TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 1JZ-2JZ_GTE vvti ledningsnett

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #408130  av JePe

Noen som vet om eventuell forskjell på ledningsnettet mellom 1JZ-GTE og 2JZ-GTE VVTI, og hva som er forskjellig? Er kontaktene de samme?
Har muligens Autronic SM-4 på hånda, med ledningsnett som er laga for en 1JZ-GTE, hadde vært fint om dette passa rett over på min 2JZ-GTE VVTI uten alt for mye stress.
 #408153  av Radial

- TPS-systemet er heeeelt forskjellig på VVTI, der er det integrert TPS,Tomgangsmotor og TRC-modul (som ikke trenger brukes seff).
- VVTi-funksjonen vil mangle kontakt på 1JZ nettet. SM4 støtter VVTi-funksjonen trur jeg, men du må seff ha kabler for å aktivere den
- 1JZ non-VVTi kjører orginalt med Igniter og Coiler av den enkle typen... VVTi skal vel ha såkalte "smart-coiler" der du ikke trenger Igniter, Derfor må trolig hele tennings-delen av elnettet bygges om.

Ellers skal det være mye likt, men jeg trur nok du kommer best ut ved å lage ett eget elnett for Din motor, med Ditt oppsett siden det kan bli mer knot å modde 1JZ nettet enn å lage ett nytt.
 #408171  av JePe

Radial skrev:- TPS-systemet er heeeelt forskjellig på VVTI, der er det integrert TPS,Tomgangsmotor og TRC-modul (som ikke trenger brukes seff).
- VVTi-funksjonen vil mangle kontakt på 1JZ nettet. SM4 støtter VVTi-funksjonen trur jeg, men du må seff ha kabler for å aktivere den
- 1JZ non-VVTi kjører orginalt med Igniter og Coiler av den enkle typen... VVTi skal vel ha såkalte "smart-coiler" der du ikke trenger Igniter, Derfor må trolig hele tennings-delen av elnettet bygges om.

Ellers skal det være mye likt, men jeg trur nok du kommer best ut ved å lage ett eget elnett for Din motor, med Ditt oppsett siden det kan bli mer knot å modde 1JZ nettet enn å lage ett nytt.
Okei, ja det var vel det jeg regna med egentlig.. Takker for opplysningen. :)