loft skrev:Ja er utrolig gira, motoren er ute på mandag:) syns vi har fått til mye på kort tid (siden vi starta i går og har ikke peiling på hva 50% av det vi tok ut var, men vet det nå
)
Vi har tenkt litt på rundt 400HK for etter det går pengesummen mye høyere opp.
Hvor mye tåler diffen?
Hvor mye tåler girkassa?
Vi vurderte jo veltebur men vi det er vell umuli å få registrert så blir mest sannsynelig ett avtagbart halvt bur.
Kommer til å lage prosjekttråd etter hvert:)
Som motorsport sier, og godkjenne denne med 400hk krever at du godkjenner den hos TUV i tyskland, noe som koster mye penger ( Blir mest sannsynlig godkjennt her i norge da, men statens vegvesen har vel faktisk fortsat lov til og nekte.. )
Så her er det 2 programmer som gjelder. ( de har ingen mulighet til og nekte deg og kjøre med en turbo som leverer 1000000000hk, så lenge det kun er potensiale og ikek hva du faktisk har tatt ut, ( den orginale har jo MULIGHET til og levere mer en orginalt, men gjør ikke det fra fabrikk)
Det eneste de kan nekte deg og ha montert er egentlig ettermarkeds sprut, noe som egentlig er et must hvis du skal ha ut 400hk.
Bakdiffen din tåler ikke stort i det hele tatt, 300+hk en sinna clutch og rivstart er egentlig nok til at den lever et farlig liv, så her er det enten og sveise den ( billige alternativet eller og kjøpe en cusco diff ( dyre alternativet) begge vil fint tåle hva du skal gi den..
Girkassa behøver du ikke være redd for, den tåler fint mye mer en du skal trimme til, men standard slitasje som synk ringer er jo noe som kan gå istykker uansett effekt. ( skal du bruke orginal 185 kasse så er gaflene i kassa også noe du kan knekke hvis du er ALT for hard på giringa.. men som sagt: det er bruken, ikke effekten som bestemmer levetiden på kassa. )
http://www.loberg-tuning.no
4WD Rototest. Ta kontakt for justering\bremsing av din bil.
89 celica gt4. moro bilen. 711AWHP.. ( 9.89 -231kmt Verdens raskeste 165 ?) Built\tuned\driven by me
