TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nyheter og updates om ft86/gt86/86/frs

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #409147  av ArildM
 
JA!

Dette bare må klaffe! Og gi Toyota klare signaler på at dette er hva markedet vil ha! Vi trenger ikke biler som er designet rundt en bane i tyskland og som koster milionen ++. Vi vi vil ha en billig bakhjulstrekker som er morsom å kjøre :oops:
 #409280  av inzane2012
 
Kunne ikke blitt mer enig Arild! Er virkelig på tide at bilfabrikantene begynner å lage denne type biler som "hvem som helst" har råd til, ikke bare folk som kan kjøpe en ny bil i uka har råd til! Jeg digger filosofien bak dette konseptet her, og håper virkelig den leverer! :)
 #409860  av Holger
 
ingen tvil om at den der er på "drømmelista" over biler 8)
 #409979  av RESOKEI
 
[youtube][/youtube]
 #409983  av ArildM
 
Ser utvilsomt helt rått ut.
Lyden i den bokseren er ganske rå :)
Samtidig som akustikken (?) ikke er så helt ulik 4AGE motoren? Mulig det er bare meg :)
 #410274  av FT86
 
inzane2012 skrev:hmmmm... kan ikke si jeg helt likte den gt69 cab'en der nei...
ble litt for mye ja. virker som om firmaer (f.eks Greddy) i USA får kjøpe bilen allerede? suger at vi må vente til sommeren med å se den.

Tror dere at det vil bli gunstig leasing på disse? for toyota ansatte kanskje? noen som har hørt noe?
 #410287  av RESOKEI
 
Tein Street Advance BRZ/GT-86/FR-S Coilovers Released in Japan


Yesteday Tein released their Street Advance for the BRZ/GT-86...Specs for theses are:

TOYOTA 86
Spring Rate: Ft 5.0k Rr 5.0k
Ride Height Drop: Ft -20mm Rr -20mm
Ride Height Adjustable Range: Ft -50~-20mm Rr -52~+19mm
MSRP: JPY 103,000

SUBARU BRZ
Spring Rate: Ft 5.0k Rr 5.0k
Ride Height Drop: Ft -25mm Rr -20mm
Ride Height Adjustable Range: Ft -50~-20mm Rr -47~+24mm
MSRP: JPY 103,000

The Tein Street Advance offers an economical version of their high quality coilover.
teel Construction • Twin Tube internal construction • Larger piston diameter for strut type front and rear (22mm) • 16-way Damping adjustment with over 200% increase in damping force change.* • Ride Height adjustable via spring seat • Powder coated damper body • Non-welded ZT coated Adjustment Tube • Full-Length Dust Boots • 1-piece Aluminum Spring Seat with Delrin Thrust Washer • Available for Overhaul • 1-year Manufacturers Defect Warranty

The US release will likely see slightly stiffer spring rates and damping. As soon as we get pricing a d technical specs for the US versions of the Tein Street Advance we will post them up!

http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=4782
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 35