TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• AE86 Gatebil

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #405594  av AE86 Drifter

Jo, kunne ha gjort noe sånt sikkert å (mye som kunne vært gjort anderledes)
Alle koblingene er 20mm lange med noen sykt gode motthaker, så disse sitter og tetter som f... :wink:
Men ja kunne gjort mye anderledes, men det får man ta et annet år....... Dette funker for meg nå :)
 #406357  av Andrepedersen

AE86 Drifter skrev:Jo, kunne ha gjort noe sånt sikkert å (mye som kunne vært gjort anderledes)
Alle koblingene er 20mm lange med noen sykt gode motthaker, så disse sitter og tetter som f... :wink:
Men ja kunne gjort mye anderledes, men det får man ta et annet år....... Dette funker for meg nå :)

Noe nytt her ? :)
 #406473  av Drafter

Bare sånn til info så har vel egentlig kun drivstoffslanger av IKKE-brennbart materiale lov til å være inne i bilen.
Men nå er vel egentlig alt brennbart så lenge det kommer til en viss temperatur.
SÃ¥ hva dem definerer med det vet jeg ikke :P
 #406491  av AE86 Drifter

Drafter skrev:Bare sånn til info så har vel egentlig kun drivstoffslanger av IKKE-brennbart materiale lov til å være inne i bilen.
Men nå er vel egentlig alt brennbart så lenge det kommer til en viss temperatur.
Viss du/dere har sett litt i begeynnelsen av prosjekt bygget, så ble det laget en brann veg mellom kupe og bagasjerom der bensin tanken står, da dette er 2dør`s utgaven av AE86.
Og bensinen som går igjenom kuppe`en ligger i orentlig armerte bensin slanger...!

Siden vi er inne på brann temaet :P Så ble sentral slokker anlegget ferdig i helgen som var. 6 dyser som sprøyter skum.
Og 2 hånd slokkere m/skum foran hvert sete.

Videre så er det jo motor lednings nettet som jobbes med, og det begynner å dra seg til på den kanten og blir spennede å se om alt fungerer.
Fikk kjørt opp olje trykket på starteren i helgen og. greit å vite at det er trykk der når man skal starte opp etterhvert. :)
 #406492  av Holger

LIKER! :) bilder!? 8)
 #406493  av AE86 Drifter

Holger skrev:LIKER! :) bilder!? 8)

:D

Hehe, hender at dataen og telefonen hater hverandre så ikke like lett å over føre bilder,men skal gjøre et forsøk til helgen :wink:
 #406499  av Andrepedersen

AE86 Drifter skrev:
Drafter skrev:Bare sånn til info så har vel egentlig kun drivstoffslanger av IKKE-brennbart materiale lov til å være inne i bilen.
Viss du/dere har sett litt i begeynnelsen av prosjekt bygget, så ble det laget en brann veg mellom kupe og bagasjerom der bensin tanken står, da dette er 2dør`s utgaven av AE86.
Og bensinen som går igjenom kuppe`en ligger i orentlig armerte bensin slanger...!

Siden vi er inne på brann temaet :P Så ble sentral slokker anlegget ferdig i helgen som var. 6 dyser som sprøyter skum.
Og 2 hånd slokkere m/skum foran hvert sete.

Videre så er det jo motor lednings nettet som jobbes med, og det begynner å dra seg til på den kanten og blir spennede å se om alt fungerer.
Fikk kjørt opp olje trykket på starteren i helgen og. greit å vite at det er trykk der når man skal starte opp etterhvert. :)

Dette er på stell :) Synes du har gjort en kanongo jobb på den sålangt!
 #406668  av AE86 Drifter

mr292 skrev:har lest igjennom noen sider nå og legger igjen en smiley slik at jeg finner tilbake til tråden og kan lese resten(nå tar jeg natt), av det jeg har sett ser det ut som dette blir bra, håper på å se kjerra i aksjon en gang.

:-)
Takk takk 8)

JIIIIHAAAA :D Da var det gnist på Corollan 8) og den fyra på start gass!!!! det var en helvetes deilig lyd :D Blir et par øl i dag ja :lol:

Mangler fortsatt et par deler til bensin systemet så får ikke ordentlig start på den nå, men det skal jeg fikkse til uka ass :wink:
Fortsat ting å gjøre så nå er det bare å stå på framover :D
 #406673  av Holger

gratulerer! Artig når det fyrer :D
 #406675  av Supramk3turbo

Grattis :) Det var moro å høre :)
 #406679  av ErikG

Grattis!! Må ta turen en gang utom å sjekke dyret når det er i live!
 #406691  av AE86 Drifter

ErikG skrev:Grattis!! Må ta turen en gang utom å sjekke dyret når det er i live!
Takk takk.Bare å stikke innom det vet du :D

Det var ordentlig stas for å si det sånn :D
 #406744  av AE86 Drifter

Oppdatering :)

Tja :P Dette var begynelsen på lednings nettet . Slanket det net til kun det mest nødvendige. Motoren satt i en automat ae111 så fjernet alt som hadde med automat kassa å gjøre samt. Ledninger merket.....

Bilde

Evig kaos :P
Bilde
alt lagt opp grovt for prøve starting av motor
Bilde

Hånd slokker på plass
Bilde
En liten del av sentral slukker anlegget
Bilde

Har skjed en heldel i dag og. Begynt å trekke inn ledninger i lednigs hylser. Alt av vakum er koplet opp. Og lagt opp slanger til Olje Catch tank og ekspansjons tank og vakum slange til bremsekraft forsterker. Blå Samco slanger vis noen lurte :D
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 36