TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• overhaling av elektrisk antennemotor

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #39187  av TrustNo1

Jeg tenkte jeg skulle få i gang den elektriske antennen på min MR2 Mk2, og så vidt jeg har hørt, er det somregel antennepisken som måtte byttes, kjøpte ny på Toyota, men denne var ikke problemet.

Da jeg demonterte motoren fant jeg ett tannhjul som var nedslitt. Noen som vet hvor jeg kan få tak i ett slikt, eventuelt noen som har en defekt motor som har lyst til å sende tannhjulet?

Legger ved ett bilde, dette er det tannhjulet som sitter nærmest motoren.
Vedlegg
IM000083.JPG
IM000083.JPG (36.92 kiB) Vist 1994 ganger

#39215  av erling

Jeg har to stk slike drev.. Begge er akkurat like ditt! :D:D De spises visst til frokost de der. Du får prøve å få tak på en brukt antenne, det gjorde jeg første gangen. Fikk den for 700. Koster jo 2600 eller no for ny.

#39230  av larsst185

Her en brukt antenne jeg...

#39240  av @lpher

erling skrev:Jeg har to stk slike drev.. Begge er akkurat like ditt! :D:D De spises visst til frokost de der. Du får prøve å få tak på en brukt antenne, det gjorde jeg første gangen. Fikk den for 700. Koster jo 2600 eller no for ny.
Ser ut til at de fleste huggerier tar rundt 500-800,- for el.antenne til Toyota ja....

@lpher

#40663  av TrustNo1

Da var antennen i orden igjen og alt fungerer som det skal etter en liten overhaling og utskiftning av drev.

Takk til larsst185 for delemotor :)