TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• min 1992 celica cs nr 2318 vurderer salg

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #406200  av Mr_Storbrua

Kan du ikke legge ut bilde av downpipen din?
 #406288  av mats_24

har ikke noe camera, men en iphone å ta bilder med og det blir bare problemer med å laste opp bilder her, noen som vet hvorfor??
 #406791  av mats_24

har siden sist byttet turbo og dp.

ct 26 som satt der var fra en supra. derfor flensen. byttet til en 57 trim av samme type til supra.

downpipen løste jeg selv ved å lage en flens selv. og byttet på downpipen!

kjører nå med et ganske bra oppsett syntes jeg selv.

57 trim
fmic
3downpipe
3 rustfritt remus annlegg
green filter
suge kammer
550 dyser
annen topppakning vet ikke åssen.
arp topplokksbolter
1,4 bar ladetrykk
oppgradert bensinpumpe.
hjernen er vært hos turbokarlsen.

bilen e veldig frisk nå å går veldig bra, syntes jeg! ikke noe problem å spinne på vått/kaldt ved 3 gir.

nå er det bare å lære seg å ratte riktig! var også å kjørte hos hebbe på isbanen i sigdal i helgen å syntes det at jeg tok noen steg i riktig retning med det å manøvrere 4X4 på isen! kjempe morro! noe vi burde fått til her i klubben også! en dag hos hebbe!
Vedlegg
bilde fra isen
bilde fra isen
celica is.jpg (241.87 kiB) Vist 3868 ganger
 #406795  av Holger

kult bildet! 8)
 #406808  av Mr_Storbrua

Tøft.. :)

Kjører du med ispigg der eller?
 #406816  av mats_24

nei ikke is pigg..

vet det at fornuften forsvinner fort på banen og det kan oppstå store skader... så for at jeg skal begrense meg litt med tanke på farta osv... så er det ikke noe ispigg på meg..

kjørte faktisk med piggfritt denne helgen.. beit ikke veldig bra, men var ikke så værst!

vi MÅ få til et treff der oppe med gjengen herfra! kjørte på et ford treff i helgen.

er ikke så dyrt å kjøre heller 500 for en hel dag! den største banen er på ca 12 km og 20 m bred! helt rå!!
 #406828  av Andrepedersen

mats_24 skrev:nei ikke is pigg..

vet det at fornuften forsvinner fort på banen og det kan oppstå store skader... så for at jeg skal begrense meg litt med tanke på farta osv... så er det ikke noe ispigg på meg..

kjørte faktisk med piggfritt denne helgen.. beit ikke veldig bra, men var ikke så værst!

vi MÅ få til et treff der oppe med gjengen herfra! kjørte på et ford treff i helgen.

er ikke så dyrt å kjøre heller 500 for en hel dag! den største banen er på ca 12 km og 20 m bred! helt rå!!

Hvor holder du til ?
 #408118  av mats_24

sliter om dagen med at H lampe ikke vil gå opp.. har feilsøkt litt med en prøvelampe å funnet strøm frem til heve motoren.. men det er ikke likt med strøm på samme ledningene på H og venstre side. noe som vet åssen det skal være?? mistenker at det er noe kluss med ledningsnettet her, da det har vært litt klipp og lim her før...
 #409195  av mats_24

da var morroa over for min del... hadde et godt pådrag ut på e6 og plutselig så ville den ikke gå ordentlig når jeg la inn 5 gir.. fikk tatt opp å sett i dag, å da var det som jeg tenkte meg et hull i en stempel! så nå er det å få detta fra hverandre og bygge ny motor.. kunne vært morro å fått 500hk i den.. noen som vet hva som må til for å nå det målet?

forslag til deler som jeg trenger, som dere vet holder?? bare å komme med tips og råd..
 #409216  av Andrepedersen

mats_24 skrev:da var morroa over for min del... hadde et godt pådrag ut på e6 og plutselig så ville den ikke gå ordentlig når jeg la inn 5 gir.. fikk tatt opp å sett i dag, å da var det som jeg tenkte meg et hull i en stempel! så nå er det å få detta fra hverandre og bygge ny motor.. kunne vært morro å fått 500hk i den.. noen som vet hva som må til for å nå det målet?

forslag til deler som jeg trenger, som dere vet holder?? bare å komme med tips og råd..

Trasig den der.. Skjer som regel med disse når en henter ut for mye effekt med gammel inmat.

En kjempeoppskrift på disse bilene, er egentlig den oppskriften du har bare med smidd inmat,h-profil råder og en mere stabil turbo. Du kan høre med motorsporthuset/celica_st185, er vell di eneste her inne som har henta noe særriøst ut av disse :)
 #409253  av Mr_Storbrua

Andrepedersen skrev:
mats_24 skrev:da var morroa over for min del... hadde et godt pådrag ut på e6 og plutselig så ville den ikke gå ordentlig når jeg la inn 5 gir.. fikk tatt opp å sett i dag, å da var det som jeg tenkte meg et hull i en stempel! så nå er det å få detta fra hverandre og bygge ny motor.. kunne vært morro å fått 500hk i den.. noen som vet hva som må til for å nå det målet?

Trasig den der.. Skjer som regel med disse når en henter ut for mye effekt med gammel inmat.

En kjempeoppskrift på disse bilene, er egentlig den oppskriften du har bare med smidd inmat,h-profil råder og en mere stabil turbo. Du kan høre med motorsporthuset/celica_st185, er vell di eneste her inne som har henta noe særriøst ut av disse :)
Du glemte vel sleeper, Andre..

Men send en pm til motorsporthuset.. Han fikser en oppskrift til deg. Men 500hk er dyyyrt..

Kommer ikke så mye lenger med smidd innmat, råder og turbo, da dysene ikke orker så mye mer enn rundt 250-300hk.. Det baller fort på seg, sprut er vel igrunn ett must for å hente seriøst med effekt, å der går fort 20K bare der.. Å med 500 hk, så er det jo ikke dumt å bruke litt penger på skikkelige bremser, å understell..
 #409285  av Offern

Jeg blir vel skutt her nå fordi jeg overdriver :P men 500hk kan fort koste 100k om du skal ha alt til å matche med bremser understell osv!
 #409303  av Mr_Storbrua

Offern skrev:Jeg blir vel skutt her nå fordi jeg overdriver :P men 500hk kan fort koste 100k om du skal ha alt til å matche med bremser understell osv!
Er det jeg har "budsjettert" til mitt bygg :) HÃ¥per jeg holder meg innafor..
 #409306  av MOTORSPORTHUSET

noen som lurer på hva min motor har kostet ca?
kjapp regning med sprut og det som trengs rundt motor
CA.210

men noen ting blir ekstremt dyrt når man tøyer strikken helt og må få deler
som ekke finnes.

eks 4 små trakter til insug custom. 8tkr.
custom an10 fuelrail med 2200cc dyser 15500kr..
4msd coiler x- tusenlapper..
fullsekvensielt sprut 18000 plus div sensorer

400hk er ok pris 500dyrere men 600 pluss begynner virkelig og rive i pengesekken vis det skal våre holdbart.
:D :D min mening er at 400 er nok på veien!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12