TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• RE: kjøp av Mr2 mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #40587  av Ace

Er i disse dager på utkikk etter en Mr2 mk2(1990-1993) men syns det meste av det som kan være av interresse blir forlangt godt over 100k for. 120-140k faktisk....

Hva syns dere her inne er respektabelt å betale for en Mr2 mk2 1990-93 som har gått ca 150.000 og har blitt godt vedlikeholdt....

Og hvor mye må man måtte ut med i forsikring hvis man er 20 år(prøveperioden på 2 år er over, hvis det i det hele tatt har noe å si???)
Og hvor mye vil det være i forskjell fra en org. ca 160 hzt og en med turbo med ca 220.....

Noen som har noen formeninger ? :D

#40610  av kake

Rundt 100-125k for en i fin stand med over 150k på nåla.

125-145k for en entusiasteid i helt strøken stand med under 100k på nåla. (Veldig få av disse).

Min erfaring er at det er vanskelig å få forsikret mr2 til en grei pris hvis du er under 24. Er selv 23, og har forsikringa på fattern, betaler ca 8800,- hos IF full kasko med 75% bonus.

Tror ikke det er forskjell i å forsikre GTi og Turbo.

#40613  av MRQuoc

ingen forskjell på gti\turbo ..
turboen er så få i norge ;orginale at de ikke har noe historikk :]

#40614  av spkstrp

å så lenge de som er så heldige å ha turbo kjører noenlunde vettig så fortsetter det vell sånn :)

#40630  av Ace

Mkay takk for svar.

Skal holde øynene åpne i tiden fremover å se om jeg finner noe fornuftig, men mr2 blir det garantert.

De jeg har sett med turbo har gått over 200.000 så det er så og si ute av bildet ....

en av de få jeg har sett med under 100.000 er den som står på http://www.need4speed.no, men den er jo høyrerattet.

#40686  av chris

Prøvetiden på førerkortet har vel ingen betydning forsikringsmessig. De fleste forsikringsselskaper har ungdomstillegg opp til 23 år.

Vær klar over forskjellene mellom revisjonene, som har vært tatt opp en del ganger i diverse tråder her.
I 1992 kom det en revisjon, med en del endringer. Utvendig sees det best på frontleppa, som er litt mer fremtredende. Samtidig er bilen en god del lavere enn 90-91 modeller. Den har fått nytt understell, nytt ratt, ny girstang, abs er standard, og en god del andre ting. Så ekte 92 modeller er som oftest litt høyere priset enn 90/91.

men nyere mr2 turbo enn 91 er vanskelig, nesten umulig å finne..

Samme pris å forsikre turbo og gti.

høyreratta bil er forresten ganske håpløst å bruke.. i hvert fall til daglig bruk.

#40720  av CelicaTurbo

... men høyrerattede biler er i det minste betraktelig billigere, men jeg ville nå ikke kjørt det fordet.. flott til søndagsbil og banebil er høyrerattede derimot, særlig om du ikke registrerer den og kun kjører på prøveskilter de få dagene man tar den ut, da slipper man unna mye ut avgifter :)