sliter med å sove nå så jeg ligger å tenker på alt mellom himmel og jord 
så kom jeg til å tenke på noe.
når man benker bilen (skal gjøre det veldig enkelt å late som dette er mr2´en)
og regner med 15% drivverks effekttap når man benker på hjulene.
hva regner man da om man benker motor og ut til hjul?
f.eks. si at jeg benker mr2 med 100 hjul hk. som folk "sier" er det 15% tap.
dvs. 100 x 0.15 = 15
100 + 15 = 115hk i motor skal det i teorien være da.
om jeg kjøper en ny mr2 som var levert med 115hk i motor. hvordan regner man det? bare synsing da eller?
15% vekk fra 115hk er jo 17,25hk
som blir 97,75hk på hjulene 

så kom jeg til å tenke på noe.
når man benker bilen (skal gjøre det veldig enkelt å late som dette er mr2´en)
og regner med 15% drivverks effekttap når man benker på hjulene.
hva regner man da om man benker motor og ut til hjul?
f.eks. si at jeg benker mr2 med 100 hjul hk. som folk "sier" er det 15% tap.
dvs. 100 x 0.15 = 15
100 + 15 = 115hk i motor skal det i teorien være da.
om jeg kjøper en ny mr2 som var levert med 115hk i motor. hvordan regner man det? bare synsing da eller?

15% vekk fra 115hk er jo 17,25hk


93' Mr2 Medium Stor Turbo