TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• min 1992 celica cs nr 2318 vurderer salg

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #405610  av mats_24

skyline gtr var bygd om til bakhjulstrekk... subaruen hadde jeg i 2 mnd en sommer og evo kjørte jeg ikke om vinteren, men fikk øvd litt en sommer, men føler ikke at jeg mestrer 4wd så godt som bakhjulstrekk.. så er som du sier øve øve og øve... bare man ikke slipper gassen er mye gjort.. men tør ikke det helt ennå, hehe
 #405744  av mats_24

Å så lenge varte moroa! Hver gang jeg går av gassen nå så kommer det en hvinelyd! Tok av slangen på Turbon og kjente på slakk, og ja slakken var der:-( er en oppgraderingsturbo jeg har, noen som vet om noen som overhaller den for en grei penge?
 #405745  av Mr_Storbrua

Tror ikke det er noen som overhaler for en grei penge :P mulig turbokongen..

Ellers kan du gjøre det selv, om det bare er sideveis slakk.. Du får overhalingskit på ebay, men vet ikke hva som er forskjell på en oppgradert turbo, og en original..

Fensport selger oppgraderte turboer. Tror ikke det er så gal pris på de, i forhold til en overhaling..
 #405790  av mats_24

turboservice overhaller for ca 5! med garanti. så går for det, men de kan ikke levere før til etter helga.. åssen er det å kjøre med turboen nå da? tenkte meg på gatebil on ice... er det noe annet som kan ta skade av at jeg kjører med den som den er??
 #405998  av 3rlend

ingenting som heter gen3 ct26 :P
gen 3 ble levert med ct20b :P skal vist nok være god for 300+ hk?
gen 4 ble levert med ct15b, der er turbinhuset og manifold er èn del, "sjelden" sak.
 #406006  av Mr_Storbrua

Tipper han mener stage 4 ct26 :)
 #406039  av mats_24

det står en ct 26 på den nå og i flge tidligere eier skal det være en oppgraderingsturbo som skulle "tåle" eller levere mer trykk enn den org. og jeg kjøpte meg en 3 downpipe til gen 4 men den passet ikke på min turbo da flensen var veldig ulik.... så dette blir jo et mysterium! noen som vet??
 #406090  av Mr_Storbrua

Du skal ha downpipe til gen 2 du.. Er vel enklere å få tak i det, enn en turbo til gen 4..
 #406117  av Mr_Storbrua

Da ville jeg enten overhalt den du har, eller fått tak i oppgradert ct26, eventuelt om det er bolt on med en ct20b.
 #406143  av Offern

Hvis dp din er til 4.gen passer den ikke. Da må du kjøpe en gen4 manifold med faststøpt ct15, som igjen ikke bolter opp til den toppen du har, da det er forskjellige boltmønstre på manifoldene. Så ser dessverre ut som du må investere i en ny DP også som passer ditt turbovalg!
 #406193  av 3rlend

Om jeg skjønte deg rett så kjøpte du DP til gen 4 turbo, men den passet ikke ?

du har sikkert oppgradert ct26 :P
har jo lest mye bra om ct20b, den er bolt on of dp passer :P

er ikke helt sikkert så venligst rett meg noen om det er feil.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12