TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• brente reflektorer pÃ¥ grunn av xenon?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #405953  av stian ss

hei
jeg er litt gira på og skaffe di projector lyktene til celican min,men lurer veldig på hvor bra dem kan holde forhold til og montere ikkegodkjente xenon på dem...om reflektorene brenner opp eller noe? alldri vært borti øderlagdte reflektorer pågrunn av ugodkjente xenonkit, men en venn av meg har s14a med sån projectorlykter og snakket om at han var usikker på akkurat dette med at lyktene kan bli noe oppbrent/svekket?
hvis jeg skulle ha satset på di lyktene vil jeg høre først om dette stemmer eller hvordan jeg skal forholde meg til dette
 #405955  av Mr_Storbrua

Hvorfor brenner de opp reflektorene da? xenon avgir jo mindre varme enn vanlig halogen :)
 #405956  av stian ss

haha ikke har jeg peiling på akkurat det,men jeg hvet jo at ugodkjente xenonkits er gjerne sterkere en godkjente kits,men da kan jeg få det avkrefta da altså?jeg var bare litt tvil siden jeg hørte noe rart om det
 #405958  av Haugrud

ødelegger ikke reflektorene nei, men reflektorene er ikke beregnet på xenon, så du får et annet lysbilde..men det lyser jo uansett bedre. så er ikke mye å være redd for..
 #405997  av 3rlend

Mr_Storbrua skrev:Hvorfor brenner de opp reflektorene da? xenon avgir jo mindre varme enn vanlig halogen :)
det jeg også mener :P xenon er jo kald :P
 #405999  av Zepticon

3rlend skrev:
Mr_Storbrua skrev:Hvorfor brenner de opp reflektorene da? xenon avgir jo mindre varme enn vanlig halogen :)
det jeg også mener :P xenon er jo kald :P
Spørsmålet er vell heller hvor mye effekt du skal ha på dem.
Får jo xenon på 100W, og de blir fort varme :D 35W er ikke noe problem, mens jeg ville vært mer skeptisk til 55W
 #406005  av Mr_Storbrua

Om man har xenon på 100w så blir vel fremdeles ikke de like varme som vanlig halogen, som er 55/60w..