TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som kan hjelpe meg med historikk pÃ¥ bil?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #407232  av Rolfis

Er det noen her som har tilgang til autosys og/eller toyota sitt datasystem?
Har en potensiell bil jeg skulle ha hatt litt mere info om, slik som tidligere eiere og vedlikeholdshistorikk?
 #407233  av 3rlend

autosys har du bare tilgang til nåværende eier og den før der.

anbefaler deg å dra til biltilsynet for å få utskrift på tidligere eiere :)
Det gjorde jeg :)
 #407234  av McLarren

Vi her på Toyota Trondheim har kun lov til å gi ut historikk om tidligere eier godkjenner for dette, eller kun det som er gjort på bilen i ditt eie. Strenge regler kanskje, men slik er spillereglene på dette. :)
 #407241  av Fred

McLarren skrev:Vi her på Toyota Trondheim har kun lov til å gi ut historikk om tidligere eier godkjenner for dette, eller kun det som er gjort på bilen i ditt eie. Strenge regler kanskje, men slik er spillereglene på dette. :)
Er dette interne regler hos dere, eller lovpålagt?
 #407255  av Zepticon

McLarren skrev:Vi her på Toyota Trondheim har kun lov til å gi ut historikk om tidligere eier godkjenner for dette, eller kun det som er gjort på bilen i ditt eie. Strenge regler kanskje, men slik er spillereglene på dette. :)
Det er det værste jeg har hørt. Om jeg hadde kommet på toyota for å finne historikk på en bil og fått det som svar så hadde jeg aldri satt min fot der inne igjen. Så lenge dere ikke gir ut noe personinfo om eiern(e), så hadde jeg krevd å få service og evt skadehistorikk på bilen.
 #407291  av McLarren

Er usikker på om dette er lovpålagt eller internt. Har bare fått beskjed om at vi ikke kan utgi slik info uten samtykke av tidligere eier.
 #407303  av Fred

Har aldrig sett på dette som et problem jeg, ikke veit jeg om eks- eiere som har tenkt noe over dette heller.
Sjekker jo rett som det er historikk for å f.eks sjekke om reg.reim er byttet på en bil.
Synes det høres rart ut om jeg ikke kan innformere den nye eieren av bilen, om dette er gjort av forrige eier eller ikke, uten forrige eiers samtykke!
 #407937  av aagefs

Tjaaa, når jeg var innom i høst før jeg kjøpte bil fikk jeg full historikk om eiere og om hvilke servicer som er tatt. I tillegg fikk jeg detaljerte data og historikk ved et besøk hos politistasjonen.
 #408808  av Torra

Bare send en mail til biltilsynet med regnr.
Spør om tidligere eiere og kmstand ved tidligere EU-kontroller :)
Jeg har somregel fått svar innen 24timer.

Da får du et word-dokument med printscreen fra autosys over alle tidligere eiere samt tidligere registrerte eu-kontroller