Artikkelen her nevner at både BMW og Porche har 3 turboer på noen av sine motorer nå:
http://www.tv2.no/underholdning/broom/p ... 95955.html
Er det da slik at 2 og 2 sylindre har hver sin turbo? Hva er i så fall fordelen med dette? Mindre turboer med kjappere spool? Evt er det noe ala TwinTurbo systemene brukt tidligere, bare at det er en liten, mellom og en stor turbo? Mulig jeg er dum men, man blir klok av å spørre
http://www.tv2.no/underholdning/broom/p ... 95955.html
Er det da slik at 2 og 2 sylindre har hver sin turbo? Hva er i så fall fordelen med dette? Mindre turboer med kjappere spool? Evt er det noe ala TwinTurbo systemene brukt tidligere, bare at det er en liten, mellom og en stor turbo? Mulig jeg er dum men, man blir klok av å spørre

- 2002 Toyota Caldina GT-Four N-spec
- 2004 Toyota MR2 SMT PGP
- 2006 Toyota Rav4
- 2004 Toyota MR2 SMT PGP
- 2006 Toyota Rav4