TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Danielj's MRlowrider

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #406480  av DanielJ

I dag fikk jeg endelig pakke fra Fensport i England. Har brudd i coilledning, så bilen har hatt litt tenningsproblemer av og til pga. for mye motstand. Derfor bestillte jeg nye pluggledninger med coilledning, fordelerlokk, rotor, og shifter brushing (messing). Skal ha bilen inn på Toyota Nordvik i morgen for å få løsnet veivhjulet slik at jeg får skifta registerreima, og så blir tenningsdelene motert inn og tenning blir stillt etterpå. Har også fått montert subben og ny spiller. Skal få lagt ut bilde av det når jeg har fått tid til å rense den litt inni :roll:

Magnecor pluggledning + coilledning
Bilde

Fordelerlokk
Bilde

Rotor
Bilde

Shifter brushing (messing)
Bilde
 #406503  av FT86

Bra !

kan du forklare meg litt mer om "Shifter brushing (messing)"? litt usikker på hva det er/hvor den skal monteres :)
 #406508  av DanielJ

Shifter bushings monteres på enden av vaieren fra girstang til kassa. Orginalt er det gummiforinger, men med messingforinger skal man få ei enda mer tight girkasse. Spendt på om man merker mye forskjell :) Norn her inne som har slike?

Her er link på hvordan de monteres.
http://www.mr2oc.co.uk/know-your-2-know ... bartid=117
 #406513  av ArildM

Har på AW11en og liker de ikke :wink:
Men det er vel en smakssak. Jeg synes i alle fall at skiftinga var finere uten, og at det ble for tight når du byttet til hardere.
 #406515  av john_e

Jeg er godt fornøyd med messingforingene mine.
Får mye bedre feel på om den kommer i gir eller ikke :)
Bommet på reversen noen ganger da de gamle gummiforingene sto på. Nå er det problemet borte :)
 #406516  av ArildM

Virker som om de fungerer bedre på kassa til 3S motorene enn C52 kassa da :)
 #406523  av DanielJ

Monterer vel dem i dag, så vi får se hva det blir til :)
 #406536  av FT86

DanielJ skrev:Monterer vel dem i dag, så vi får se hva det blir til :)
sweet! :)
 #406542  av Rafinus

Aldri hørt at du får disse i messing=)

Kjenner til problemet med høy Ohm i tennkablene, merket du stor forskjell utenom feiltenning? blir bedre gnist med en gang man får ned motstanden:)
 #406558  av DanielJ

Alle anbefaler disse i messing "Solid Brass Shift Cable Bushings" i stede for aluforinger, så jeg kjøpte i messing da! Å for å være helt ærlig, jeg har aldri følt at jeg har fått mer for pengene enn før nå! At 30$ skulle ha så mye å si trodde jeg aldri.. Girkassen er virkelig en drøm nå, er en fryd å gire :D Nå er den tight og fin å gire med! Hadde bilen i bokken og det tok kanskje 2-5min å skifte foringene :) Tenningen er abselutt helt perfekt nå :mrgreen: Bilen ble MYE sprekere nå etter at alt ble skiftet. Tror det har vært noe tull med tenningen helt siden jeg fikk den, for det har ikke vært så bra drag i den før. Fikk ny bil i løpet av dagen :twisted:
 #406572  av DanielJ

Vil bare si at Magnecor tennkabelene støyer noe JÆVLIG på anlegget inni bilen!!! :evil: Har satt på de orginale tennkabelene nå, og alt er bra. Noen som vil anbefale andre tennkabeler som ikke støyer på anelegget? Ser at NGK reklamerer kabelene sine veldig for at de ikke støyer.
 #406582  av DanielJ

Okei, men de er beregnet til turbo, så de passer vel ikke min motor.
Sist redigert av DanielJ den 09 feb 2012 22:55, redigert 1 gang totalt.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 48