TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 na Tougestuk

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #406420  av Zepticon

john_e skrev: Tenker at den skal ha en mild stabiliserende funksjon i høy fart sammen med flat underbody, pluss at den så klart (og som oftest) skal se bra ut :)
Er så klart ikke av time attack kaliber, men det er heller ikke meningen :P
Eksperimentering med aerodynamikk er ikke noe man driver med i kjellern. Eneste måten å verifisere at noe faktisk funker er vindtunell.
Dessverre er ikke aerodynamikk logisk når man har passert de helt banale formene (firkanger, dråper, kuler etc). Om en diffuser fungerer på en bil, så kan den være ubrukelig på en annen pga drivakselkanalen bakover er på en annen plass/har en annen form eller ikke er der i det hele tatt.

Men diffuser er kult ;) Så kjør på. Bare ikke ha noen voldsomme forventninger om at den fungerer :D
 #406750  av john_e

Da blir det 4x Volk Racing hjul om noen uker! 8)
Zepticon skrev: Eksperimentering med aerodynamikk er ikke noe man driver med i kjellern. Eneste måten å verifisere at noe faktisk funker er vindtunell.
Dessverre er ikke aerodynamikk logisk når man har passert de helt banale formene (firkanger, dråper, kuler etc). Om en diffuser fungerer på en bil, så kan den være ubrukelig på en annen pga drivakselkanalen bakover er på en annen plass/har en annen form eller ikke er der i det hele tatt.

Men diffuser er kult ;) Så kjør på. Bare ikke ha noen voldsomme forventninger om at den fungerer :D
Ja, diffuser blir kult :) Kan jo egentlig bare kalle det en underbodydeksel, så blir det ingen forventninger om ytelse :D
 #406753  av Andrepedersen

john_e skrev:Da blir det 4x Volk Racing hjul om noen uker! 8)
Zepticon skrev: Eksperimentering med aerodynamikk er ikke noe man driver med i kjellern. Eneste måten å verifisere at noe faktisk funker er vindtunell.

Ja, diffuser blir kult :) Kan jo egentlig bare kalle det en underbodydeksel, så blir det ingen forventninger om ytelse :D

Om det funker eller ikke, er vell ikke så forbanna intresangt :p Kan neppe gå i en negativ retning uansett!
Men, på en annen side så kan det bli kjempekult :)
 #406770  av john_e

Andrepedersen skrev: Om det funker eller ikke, er vell ikke så forbanna intresangt :p Kan neppe gå i en negativ retning uansett!
Men, på en annen side så kan det bli kjempekult :)
Bra sagt ;)
DanielJ skrev:Enig der! Hva slags Volkhjul blir det? Hvordan dim?
Vanskelig å finne bilde av dem, de er ganske uvanlige :)
Dim blir 17x8 og 17x9
ET20 bak, foran er usikkert enda, da jeg må trikse litt med noen spacere :)

Blir så de poker litt utenfor skjermene, men det fikser jeg med camber 8)
 #406776  av DanielJ

Tøft 8) Skrudde felger eller ikke?
 #406799  av john_e

De er ikke skrudde ;)

De ble vel produsert midt på 90-tallet, så de trenger en liten oppussing. Ellers er de helt runde og fine :)

Vurderer høyglanspolért aluminiumsfinish med Volk klistermerker og noen tøffe hjulmuttere som speiler seg. (Tanker?)
Hvis det ikke fungerer, blir det sølvgrå pulverlakk.
 #406838  av DanielJ

john_e skrev:De er ikke skrudde ;)

De ble vel produsert midt på 90-tallet, så de trenger en liten oppussing. Ellers er de helt runde og fine :)

Vurderer høyglanspolért aluminiumsfinish med Volk klistermerker og noen tøffe hjulmuttere som speiler seg. (Tanker?)
Hvis det ikke fungerer, blir det sølvgrå pulverlakk.
Poler poler poler!!! Rått som faen :twisted: På hjulmuttre kan du kjøre noe titanlignende muttre eller Rays Volk blå! Ikke ha lengre enn 35mm muttre.. Hadde 50mm før på min og det ble litt overkill på TE37 :lol:
 #406846  av john_e

DanielJ skrev: Poler poler poler!!! Rått som faen :twisted: På hjulmuttre kan du kjøre noe titanlignende muttre eller Rays Volk blå! Ikke ha lengre enn 35mm muttre.. Hadde 50mm før på min og det ble litt overkill på TE37 :lol:
Tror det blir ganske tøft ja 8)
Hva med Muteki sr35 Neo Chrome (Open end) da? :)
 #406847  av DanielJ

De jeg tenkte på 8)
 #407554  av DanielJ

Nice 8) blir spennende å se hvordan det blir! Mine TE37 er så sinnsykt lette :D Men jeg er også spendt på interiøret ditt, kommet deg noe lengre?
 #407561  av john_e

Ja, vekten på hjulene er jeg ikke sikker på, så det skal bli morro å se :D

Interiøret står på stedet hvil, ribbet til plasten enda. Blir prioritert etter stancen er på plass ;)

Mangler bare en stk. sykt skjelden centercap som dekker over hjulmutterne :(
finner ikke en reserve til salgs noen plass. (Gullfarget stor mutter med deksel bak)

Hvis noen snubler over en som passer så si fra :D
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 54