Her er info jeg fant om avgifter av bil I Japan (sammenlignet med England).
PS: England har som regel dyrere forsikring på biler enn Norge!
EU Kontrollen som de har kalt (SHAKEN), høres veldig ille ut, med tanke på pris og hvor streng den er når det gjelder små karosseri skader.
Men hvis alt koster så mye der, så må vel lønningene også være omtrent like høye som I Norge for at folk skal klare seg ? På en annen side så får man lett en kjørbar MR2 turbo/Skyline turbo til 15.000kr. Men ønsker man å trimme den, ta den på verksted så blir det fort utgifter mer enn hva bilen koster! Tenk bare et skikkelig turbo oppsett fra HKS koster cirka 15.000kr, og en bra dumpvenill 2000-3000kr. Hvordan får gatebil folkene råd til alt det I Japan ?
Japan har mange driftingbaner, og av det jeg har hørt så er det flere som "trener" hver uke i drifting. Er det sponsorer som gjør at japanerne får råd til det ?
PS: England har som regel dyrere forsikring på biler enn Norge!
It is very expensive to own a car in Japan. Gasoline, Highway tolls, Labor, cost of repairs & insurance cost up to 4 times more than UK. One needs parking permit before they purchase a car, average parking in a commercial area is over £500 per month. Japanese vehicles have less miles in comparison to the UK. So, a 10 year old car in Japan might have 30,000 miles on the engine compared to 150,000 miles on UK engine. There are no after-market parts, very few body shops and no Salvage yards like in the U.K. Most people use their cars on weekends & take shin-kansen (bullet train) or subway to work. It only makes sense because one can travel from Osaka to Tokyo for just £100 by bullet train with no hassle of parking and expense on fuel. Moreover all Japanese cars go through a stringent bi-annual inspection called SHAKEN. The cost of complying with these tests can run as much as 30% of the vehicle value. Cars with minor body damage are considered unsafe. There are few cars over 6 years old in service. Cars are recycled early. Compound these costs with propensity of Japanese consumers to drive only the latest models. The result is vehicles with tremendously low mileage are recycled. Vehicles in Japan suffer quick depreciation as cost of repairs is extremely high. In fact, this is the very reason why UK car owners are increasingly opting for Japanese engines in order to enhance the performance of their vehicles.Slik jeg tolker det så er avgiftene være/like ille som her i Norge.
EU Kontrollen som de har kalt (SHAKEN), høres veldig ille ut, med tanke på pris og hvor streng den er når det gjelder små karosseri skader.
Men hvis alt koster så mye der, så må vel lønningene også være omtrent like høye som I Norge for at folk skal klare seg ? På en annen side så får man lett en kjørbar MR2 turbo/Skyline turbo til 15.000kr. Men ønsker man å trimme den, ta den på verksted så blir det fort utgifter mer enn hva bilen koster! Tenk bare et skikkelig turbo oppsett fra HKS koster cirka 15.000kr, og en bra dumpvenill 2000-3000kr. Hvordan får gatebil folkene råd til alt det I Japan ?
Japan har mange driftingbaner, og av det jeg har hørt så er det flere som "trener" hver uke i drifting. Er det sponsorer som gjør at japanerne får råd til det ?
Celica GT4 ST185 - 1991
Crown SuperSaloon 2.8 - 1981
Mazda 626 - 1981
Tidligere biler:
Carina TA40, MR2 SW20 Turbo,Corolla AE86 driftingbil, Honda S2000, Skyline R33 GTST Driftingbil, Celica GT4 ST205, Celica 2.0GT ST202
Crown SuperSaloon 2.8 - 1981
Mazda 626 - 1981
Tidligere biler:
Carina TA40, MR2 SW20 Turbo,Corolla AE86 driftingbil, Honda S2000, Skyline R33 GTST Driftingbil, Celica GT4 ST205, Celica 2.0GT ST202