Fikk gjort litt i helgen, da....
På fredagen fikk jeg byttet bunnpannen, samt diverse slanger. Fikk hjelp av ei vennine med å få bilen inn i garasjen og panseret av. Så var det opp på støttebukker fremme og få av hjul og løsne fjærbeina nede så jeg fikk litt mer arbeidsplass. Gjorde et forsøk på å få motoren i bilen inn alene, men feilet, mye pga trøtthet og så ikke de beste løsningene på å få den inn
Lørdagen gikk jeg på frisk i blikket og med nytt pågangsmot, satt bilen opp i en litt annen vinkel, og slapp bilen ned på motoren og vips, så var den på. Er faktisk ikke noe problem å ta inn og ut motoren i den bilen alene om en bare vet triksene

Etterpå var det montering av radiator, elnett, fjerning av kullosfilteret osv osv, så det har lørdagen og søndagen gått med på.
Det som gjenstår i hovedsak for å få oppstart er, kjølevæske på motor, på IC, plugge i ledningsnettet i ECUen. Fikse bensinlekkasjen på tur-røret fra tanken, og sikkert noen småting jeg har glemt for øyeblikket.
For å få den på veien/testkjøring, bytte rørene/slangene fra oljekjøler til girkasse, disse får jeg bare laget på jobben en dag jeg har tid. Fikse kulene i ene drivleddet fremme + montere drivaksler fremme (kulene falt ut av possisjon), skjøte kabelen på ABS sensoren (den er røket).
For å få den 100% på veien må jeg bytte bremseskivene hele veien rundt, rense og sette inn interiøret igjen. Sjekke om dysene holder sammen med den turboen jeg har satt på nå, slik at jeg ikke får tenningsbank, igjen.
Bilder har jeg vært utrolig flink på.... å glemme å ta... Hehe...
- Toyota Celica Turbo 4wd Carlos Sainz Limited Edition, #3268/5000.
- Toyota Land Cruiser 150, 2010.