TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 5sfe topp vs 3sge topp

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #409409  av akselwp

Heissan.

Er det noen her som vet om det er forskjell på eksosfestene på disse toppene?

ville grenrør fra en 5sfe passe på min 3sge?
 #409575  av camryv8

akselwp skrev:Heissan.

Er det noen her som vet om det er forskjell på eksosfestene på disse toppene?

ville grenrør fra en 5sfe passe på min 3sge?
hvorfor skal du ha det? 5s motoren har jo støpejern manifold mens 3sge motoren har jo grenrør originalt. men ja jeg tror de passer om hverandre.. jeg har ihvertfall montert grenrør fra sw20 3sge på en carina e med 3sfe motor
 #409603  av akselwp

hehe skjønner det høres bakvendt ut, men fant bare til 5sfe på eBay..
Vedlegg
hadde lyst å sette på denne :)
hadde lyst å sette på denne :)
reghdtm9095nt.jpg (36.82 kiB) Vist 2948 ganger
 #409633  av camryv8

akselwp skrev:hehe skjønner det høres bakvendt ut, men fant bare til 5sfe på eBay..
den vil nok passe men er ikke beregnet for turtallet i en 3sge motor.. mangler du original grenrøret siden du tenker på å kjøpe?
 #409639  av akselwp

nei, har flere liggende.. hadde bare lyst å ta hele eksosen når jeg først var i gang, i tillegg er det så mye finere lyd i rustfritt :) men får se hva jeg gidder å gjøre..

takk for svar forresten:)
 #409640  av camryv8

akselwp skrev:nei, har flere liggende.. hadde bare lyst å ta hele eksosen når jeg først var i gang, i tillegg er det så mye finere lyd i rustfritt :) men får se hva jeg gidder å gjøre..

takk for svar forresten:)
mye tøffere lyd i rustfritt ja :) men finn ett grenrør beregnet for 3sge motoren.. hvis du hadde sammenliknet med det originale så ville du sett at primærrørene er mye lengre på ett grenrør til en 3sge en til en 5sfe.. dette pga effekt og dreiemoment kurven er helt annerledes og befinner seg høyere opp på 3sge vs5sfe. jeg har sett flere grenrør til 3sge på nett men husker seff ikke hvor nå :P skal si fra hvis jeg finner noe
 #409672  av akselwp

hehe takker..:)

ja la merke til at rørene var mye kortere på det som jeg la ut bilde av, derfor skrinlegger jeg det prosjektet å beholder det orginale intill videre:) har ikke tenkt å bruke så voldsomt mye tid og penger, ville bare "hore opp kjelken" litt:p har 3sgte motor i garasjen, men tenker det blir vinterprosjekt neste vinter:)