TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• T23 Front uten den "lille grillen" i. Ja/Nei ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #408240  av NygÃ¥rd

Har kjøpt en frontfanger fra AIT til min Celica T23.
Fangeren kom og jeg oppdaget raskt at det ikke var noe utskjæring til den lille grillen med Toyota Logoen i.
Så det jeg egentlig lurer på er om noen har sett/ har et bilde av en Celica der grillen er tatt bort,
og om dette ser sykt rart ut eller ødelegger litt av bilens sjarm?

Takk for alle svar : D Aner virkelig ikke hva jeg skal synes om dette.

PS: Har bilder av fangeren om noen ønsker å se dette :P
 #408242  av celicat23

Gadd ikke akkurat å bruke noe tid på å gjøre det her perfekt, men det gir deg en liten ide... Jeg ville ikke fjernet den. Og AIT? Lykke til med passformen. Hadde noe dritt der i fra som bare var å levere tilbake :?
celica_1.jpg
celica_1.jpg (197.99 kiB) Vist 9584 ganger
 #408243  av NygÃ¥rd

Haha, føler meg bra dom nå! Hvorfor tenkte ikke jeg på å redigere bilde selv xD
AIT ja, og fangeren har en utmerket passform.
Ble faktisk sjokket. Hadde regnet med utallige timer med bannskap i garasjen.
Er bare litt pussing som må til rundt lyktene for at den skal falle 100% på plass.
Men ser hva du mener, tror jeg må ta meg tiden til å sette på plass logo'n i fronten ja.
Vedlegg
1295637794_1287334663_1252677281_buddyclub2152.jpg
1295637794_1287334663_1252677281_buddyclub2152.jpg (225.13 kiB) Vist 9582 ganger
 #408248  av NygÃ¥rd

Hehe, var nok sikkert bare heldig. Fangeren falt rett på, litt trangt med lyktene som sagt..
og pga det mangler det noen mm ved hver hjulbue. så her er det bare å pusse!
Ja er nok det, Buddy club 2 heter den vel. Bestilte AIT sin pga det var billigere, og jeg skulle HVERTFALL ikke ha noe fra NMI.

Det største problem med min bil nå, er egentlig sideskjørtene og at jeg skal fjerne spoileren min helt.
Bilen min er sparklet hele veien rundt. (Frontskjerm til Frontskjerm) Ikke front fanger da.. det ville ha vært domt.
Så sideskjørtene bestemte seg før å sprekke i vinter, antagelivis pga issprenging. Så her må det sparkles og lakkes...
 #408249  av celicat23

Buddy club stylingen er kul den, blir gøy å se ferdig. Skal du ikke ha vinge i det hele tatt? Prøvde det på min, og ble til at jeg kjøpte en vinge. Her er den med og uten vinge:
celica2.jpg
celica2.jpg (119.68 kiB) Vist 9572 ganger
celica1.jpg
celica1.jpg (120.53 kiB) Vist 9572 ganger
Ps! Husker ikke helt, men mener det å kjøre med bilen sparklet ikke er noe sjakktrekk for det trekker til seg vann så bilen begynner å ruste under sparkelen (eller så var det grunning... en av delene....)
 #408252  av NygÃ¥rd

Hehe, jaa det blir morsomt å se resultatet til slutt. Skal lage en prosjekt tråd inne på "showoff" delen av forumet når jeg starter.
Jaa, du har akkurat samme vinge som jeg har nå! Personelig synes jeg den blir så høy at den nesten er over taket på bilen.
Så ett bilde her på forumet av en bil uten vinge og tenkte at det så bra ut. Skal vertfall prøve uten vinge først, så får vi se hva det blir til.

Blir en del arbeid på min bil fremover, det du sier med sparklingen tror jeg nok stemmer hvis man ikke har gjort bra grunnarbeid i skjøyten.
Ellers så burde det går bra, men jeg kan ta feil.
Tenker jeg skal ha sideskjørtene sparklet, og heller skille bakfangeren slik at det bare er sideskjørtene som er sparklet.
Sånn at jeg slipper den så lett synelige skjøyten mellom sideskjørt og selve bilen.
Må også plaste på bakfangeren min, forrige eier syntes det hørtes ut som en lur ide å borre x-antall hull i den til markeringslys.
Vedlegg
IMAG0004.jpg
IMAG0004.jpg (890.67 kiB) Vist 9567 ganger
 #408257  av celicat23

Er ikke samme vingen. Du har TRD vingen, mens den jeg hadde er rod millen sin. Og hvordan i all verden klarte han å få det der til å bli en god ide med de lysene? :lol: Noen tanker om felger / senking enda?
 #408283  av NygÃ¥rd

Oj oj, ja når du sier det så ser jeg det! Var litt for snar og se på bildene her... synes iallefall den er vel høy :?
Nei hvem vet! Det er noe av det styggeste jeg har sedd på en bil til nå! Eller vent... di gamle baklyktene var en katastrofe, skal poste et bilde til deg. Bestilte iallefall nye fra Fensport, og ble skikkelig fornøyd med dem.

Felger tenker jeg Vertini Concave : http://www.partsandretards.no/felger-og ... ve-85-x-19
Men har ikke bestemt meg om det enda, felg smaken min endrer seg litt nå og da... kan hende det blir noe mer "diskre"
Senking blir det fullt coilover kit, men hvordan kit har jeg ikke bestemt meg for enda.
Vedlegg
IMAG0367.jpg
IMAG0367.jpg (524.99 kiB) Vist 9562 ganger
 #408294  av NygÃ¥rd

takk skal du ha : D
gleder meg til sommeren og ferdig bil.

takk for svar og all hjelp :D
 #408301  av sindrejl

Må si ifra om du vil ha Vertinifelger da, kan sikkert gi noe ekstra TS-OGN rabatt også :)

http://www.tempedekk.no/c-67-Vertini-Wheels.aspx
 #408333  av NygÃ¥rd

sindrejl: Takk! Det skal jeg huske :D
Legger deg bare til som venn så sender jeg PM når tiden er inne for nye felger :P

Noen her som synes jeg burde få et litt høyere scoop til panstret mitt ?
Tenker at det kan se bra ut, får kanskje et litt sintere look :D
 #408334  av sindrejl

Mja personlig er jeg ikke storfan av sånne enorme scoop, mener at da bør man iallefall ha en motor som er så kraftig at det faktisk er et behov for noe sånt :)
 #408336  av NygÃ¥rd

Haha, sant nok :D
Men snakker ikke ENORMT stort da :P
Bare et som er litt høyere... Litt bare, slik at man ikke helt klarer å se hva som er gjort bare at det er sykt bra :D
Så bare for å få litt sintere look :D
Ikke snakk om noe amerikansk muskel bil scoop altså xD

Finner sikkert en måte å gjøre det orginale panster scoope pittelitt høyere på :D