TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #407184  av Drafter

inzane2012 skrev:tja, er bare å ta Aston Martin vist du vil ha en bil du aldri vet hvor lenge holder sammen, og Viper'n vist du vil ha amerikanske kjøreegenskaper...

Nei, GTR'n vil nok jeg tro er det beste valget, er jo trossalt blitt kåra til den beste superbilen gjentatte ganger, og er av japansk kvalitet :P
amerikanske kjøreegenskaper???
hva er det??????

stiv bakaksel og 500 hk, helt ubrukelig til annet enn å spinne smultringer og 0-100 drag race spør du meg!!
 #407194  av Julebrus

Nå er ACR den raskeste vei lovlige og produksjonsbilen rundt Nurburgring(Corvette ligger på andre plass). Det er den raskeste bilen rundt Nurburgring du kan bruke på veien. Så litt feil Drafter .
[youtube][/youtube]
 #407200  av inzane2012

Drafter skrev:
inzane2012 skrev:tja, er bare å ta Aston Martin vist du vil ha en bil du aldri vet hvor lenge holder sammen, og Viper'n vist du vil ha amerikanske kjøreegenskaper...

Nei, GTR'n vil nok jeg tro er det beste valget, er jo trossalt blitt kåra til den beste superbilen gjentatte ganger, og er av japansk kvalitet :P
hva er det??????

stiv bakaksel og 500 hk, helt ubrukelig til annet enn å spinne smultringer og 0-100 drag race spør du meg!!
amerikanske kjøreegenskaper vil si en bil som går veldig fort rett frem, og ikke noe mer :P
 #407221  av 2r-e-rik

inzane2012 skrev:
Drafter skrev:

hva er det??????

amerikanske kjøreegenskaper vil si en bil som går veldig fort rett frem, og ikke noe mer :P
og så tvi holder dem på underliggende kamaksel med støtstenger og vippearmer. forgassere med dyser på størrelse med eksosrør og masse kubikk.
hjelper ikke med 8-9liter motor volum når dem ikke henter ut mer en 50-60hk per liter
 #407222  av inzane2012

ikke glem understellet som Chevrolet liker å bruke på bakakslingen til Corvetten, en hybrid mellom vanlig demper/fjæring, og en tverrliggendes leafspring :P

Og så har du jo den kanonbakslingen som Ford valgte å bruke på sin nye Mustang :P

Nei, er det en ting Amerikanerene enda ikke har forstått, så er det ikke fullt så viktig med en GEDIGEN V8'er så lenge kjøreegenskapene lika gode som en olabil bygd av en 6åring...
 #407276  av ArildM

Selv TopGear måtte jo skryte når de tok 3 nye AmCars på tvers gjennom USA.
Som James May sier, alt for mange biler er bygd "rundt" Nurburgring i dag.

En bil uten masse elektronisk dilldall, enten det er den nye FT86 eller en enkel Amerikaner med V8 kan være like morsom å kjøre som en høyteknologisk GTR bil med elektronikk som gjør alt for deg.

Det hele er jo opp til føreren og de preferansene man har.
 #407277  av Drafter

Julebrus skrev:Nå er det slik at når jeg tenker på Japan tenker jeg:
2012-Nissan-GT-R.jpg

Og USA:
72_-585965329_xl.jpg
Da tenker jeg også at han på siste bildet har en liten tiss, og slike penisforlengere som det der er også ganske vanlig på norsk vei.
 #407280  av inzane2012

Arild, ser helt klart poenget ditt, og jeg er helt enig med james may i sine meninger rundt at bilfabrikker ofte "ødelegger" bilene ved å få dem til å fortest mulig rundt ringen...

MEN, når det er sagt, skal jeg ha en superbil som julebrus her snakker om når han linket di 3 bilene sine, så vil jeg i det minste ha en bil jeg faktisk følte meg trygg i :) da er GTR'n det helt klare valget :)

Jeg kjørte selv en ganske ny challanger med 5.8l HEMI V8'er når jeg var i USA i fjor, og jeg ELSKER den bilen etter å ha kjørt den 3 dager, den var fantastisk god å kjøre rundt på motorveien med og inn i byene... MEN, jeg ville aldri prøvd meg på bane med den, i standard utgave er den aaaaaaaaaalt for myk i understellet, i skarpe svinger var den litt som en båt, bare se den episoden med Top Gear der Hammond kjører en sånn en det :P han likte den IKKE når di kom på mer svingete veier...
 #407282  av Julebrus

Drafter skrev:
2012-Nissan-GT-R.jpg

Og USA:
72_-585965329_xl.jpg
Da tenker jeg også at han på siste bildet har en liten tiss, og slike penisforlengere som det der er også ganske vanlig på norsk vei.
Fattern har eid en slik nå i ti år uten noen problemer, det er noen som trenger en sikkelig arbeids hest som man kan kjøre mil etter mil uten å bli sliten. Så du sier jeg har liten tiss? så hva er galt med liten tiss :?:
Sist redigert av Julebrus den 21 feb 2012 23:59, redigert 2 ganger totalt.
 #407284  av 2r-e-rik

Julebrus skrev:
Drafter skrev:
2012-Nissan-GT-R.jpg

Og USA:
72_-585965329_xl.jpg
Fattern har eid en slik nå i ti år uten noen problemer, det er noen som trenger en sikkelig arbeids hest som man kan kjøre mil etter mil uten å bli sliten. Så du sier jeg har liten tiss? så hva er galt med liten tiss :?:
en ting er jo liten tiss.. men pungen må være rimelig dyp..
 #407285  av Julebrus

inzane2012 skrev:Arild, ser helt klart poenget ditt, og jeg er helt enig med james may i sine meninger rundt at bilfabrikker ofte "ødelegger" bilene ved å få dem til å fortest mulig rundt ringen...

MEN, når det er sagt, skal jeg ha en superbil som julebrus her snakker om når han linket di 3 bilene sine, så vil jeg i det minste ha en bil jeg faktisk følte meg trygg i :) da er GTR'n det helt klare valget :)

Jeg kjørte selv en ganske ny challanger med 5.8l HEMI V8'er når jeg var i USA i fjor, og jeg ELSKER den bilen etter å ha kjørt den 3 dager, den var fantastisk god å kjøre rundt på motorveien med og inn i byene... MEN, jeg ville aldri prøvd meg på bane med den, i standard utgave er den aaaaaaaaaalt for myk i understellet, i skarpe svinger var den litt som en båt, bare se den episoden med Top Gear der Hammond kjører en sånn en det :P han likte den IKKE når di kom på mer svingete veier...
Amerikanske biler handler om å cruise frem i komfort. Mens jappse biler er laget for å sluke svinger. Derfor jeg har både Amerikanske biler og Japanske biler. Bruker Amerikanerne på lange turer, mens Lexusen blir brukt hjemme...
 #407286  av ArildM

Ingen tvil om at GTR er 1. valg blandt de tre som ble nevnt nei.
For min del er det dog viktig å huske at bilen også skal brukes i det daglige, noe GTR'en absolutt er mytet på. GTR er vel laget for å være en grand tourer med utrolig gode kjøreegenskaper om jeg ikke husker feil fra en av Best Motoring videoene jeg så på dårlig oversatt japansk i halvsøvne en gang :) Er vel mye av de Japanske bilene som er laget med en slik visjon at de skal enkelt kunne brukes til alle slags formål, noe Honda viste med NSX i sin tid. En tid da superbiler var upålitelige og svært vanskelig å kjøre, beviste Japan at det er mulig å få til både pålitlighet å brukervennlighet i en slik bil.

AmCar er gjort på en helt annen "grandios" måte, hvor Japansk er nøkternt og perfeksjonert, er AmCar stort og brutalt, men også svært moro. Det som er synd er jo at svære biler som glir frem med en brummende 8er under panseret, ikke er noe for folk flest i dag lengre med de snille bensinprisene vi har... Er vel derfor Amerikansk bilproduksjon har vært skadeliggende siden sine glansdager.
 #407289  av Julebrus

Amerikanerne bytter ikke ut noe som funker, selv om det er fra 50s. Det er derfor dem er best på trucks, men Det er nesten slutt med Amerikanske biler i Norge, regjeringen stopper alt. Dem prøver og stoppe det meste uansett hvor det kommer fra :twisted: :twisted:
 #407301  av Drafter

Julebrus skrev:Amerikanerne bytter ikke ut noe som funker, selv om det er fra 50s. Det er derfor dem er best på trucks, men Det er nesten slutt med Amerikanske biler i Norge, regjeringen stopper alt. Dem prøver og stoppe det meste uansett hvor det kommer fra :twisted: :twisted:
Regjeringen driter jo i alt, nikkedukker. Det er det de er. Bare for at dem skal sitte i regjering i 8 år og få gull pensjon :evil:

Sånn er jo japsene og, bytter ikke ut noe som funker før mange år etter tyskerne har faila og utprøvd fordi dem er redd for ryktet sitt. Sikter da særdeles mye til toyota..

Det med liten tiss siktet jeg mest til kufangere, stigtrinnsbøyler, 1000m'ere, svære dekk, bredda og heva.
Det er penisforlenger? Ofte bare små bøgær som kjører sånt og tror de eier veien -.-
  • 1
  • 801
  • 802
  • 803
  • 804
  • 805
  • 1174