TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 mk1 Støtdemper tÃ¥rn stab stag (Sturt bar brace)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #40270  av proson

For et par uker siden bestilte jeg meg et støt demper stab stag fra USA, men fikk en MEGET lite hyggelig tilbakemelding i dag :(

--------
the strut bar came back to today @12.00 pm and saying that the package cannot be delivered to your country du to its length so i can refund you tonight
--------

Snakk om å bli skuffa! :x :( :evil: :!: :?

Noen som vet hvor det går an å skaffe noe slikt? Toyota kan sikkert skaffe det som var levert orginalt på Supercharge versonen og muligens de nyeste MK1, men det koster sikkert endel!

Noen tips?
Vedlegg
Sturt bar brace.jpg
Sturt bar brace.jpg (8.58 kiB) Vist 2527 ganger

#40283  av Amund

er det fremme du mangler? i så fall kan du få orginalt, eller sjekke diverse andre sider, skal se om jeg finner noe en plass..

Bak så var det bare noen få sc som fikk orginalt, det virker som om toyota laget et visst antall, og når det var oppbrukt, var de rett og slett oppbrukt.. bak fåes også diverse steder, tenkte selv å lage i alu.. :wink:

Men skjønner ikke at de ikke kan sende fra usa, pga lengden..??? :?:
De sender nå så mye annet rart der borte fra..

#40290  av spkstrp

hehe ja riktig.. og til soltak eiere tror jeg toyota laget festeanordning på staget..

#40298  av Amund

Det stemmer ja..

Men jeg trodde at de aller fleste, bortsett fra de første, fikk det fremme.. Kan jo hende det var ekstrautstyr.. :?

#40300  av spkstrp

tror det er 87 utstyr

#40302  av Amund

Var å så på en hvit 86 i åsane for 3 år siden, og den hadde strut bar brace i vert fall.. :roll:

kommer sikkert an på..

#40306  av spkstrp

ok, mener det var inge mauseth som fortalte meg dette, og han burde ha peiling. Kanskje den hadde fått det ettermontert?
Når det er sagt så er jo ingenting umulig....

#40309  av proson

Amund skrev:er det fremme du mangler? i så fall kan du få orginalt, eller sjekke diverse andre sider, skal se om jeg finner noe en plass..

Bak så var det bare noen få sc som fikk orginalt, det virker som om toyota laget et visst antall, og når det var oppbrukt, var de rett og slett oppbrukt.. bak fåes også diverse steder, tenkte selv å lage i alu.. :wink:

Men skjønner ikke at de ikke kan sende fra usa, pga lengden..??? :?:
De sender nå så mye annet rart der borte fra..
Ja den var litt tvilsom den dær med lengden.... men får pengene tilbake, så får kjøpe fra Toyota. Støtdemper topp stag til mk1 kom vel ikke før 87+ altså ikke levert til 85 og 86 modeller.

Jeg tenkte å få tak i foran og bak. Vet du hva det koster på Toyota? (bak)

#40310  av Amund

Virker som om det er uenighet om når det ene kom, og det andre forsvant når det gjelder mr2, over hele verden. Ingen blir liksom enig..

Tror den gikk å få som ekstrautstyr fra begynnelsen, i vert fall fra sc kom..

#40311  av spkstrp

om du monterer så må du si fra om du merka stor forskjell har gått i åresvis å vurdert det selv

#40312  av Amund

jeg har fremme orginalt, og skulle tro at det hjelper!
Bak får du nok ikke orginalt, men skal se når jeg kommer hjem, om jeg finner noe i gamle papirer :wink:

#40314  av proson

Amund skrev:jeg har fremme orginalt, og skulle tro at det hjelper!
Bak får du nok ikke orginalt, men skal se når jeg kommer hjem, om jeg finner noe i gamle papirer :wink:
Det funker sikkert bra å lage bak selv. er vel ikke så komplisert...?, men om det blir så pent da... det blir en annen sak :wink:

#40410  av Kenny

Var på funnemark i hoksund her jeg bor for en stund siden for og bestille de stagene både bak og forran, men de kunne ikke skaffe det.. sa det hadde gått ut av produksjon... :x prøver å få tak i jeg også, men finner ikke noen som har til mk1. Vet at 6deep.com hadde, men de har jo sluttet med deler til mk1, så nå vet jeg ikke... :(

#40424  av CelicaGT

Prisen på eit sånt stag kan ikkje vere mykje, betalte 600 ca for mitt bak hos toyota....