TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #406902  av 2r-e-rik

Julebrus skrev:Ingen ting slår diesel, når det kommer til bånddrag. Kan dra alt som finnes
ja jøss... det eneste jeg godtar av diesel er traktorer og annleggsmaskiner, siden dem desverre ikke leveres med bensin motorer..
kjører tidvis en volvo l90c hjul laster på 17 tonn egenvekt.. uten skuffe gjør den 13km/t i oppoverbakker, 120kmt/t i nedoverbakker.. med skuffe og skuffen full av kult så gjør den kansje 7km/t i bakker..
samme med traktorer.. går best uten utstyr og når jeg har pissa.. eller vis bensin bilen min tauer dem..

det er hærlig å kjøre seks sylindra valdra med 189hk diesel å den orker 6okm/t tørr men med dumper henger med 8 tonner og 26 gir senere gjør den 50 i nedoverbakke..

bunndraget er enormt ja.. beste akselasjonen jeg har opplevd er volvo fh 16 720. 0-80 på 24 sek.. det er rått til å være 15 tonn egenvekt.. men et kjempe gjesp til å være 720hk og 1600 nm..

bensin gutten min.. det er fremtida det.. sammen med elbil å hydrogen...
 #406909  av Julebrus

I bilen min sitter det en råsterk V6 diesel på 218 hk og 510 nm, ca 3200 kg trekkeevne. Med Diesel motorn er den raskere fra 0-100 enn den samme bilen med 5,7HEMI med 350hk,I Diesel er det NM som teller, ikke hk.

Kjøper selvsakt ikke en sportsbil med diesel, men annleggsmaskiner hadde ikke funket med Bensin, Bensin har ikke den styrken som diesel har....
 #406914  av ArildM

Er nok en grunn til at anleggsmaskiner har Diesel.

Uansett:
 #406921  av 2r-e-rik

har kjørt traktor, truck og liten hjul laster som gikk på bensin..
det er jo livs farlig i kombinasjon med hydrostatisk drift.. hadde 90km/t med trucken å den hadde mer å gå på.
å på grunn av kreftene i bensin motoren så går hydraulikk pumpa for fort så maskina blir skikkelig nervøs å kjøre.

så du kjører amerikaner julebrus.. da er du jo unnskyldt, for den diesel motoren der er jo dyrere å kjøre med enn en bensin motor..
 #407103  av Julebrus

Sittet å vurdert tre typer biler i snart seks måneder,kan bruke 500.000. Problemet er at jeg Elsker dem alle tre like mye :evil:

Nissan GTR:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2009-NIS ... 3a70a2d9bc

Aston Martin Vantage:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2008-Ast ... 4162766ff6

Dodge Viper ACR:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2008-Vip ... 3cc21929c9
 #407120  av FT86

Drafter skrev:
Julebrus skrev:Betalte 1012 kroner for 70 liter diesel.
diesel er noe forbanna dritt
+1 ! :)

GTR ! er ikke noe å tenke på en gang :)
 #407146  av inzane2012

tja, er bare å ta Aston Martin vist du vil ha en bil du aldri vet hvor lenge holder sammen, og Viper'n vist du vil ha amerikanske kjøreegenskaper...

Nei, GTR'n vil nok jeg tro er det beste valget, er jo trossalt blitt kåra til den beste superbilen gjentatte ganger, og er av japansk kvalitet :P
  • 1
  • 800
  • 801
  • 802
  • 803
  • 804
  • 1174