TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • motorproblemer celica cs

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #404636  av mats_24
 
hei.

Har en celica som jeg nettopp har kjøpt og skal sette istand.

når jeg henta den så virka ikke vannpumpa til ic og motorlampa lyste. var også bytta til sugemotorkammer, forrige eier påstod at det var grommere. ??????

det jeg har gjort er: fmic og fått fjernet motorlampa.

tok en tur istad og syntes bilen gikk skikkelig dårlig. har ikke kjørt en som er i orden før så vet ikke hvordan disse SKAL gå..


jeg kjørte med ladetrykksmåler og så at jeg har 0,5 i ladetrykk.. dro ut første gir og putta andre gir og da datt den helt ned på ca 2000 rpm, og var skikkelig treg å få i gang og hadde ikke det samme draget som i første gir.



specs på motor: rustfritt eksos 2,5 tom. green konfilter, fmic. ene slangen fra wastegate er blokka, den andre som går opp til turbo igjen er det satt på justerbart turbotrykk..



noen som har noen meninger om hva det kan være??
 #404637  av Mr_Storbrua
 
Kjører min vanlige gt4 på ca 0,7 bar.. syns ikke det akkurat er dritsprekt.. ca rundt 220 hk på 1500kg..

Sugekammene er noe kvassere ja.

Den ene slangen til wastegate skal vel til t-vsv eller hva den heter, som gjør at du ikke får fullt ladetrykk på 1. og 2. gir.. Men den var jo blenda.

Du kan jo justere opp ladetrykk litt. Fuelcut er på 0,9bar på vanlig gt4 hvertfall.

Jeg skal montere fcd og kjøre på 1 bar etterhvert, men må få bytta turbo'n først.
 #404643  av Mr_Storbrua
 
Syns jo det er rart om du har tømt første gir, og starter på 2k rpm i andre..
 #404649  av donk2k
 
Sjekk at absolutt alle koblingene til FMIC'n din er tette. Blir fort lekkasje der og da blir det tull.
Sjekk etter vakumlekkasje ellers også. Slanger bak innsugsmanifold er et sted man fort glemmer feks.
 #404650  av Andrepedersen
 
donk2k skrev:Sjekk at absolutt alle koblingene til FMIC'n din er tette. Blir fort lekkasje der og da blir det tull.
Sjekk etter vakumlekkasje ellers også. Slanger bak innsugsmanifold er et sted man fort glemmer feks.
+1
 #404780  av Mr_Storbrua
 
Du kan ikke ha putta i 4. gir da? Virker nesten logisk i forhold til turtallet.

Men fjusker den?

Hvor i landet holder du til?
 #404784  av Daniel HS
 
Høres ikke ut som for meg at det er noe lekkasje på trykksiden av turboen. Jeg kjørte med et hull på ca 1,5x1,5 i cooleren, da gikk den egentlig helt "ok", eneste var at den kubbet når jeg slapp gassen opp...

Sjekk plugger, fordelerlokket, rotor, slark i turbo, olje i eksosen, om du har rast turboen eller har gjennomslag noe sted. Og at du har tenning på alle sylindre.
 #404787  av mats_24
 
Holder til i Østfold bestilte fordelerlokk og pluggkabler, fikk det i dag og det var seff feil deler, men justerte tenkinga i dag og det hjalp veldig! Nå går den reint og kan kjøre igjennom alle girene, men syntes ikke at den går noe bra.
 #404792  av Mr_Storbrua
 
Du har vel ca 225 hk på 1500 kg bil.. Men prøv å juster opp trykket litt. Fuelcut er rundt 0,9.
 #404803  av Daniel HS
 
CSmotoren har fuelcut på 1,17 kilo.

Den er ganske daff egentlig, før du lader over 0,7 på hvert eneste gir. Med 0,6 i ladetrykk har du ca 170-175 hk i motor, iallefall det jeg bremset. Huske på at bilen er gammel og en del av hestene har nok sett sine bedre tider på markene, noen er gjerne helt vekke ;)

Fordeler lokket du skal ha er litt spesielt, de sliter med å få tak i det her i Norge, Mekonomen og Toyota er på bærtur begge to! Bestill enten fra www.Fensport.co.uk, eller så mener jeg at det er samme lokket på ST-205. CS lokket har noen spesielle haker på pluggkablene, samt 2stk utluftningsplugger.
 #404816  av Mr_Storbrua
 
Fikk du nye kabler også?

Jeg bestiller fra twos'rus. Da kommer det vel på en liten tusenlapp for rotor, fordelelerlokk og nye kabler. Tror faktisk det var med plugger au.

Dette: http://twosrus.com/catalog/product_info ... cts_id=221

Kan jo kanskje sende en mail til de, for å høre om det passer til cs motoren. Det er vel samme som 2gen 3sgte jdm turbo. Tror den har samme fordelerlokk som 3gen. Med låseklips på pluggkablene og coilkabelen.