TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Godkjenning av trimma st185

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #408428  av loft

Hei, i går begynte vi å demontere min carlos sainz. Den skal strippes helt ned slipes, lakkes, overhales og trimmes til ca 400hk.
Det jeg lurer på er det flere st185er eller lignende der ute som er godkjent så vi slipper å gå i mange av de samma feila?
Hvor mye tåler drivverk, clutch osv?
 #408429  av Andrepedersen

loft skrev:Hei, i går begynte vi å demontere min carlos sainz. Den skal strippes helt ned slipes, lakkes, overhales og trimmes til ca 400hk.
Det jeg lurer på er det flere st185er eller lignende der ute som er godkjent så vi slipper å gå i mange av de samma feila?
Hvor mye tåler drivverk, clutch osv?

Kjempebra!! :) Såg den hadde låge ute lenge! Blir morro å se den strøken på veien igjen!
Hva er det du tenker å ha godkjent da?
 #408440  av loft

Ja er utrolig gira, motoren er ute på mandag:) syns vi har fått til mye på kort tid (siden vi starta i går og har ikke peiling på hva 50% av det vi tok ut var, men vet det nå :D )
Vi har tenkt litt på rundt 400HK for etter det går pengesummen mye høyere opp.

Hvor mye tåler diffen?
Hvor mye tåler girkassa?
Vi vurderte jo veltebur men vi det er vell umuli å få registrert så blir mest sannsynelig ett avtagbart halvt bur.
Kommer til å lage prosjekttråd etter hvert:)
 #408443  av MOTORSPORTHUSET

tror aldri du vil få godkjent celicaen med 400hk i vognkortet..
da må du på teknisk institut og teste bremser støytest og avgass og bruke en hall million..

du må nok eller ha 2 programmer.
et uten ladetrykk med lav tenning og et friskt et....på
en hemmelig knapp. :twisted:
 #408452  av sleeper

loft skrev:Ja er utrolig gira, motoren er ute på mandag:) syns vi har fått til mye på kort tid (siden vi starta i går og har ikke peiling på hva 50% av det vi tok ut var, men vet det nå :D )
Vi har tenkt litt på rundt 400HK for etter det går pengesummen mye høyere opp.

Hvor mye tåler diffen?
Hvor mye tåler girkassa?
Vi vurderte jo veltebur men vi det er vell umuli å få registrert så blir mest sannsynelig ett avtagbart halvt bur.
Kommer til å lage prosjekttråd etter hvert:)

Som motorsport sier, og godkjenne denne med 400hk krever at du godkjenner den hos TUV i tyskland, noe som koster mye penger ( Blir mest sannsynlig godkjennt her i norge da, men statens vegvesen har vel faktisk fortsat lov til og nekte.. )
Så her er det 2 programmer som gjelder. ( de har ingen mulighet til og nekte deg og kjøre med en turbo som leverer 1000000000hk, så lenge det kun er potensiale og ikek hva du faktisk har tatt ut, ( den orginale har jo MULIGHET til og levere mer en orginalt, men gjør ikke det fra fabrikk)

Det eneste de kan nekte deg og ha montert er egentlig ettermarkeds sprut, noe som egentlig er et must hvis du skal ha ut 400hk.

Bakdiffen din tåler ikke stort i det hele tatt, 300+hk en sinna clutch og rivstart er egentlig nok til at den lever et farlig liv, så her er det enten og sveise den ( billige alternativet eller og kjøpe en cusco diff ( dyre alternativet) begge vil fint tåle hva du skal gi den..
Girkassa behøver du ikke være redd for, den tåler fint mye mer en du skal trimme til, men standard slitasje som synk ringer er jo noe som kan gå istykker uansett effekt. ( skal du bruke orginal 185 kasse så er gaflene i kassa også noe du kan knekke hvis du er ALT for hard på giringa.. men som sagt: det er bruken, ikke effekten som bestemmer levetiden på kassa. )
 #408457  av loft

Hmm da har jeg jo egentlig ett lite problem da mtp på dataspruten...?
 #408461  av MR2i

Nyere biler enn 1988 ble det nektet å bruke ettermarked datasprut på. Jeg var gjennom det der når jeg begynte MR2-prosjektet mitt.

1988 har sammenheng med at det var da alle nye biler skulle ha katalysator.
 #408463  av loft

Er det da 1. Like greit å gi F i å prøve å dette godkjent på noen måter hos biltilsynet og kjøre rundt med 400hk, eneste er vell teknisk kontroll alt snuten kan se at det er datasprut? De har jo fjerna dynobenken i trheim nå.
 #408467  av Mr_Storbrua

Hadde bare gitt f selv i godkjenning. Skal vel noe til at de faktisk ser at det er ettermontert sprut. Det ligger vel i kupe'n allikevel..
 #408473  av loft

Hmm okai takk for tipsa:)

Hvis det er noen som har gått i feller før og har gode løsninger på ting så tar vi gjerne imot tipsene=)
 #408512  av loft

Senkesett til st185 (cs)? Tips noen?
Justerbart i høyde og hardhet.
 #408514  av Offern

Tein. Selges hos fensport. Dyrt men bra
 #408520  av MR2i

Ellers finnes også K-sport

http://racing-shop-germany.com/

Med TUV faktisk...
 #408521  av loft

Ser der ja!:) takk!