TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lyd ved girskifte..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #39807  av spkstrp

Merkelig lyd jeg har lagt merke til i det siste.
Fruen hører den ikke engang og påstår jeg er hysterisk :lol:

Lyden kommer spesielt når jeg skifter fra første til andre og andre til tredje, ved 4-5k rpm..
for å beskrive den minner den meg om et "kompakt" boom, omtrent som når man slår på forsterkeren til suben.... :roll:

Må sies at det ene eksos festa til bakre potta er løsna... I BLAME BROSTEIN I BYEN!!!.. :evil:

EDIT: lyden minner meg om *klunk* nå. mener jeg kan høre lyden når jeg "køkjører" i første gir og det går i røkk og napp... alt som mangler er at motoren detter ut nå :P

#39838  av turboman

hmmm..."klunk".... er nok noe som slarker, ja.

Motorfester, kanskje?? Få bilen på en bukk, og bruk dekkspaken litt kanskje.... :)

ps... enig med deg om brostein! Må passe på å ikke bite seg i tunga... :?

#39904  av TrustNo1

Minna litt om problemet jeg hadde for ett par uker siden. Bilen hadde vært tilbake til forhandleren for å skifte en gåen clutchpumpe. Når jeg fikk den tilbake, hadde den en lyd tilsvarende din, mekanikerene til forhandleren hadde faktisk prestert å glemme og feste motorfestet. Bra gjort!

#39909  av spkstrp

shit motoren er montert for et halvt års tid siden ca... kan jo ha løsnet sakte men sikkert.. tror jeg må få sjekket opp dette fort
Edit: glemme å feste motor festet? nå har jeg hørt det også ;)

#40602  av spkstrp

SATAN :evil: Det var faktisk ikke så langt unna sannheten! var på treff i dag og hadde noen til å se på motoren mens jeg skubba til den og det viste seg at samtlige bolter hadde løsna i det høyre motorfestet!!
De skal få høre det i morgen !..