TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #405870  av ArildM

BURN!

Heldigvis ikke fått fartsbot på flere år :)
 #405917  av 2r-e-rik

Julebrus skrev:Nei, har du bo adresse i Sverige kan man også kjøre Svensk bil i Norge. Men da må man bo i Sverige...
jaja.. det veit jeg at ikke stemmer.. for det kosta en kompis 700 tusen..
 #405918  av Julebrus

Med svensk adresse er det tut og kjør. med godkjent adresse i Sverige kjører du på samme måte i Norge som alle andre.

Når det norske folkeregisteret er meldt utflyttet fra Norge og utskrevet av manntallet kan du kjøre en hvilken som helst utenlandskregistrert bil i Norge. Det holder med andre ord ikke bare å flytte pro forma til Sverige. Du må iht. det svenske folkeregisteret ha en fast bolig i Sverige også. Jobbe kan du imidlertid gjøre i Norge.
 #405920  av 2r-e-rik

Julebrus skrev:Med svensk adresse er det tut og kjør. med godkjent adresse i Sverige kjører du på samme måte i Norge som alle andre.

Når det norske folkeregisteret er meldt utflyttet fra Norge og utskrevet av manntallet kan du kjøre en hvilken som helst utenlandskregistrert bil i Norge. Det holder med andre ord ikke bare å flytte pro forma til Sverige. Du må iht. det svenske folkeregisteret ha en fast bolig i Sverige også. Jobbe kan du imidlertid gjøre i Norge.
http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?do ... -0381.html

ref § 3.3
"Person som har ervervsmessig tilknytning utenfor Norge, såfremt han ikke har familiemessig tilknytning til Norge. Han må heller ikke være registrert i norsk folkeregister."

En person anses å ha personlig tilknytning til det land hvor vedkommende har regelmessig døgnhvile i bolig som han selv eier eller leier med helårs leiekontrakt. Dersom vedkommende er registrert i norsk folkeregister, kan han ikke anses å ha personlig tilknytning utenfor Norge. Registrering som midlertidig fraværende er ikke tilstrekkelig i denne sammenheng. Kravet til registrert utflytting gjelder ikke norske embeds- og tjenestemenn (herunder militært personell) beordret til tjeneste i utlandet, dersom de ikke kan få meldt flytting fra landet.
 #405987  av FT86

Trenger litt hjelp med signaturen min :)

vil gjerne ha link til tråden min der men ikke hele URL'en.

slik har det stått:
http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... 61&t=39446

Vil heller at det bare skal stå det jeg har i signaturen nå men at det er link til tråden min...

:)
 #406045  av ArildM

Litt Googling gir svar:

Denne koden:
Kode: Velg alt
[url=http://www.ts-ogn.no/index.php?option=com_jfusion&Itemid=26&jfile=viewtopic.php&f=61&t=39446/]MR2 2.0 GTi 90[/url]
Gir:
MR2 2.0 GTi 90
 #406064  av ArildM

Skjønner godt at du flytter over grensen når man ser på sånne ting :wink: Særlig om du jobber i Norge og bor i Sverige!

Men så er jo svenskekronen mindre verdt, og de må jobbe mer enn oss for å tjene like mye som oss (samt vanligvis lengre arbeidsdager i Sverige). Så det er ikke rart at det er billigere heller. Hadde du dratt til USA hadde du fått billig bolig og billig bil der også, men det betyr ikke at det er et bedre land å bo i.

Men boligmarkedet i Norge er ikke akkurat enkelt for tiden gitt...
  • 1
  • 797
  • 798
  • 799
  • 800
  • 801
  • 1174