TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Danielj's MRlowrider

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #406648  av Andrepedersen

Suser det så jævlig i Høytalerene av tennkablene altså ? Du har ikke prøvd den goe gammeldagse måten å lure seg unna det på altså ? Sleit med samme problemet i en av mine tidligere biler, tok rett og slett å tvinna en ledningsbit rundt signalutgangene på CD-spilleren. Hørte aldri en lyd igjen etter det :)
 #406694  av DanielJ

Andrepedersen skrev:Suser det så jævlig i Høytalerene av tennkablene altså ? Du har ikke prøvd den goe gammeldagse måten å lure seg unna det på altså ? Sleit med samme problemet i en av mine tidligere biler, tok rett og slett å tvinna en ledningsbit rundt signalutgangene på CD-spilleren. Hørte aldri en lyd igjen etter det :)
Suser ikke, det banker og slår noe jævlig!! Men over 3000 rpm er det borte. Er subben som reagerer, ikke noe annet. kjipt å kjøre med den gamle coilledingen nå, som ikke funker slik den skal :( Skal høre pris på Toyota Nordvik på mandag.
 #406697  av Andrepedersen

DanielJ skrev:
Andrepedersen skrev:Suser det så jævlig i Høytalerene av tennkablene altså ? Du har ikke prøvd den goe gammeldagse måten å lure seg unna det på altså ? Sleit med samme problemet i en av mine tidligere biler, tok rett og slett å tvinna en ledningsbit rundt signalutgangene på CD-spilleren. Hørte aldri en lyd igjen etter det :)
Suser ikke, det banker og slår noe jævlig!! Men over 3000 rpm er det borte. Er subben som reagerer, ikke noe annet. kjipt å kjøre med den gamle coilledingen nå, som ikke funker slik den skal :( Skal høre pris på Toyota Nordvik på mandag.

Ok. Men, du kan prøve det jeg nevnte ovenfor på subben og. er bare en måte å sikre bedre jord på :)
 #406835  av DanielJ

Da va orginal coil ledning bestilt hos Toyota Nordvik. Blei lei av å kjøre med tenning som ikke er helt på topp.. Så syntes jeg ikke 250,- var så ille, får jo kabelen til fredag :D
 #406843  av ArildM

Originalt er ofte ikke så dumt ;)
 #406844  av DanielJ

ArildM skrev:Originalt er ofte ikke så dumt ;)
Orginalt er vel som regel det beste :) Håper det blir bra etter å ha fått på ny ledning fra coil.
 #407094  av DanielJ

På tide med en liten oppdatering nå :) Fikk coil ledning hos Toyota Nordvik i dag, monterte denne og Magnecor pluggledninger, og når er tenninga helt tipp topp :D Jeg hadde bilen inne hos Toyota Nordvik i forje uke, da jeg kjørte opp på løftebukken tok jeg knekken på karbon leppa. Så da var det bare å leite fram orginalleppa og lakkere den i dag. har akkurat fått den motert på og syns ikke det ble så ille. Carbonleppa kommer til å bli reparert og lakkert i bilens farge, men det gjør jeg ikke før jeg har fått kjøpt nye GReddy sideskjørt.

Tok også bilde av plaseringen av subben og "ny" spilleren. Spilleren er en Pioneer AVH P6500DVD og subben er en Pioneer TS-WX110A.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #407099  av DanielJ

Ble litt tam uten carbonleppa ja. Murlig jeg får beholdt et felt i karbon, uten at det blir for mye av det gode eller jalla :)
 #407119  av FT86

DanielJ skrev:Ble litt tam uten carbonleppa ja. Murlig jeg får beholdt et felt i karbon, uten at det blir for mye av det gode eller jalla :)
synd med leppa di, synes den så rå ut nå også jeg :)

hvordan monterte du subben? bare borra rett inn?? det er jo bare et hull med gjenger der (på min i hvertfall)
 #407124  av DanielJ

Borra et hull som var 5,5mm og satte inn to 6mm skruer med grovengjenger. Sitter som støpt nå.
 #407810  av DanielJ

ENDELIG er registerreim, løpehjul, strammehjul, vannpumpe og dynamoreim skiftet :D :D :D

Hadde er lite "uhell" med bilen her om dagen.. Ikke hver dag sjefen kommer løpende og sier jeg må ut å vaske bilen min, RASKT :lol: Hydraulikkslangen på en lastebil hadde sprengt rett forran min bil! Det rant bokstavelig talt hydraulikkolje over alt på hele bilen, også i motorrommet :evil: Etter tre heftige opprasjoner med avfetting og så tre heftige opprasjoner med såpe, ble lakken berget og bilen ble ganske rein :lol:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #407812  av ArildM

Sånn olje skal under bilene og i dørene for å beskytte mot rust, ikke oppå bilen :mrgreen:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 48