Så, driver å planlegger litt mtp å dra mest mulig NA power ut av V6er min. Har allerede 288/274 kammer på tur fra Canada.
11,5: comp smidde stempler og råder er hyllevare, men jeg lurer på om jeg burde få laget noen custom med høyere comp.
Jeg har ingen erfaring med E85, så jeg lurte på om det var noen som kunne gi meg noen tips.
Det jeg veit så langt er:
- Lavere temperatur på forbrenningen
- Høyere oktan i forhold til 95 og 98 E5
- Lavere stoisk verdi, så AF ratio må bli på rundt 9,7:1
- Krever litt ombyging for at systemet skal tåle den.
- Vanskelig å få start på i lave temperaturer.
MÃ¥lene mine:
- Så mye som mulig effekt ut av mine 2,5 liter uten å sette på vifte.
- Kjøre med Megasquirt 3X.
- Bilen bygges for å tåle N2O, skal kjøres på bane.
- Skal ellers bare brukes på sommeren.
Har det noe for seg å bygge for E85? Hvor mye kan jeg da evt gå opp i kompressjon?
Er det mye å hente på tenningen iom at det er høyere oktan?
Eller burde jeg bare går for vanlig 98 og 11,5:1 komp?
11,5: comp smidde stempler og råder er hyllevare, men jeg lurer på om jeg burde få laget noen custom med høyere comp.
Jeg har ingen erfaring med E85, så jeg lurte på om det var noen som kunne gi meg noen tips.
Det jeg veit så langt er:
- Lavere temperatur på forbrenningen
- Høyere oktan i forhold til 95 og 98 E5
- Lavere stoisk verdi, så AF ratio må bli på rundt 9,7:1
- Krever litt ombyging for at systemet skal tåle den.
- Vanskelig å få start på i lave temperaturer.
MÃ¥lene mine:
- Så mye som mulig effekt ut av mine 2,5 liter uten å sette på vifte.
- Kjøre med Megasquirt 3X.
- Bilen bygges for å tåle N2O, skal kjøres på bane.
- Skal ellers bare brukes på sommeren.
Har det noe for seg å bygge for E85? Hvor mye kan jeg da evt gå opp i kompressjon?
Er det mye å hente på tenningen iom at det er høyere oktan?
Eller burde jeg bare går for vanlig 98 og 11,5:1 komp?

Mazda 626 GT - 2.5 V6Â KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec