TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytta eksos .. pics

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #40880  av Ninjamannen78

Monterte HKS titan eksos og Blitz filter i går.. Her er noen bilder av org anlegget og det nye for sammenligningens skyld. Og det nye var en god del lettere.. Kanskje en ny tur på biltilsynet og veie på nytt :D
Vedlegg
HPIM0789.JPG
HPIM0789.JPG (144.83 kiB) Vist 3740 ganger
HPIM0788.JPG
HPIM0788.JPG (131.67 kiB) Vist 3740 ganger
HPIM0787.JPG
HPIM0787.JPG (108.42 kiB) Vist 3740 ganger

#40889  av CelicaTurbo

Dæven, det orginalanlegget der må jo strupe noe enormt :shock: Men, meget fint HKS anlegg, og lyden er vel enda bedre kan jeg tenke meg? :)

edit: skriveleif
Sist redigert av CelicaTurbo den 20 apr 2004 14:29, redigert 1 gang totalt.

#40894  av erling

HKS Titan er snop. :) Er hissig diameter på det. Er det 4" et stykke der eller husker jeg feil? Vaksen lyd i det oxo. :)

#40898  av FalcoN

Ser ut til at det bli groooom lyd av dette 8) 8)
Legg ut en video når du er ferdig da :D :D

#40905  av Ninjamannen78

Hele anlegget er er delt i tre:
Første delen er Rod Millen Motorsport sin downpipe som går rett fra turboene, den er 3,5" i diameter.
Neste delene er HKS 4" Rustfritt stål.
Siste delen (demperen) er HKS i titan med 5" åpning.

Lyden ble.. ja hva skal man si? Helt greit? På lave turtall høres kjerra ut som M/S Fjordronninga (lokal hurtigbåt) :shock: , men med litt gass blir det bedre :twisted: . Skal prøve å få lagt ut lyd/video snutt.

#40909  av sexten

Hehe. Hvorfor i helsike er det gamle eksosanlegget så skeivt og krokete? Det nye er jo nesten helt rett. Ville tro det kommer mer lyd ut av dette ja? :D
 #40944  av Turbotrille

Shyggen skrev:Noen som vet hva dette koster til MK3?
ca 13.000 for komplett HKS anlegg.

Jeg har Cat-back anlegg på min og det kostet litt over 7000,-
SÃ¥ har du downpipe og cat erstatter i tillegg, mener de koster rundt 3000 pr. stk.

#40988  av Turbotrille

Kan gjerne legge ved et bilde av HKS 'Cat.back' til MK3 også.
Vedlegg
Supra 004.jpg
Supra 004.jpg (9.78 kiB) Vist 3663 ganger
Supra 006.jpg
Supra 006.jpg (10.88 kiB) Vist 3663 ganger
 #40996  av @lpher

Ninjamannen78 skrev:Monterte HKS titan eksos og Blitz filter i går.. Her er noen bilder av org anlegget og det nye for sammenligningens skyld. Og det nye var en god del lettere.. Kanskje en ny tur på biltilsynet og veie på nytt :D
Inn i helv.....det DÆR er feigt!! :D

Tro'kke jeg ville ha dratt bort til mr. biltilsyn ETTER å ha montert 4" og downpipe akkurat :D

@lpher

#40997  av @lpher

CelicaTurbo skrev:Dæven, det orginalanlegget der må jo strupe noe enormt :shock:
Var AKKURAT det gutta på Svendsen eksos sa til meg også....etter at vi hadde heist opp supran min for å ta en titt! LOL :D

@lpher

#40998  av @lpher

Ninjamannen78 skrev:Hele anlegget er er delt i tre:
Første delen er Rod Millen Motorsport sin downpipe som går rett fra turboene, den er 3,5" i diameter.
Neste delene er HKS 4" Rustfritt stål.
Siste delen (demperen) er HKS i titan med 5" åpning.

Lyden ble.. ja hva skal man si? Helt greit? På lave turtall høres kjerra ut som M/S Fjordronninga (lokal hurtigbåt) :shock: , men med litt gass blir det bedre :twisted: . Skal prøve å få lagt ut lyd/video snutt.
Feck me!! Dette var VELDIG feigt!! :D Nå som jeg må nedprioritere eksos sjøl til fordel for nye dekk og oljekjøler...it aint fair!! :D

@lpher

#40999  av @lpher

sexten skrev:Hehe. Hvorfor i helsike er det gamle eksosanlegget så skeivt og krokete?
Det originale er laget for å ikke henge så lang ned under bilen...mens de fleste ettermarkeds-anlegg driter i dette til fordel for straight pipes som vistnok skal gi merkbare effektfordeler :D

@lpher

#41011  av spkstrp

hehe herlig lyd når du drar om tenninga nå da eller? Personlig liker jeg lyden av en v8 brøle ved start for så å purre som en pusekatt på tomgang :mrgreen:

#41156  av MR2turbo

Nice anlegg!! :D blir nok fet lyd av det :)
Har du montert det enda?