TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • s14 2jz GTE

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #408099  av Aleks_
 
Eg holder på med et s14a 2jz gte prosjekt.. og har 6 trinns kassen.. og siden det orginalt på s14 er splines inn i kassen som tar opp "inn/ut" bevegelsen så lurer eg på om dette er noe eg MÅ ha..

Problemstillingen. :

det er flens bakpå supra kassen. og eg har flens rett etter opphengslageret fra diffen og frem. så det eg lurer på er om eg bare kan kappe til mellomakslingen slik at eg har flens i begge ender.. eller om eg må ha noe som tar opp slarken,..

motorfestene er pinnestiv og det er TRD girkassefeste.

takker for hjelp.
 #408105  av Holger
 
vil jo bli ganske stort press mellom kasse og bakstilling når du demper da å det er ikke så kurrant... Ser det er mange som har 1/2 jz i s14, let litt i slike tråder å prøv å finn ut hva dem bruker :)
 #408106  av Aleks_
 
diffen står jo helt i ro, og det ska jo motoren og gjøre :P

eg vet det er en del som kjører disse motorene i s14 men de kjører som regel 154 kassen :/
 #408107  av Holger
 
tenkte på stiv bakaksel jeg nå, hehe beklager :)

da har det egentlig ikke noe å si :) mx5 har jo en brakett som går fra girboks og bak til diff, så der er det ganske stivt :)
 #408108  av Aleks_
 
hehe, det er jo som musikk i mine ører.. men ja det hadde vært noe helt annet om det var stiv bakaksling :P


eg tror eg prøver med stiv hele veien først også får eg heller bygge om med noe gliding eller splines på midten hvis det ikke går.. men som sagt så er både motorfester og girkasse fester mye stivere enn orginalt.. så eg tror det går bra..


men hvis flere vil komme med innvendinger så værsegod :)
 #408109  av Holger
 
må vel være nøye når du kapper da, :D
 #408139  av Holger
 
ja, stemmer bra det, blir vel litt vanskelig å ta den ut å inn om den er akkurat like lang som avstanden mellom gir og diff.. Men mx5 har også en stivebrakett mellom gir og diff, eller bakstilling. Husker ikke helt, er så lenge siden jeg skrudde på sånn bil