc dyser
deatschwerks 300+ lph bensinpumpe
Apexi Power FC datasprut
Original tenning (Dette i sammenheng med at jeg kjører på 98 bensin gjorde at Geir Haugen (Bjørnstad bil) ikke ville gå høyere med turbotrykket)

Er klar over at turboen er god for minst 100 hk mer i motor, men visste ikke helt hvor mye effekt jeg ville klare å ta ut da jeg bygget motoren.

Jeg vil ikke tyne motoren noe mer enn jeg har gjort nå, men er ut etter å få en best mulig turbo for oppsettet slik det er.