TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mr2 turbo gÃ¥r ikke pÃ¥ tom gang.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #410470  av rkarlsen

som topic viser, den starter å går fint i to minutter også dør den ut. litt før det kommer olje nivå lampe på også stopper den. Virker som det er en feil med vacuumet på bilen??

Den vil heller ikke gå over 4500 rpm.!?!

Den er ombygd fra NA til turbo. byttet bensinpumpe men ellers er alt av motor orginalt.

kansje litt rart forklart men noen som har tips?
 #410515  av rkarlsen

Ja. Finner ingen feil.
Tror det kan være noe med feil luft/bensin mix. Har ikke luftfilter på enda.
Men det lukter bensin av eksosen.
 #410527  av mr2storbrua

Skjer det samme dersom du starter den igjen med en gang den har stoppet? Eller stopper den igjen med en gang da? Er vel en kaldstartdyse som kanskje slutter etter et par minutt. Dersom det er en av grunnene vil det derimot ha litt å si om det er forskjell på om motoren er kald eller varm når du starter den...

Oljenivålampa vil du ikke få til å virke på turbo-motoren, så den pæra kan du egentlig bare ta ut, så slipper du å irritere deg over den.
 #410542  av rkarlsen

Har liksom ikke fått den til å gå så lenge enda. det virker som bilen kveles ca 2 min etter start også drukner den. den funker fint rett etter oppstart går på ca 1000rpm også detter den ned til ca 500-600 rpm også dør den ut. hvis jeg da prøver å gi gass drukner den.
 #410544  av ArildM

Sjekk vakumslanger, afm, tps, ics. Er pluggene våte når dette skjer, slik at du ikke får start igjen?
 #410550  av rkarlsen

Vacuum slanger er ok. sjekket feilkoder, motorlampe blinker når jeg tar diagnose. men uten mellomrom?. Får startet motor etter den stopper.

men tror nok mr2storbrua er inne på noe om at det er kaldstartdysen som det er noe feil med. for det virker som at den starter i 2 min også får den for mye så den drukner.
 #410552  av ArildM

Har du bygd om til 3SGTE eller er det 3S motor med turbo på?
I så fall, bruker du rett hjerne?
 #410555  av rkarlsen

Er en mr2 na som er ombygd til 3S-GTE, er hjerne som fulgte med motoren jeg kjøpte fra Egon(motorimport dk).
Står 3s-gt på den.

Men det kan hende jeg må nullstille hjernen?

Den virker som den har vært med i en krasj, fant glasskår i kløtsjhuset!?!?
 #410560  av lasse

Kan jo prøve å koble av lambdaen, om den gir feil signaler så kan dette skje, behøver ikke få feilmelding på den heller, skjedde på en carina e jeg skrudde på for en tid siden...
 #410563  av rkarlsen

Det skal jeg prøve.

Må få godkjent bilen snart. Vært uten bil i snart 2 måneder..

kjenner jeg blir lettere irritert.
 #410566  av rkarlsen

sitter å leser litt rundt på nettet her, noen som har tanker om at det kan være luftlekkasje i noe rundt BOV?
den begynner å blåse noe så j...... rundt 2000-2500 rpm.
 #410611  av rkarlsen

pluggene er helt svarte, den får alt for mye. Noen tips?
 #410661  av rkarlsen

Det er en 91 mod motor.

Fikk motoren til å gå, var en ledning som var koblet feil. ledningen til o2 sensoren over turbo.

Samt falsk luft etter luftmengdemåler.

Men nå går ikke bilen på tomgang.

Starter og går hvis jeg holder turtall over 1000 rpm men dør ut hvis jeg slipper gass.

Går ned på 500-600 rpm og dør.

Noen tips?