TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjulstillingstest kr. 1.450 ??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #40382  av Dice

Tenkte å ta en hjulstillingstest hos Toyota, men de ville ha kr 1.450 for jobben. Og det var bare for testen. Hvis de må rette på noe (som de sikkert må) så kan det jo bli dyre greier.

Koster det såpass mye??

#40384  av spkstrp

aner ikke, svigerfaren min gjorde det selv på corvetten deres etter en metode han lærte av en fyr som jobba på naf... men om det ble helt rett aner jeg ikke :) Noen andre som har fått utført hjulstillingstest?

#40408  av MR2turbo

betalte rundt 2000kr den gangen jeg gjorde det på toyota.. da leverte jeg bilen klokka 07.30 og mekanikeren var ferdig ca 12.00.. men resultatet ble superb ;)

Etter det har jeg fått hjelp av en kompis som er toyota mekaniker... ;)
Og nå sist har jeg tatt det selv men det er kun midlertidig løsning.. med en nøyaktig libelle, toe-adjustmnt verktøy og prøvekjøring/øyemål... har blitt greit nok det, men vil ha den inn på en skikkelig kontroll alikevel...

#40409  av Dice

MR2turbo skrev:betalte rundt 2000kr den gangen jeg gjorde det på toyota..
Men Toyota ville ha kr 1.450 bare for testen. Ekstra arbeid kommer i tillegg :cry:
Og jeg vet at stillingen bak er meget skjev, fordi man kan se det med det blotte øye og at dekkene er slitte bare på kantene :evil:

#40421  av chris

Dice skrev:
Men Toyota ville ha kr 1.450 bare for testen. Ekstra arbeid kommer i tillegg :cry:
Og jeg vet at stillingen bak er meget skjev, fordi man kan se det med det blotte øye og at dekkene er slitte bare på kantene :evil:
Kanskje høre med ikke-merke-verksteder? :)

#40432  av Dice

chris skrev:
Dice skrev:
Kanskje høre med ikke-merke-verksteder? :)
Tips om hvor og hvem? Er ikke så kjent i denne byen ennå

Skal sende mail til Snapdrive.

#40455  av mralp

Trondheim Bilservice AS (Haakon VII gt i Trondheim), tok 1030 inkl mva for kontroll og justering på min mk2 mr2 sommeren 2002.

#40459  av chris

mralp skrev:Trondheim Bilservice AS (Haakon VII gt i Trondheim), tok 1030 inkl mva for kontroll og justering på min mk2 mr2 sommeren 2002.
hjelper vel lite når han bor i oslo :P

men mener brodern betalte 900 kroner for full kontroll og justering hos et verksted på byåsen også.. så det er godt mulig å få det billigere enn hos toyota ja :)

#40474  av funkes

Hell Bil på Lade tar da 800kr pluss moms for firhjuls kontroll ink justering.

#40506  av Dice

Fikk høre at Bertram bil på Ensjø var god på dette. Tar endel rally-biler osv. 1.150 for testen.

#40689  av sindrejl

funkes skrev:Hell Bil på Lade tar da 800kr pluss moms for firhjuls kontroll ink justering.
gjør de ikke, de skulle ha 1200 for forhjulsKONTROLL på min.-. gikk på byåsen bilverksted og fikk kontroll pluss justering for 900.

#40693  av megetlei

Jeg betalte 600kr for 4hjulsmåling på moan auto i Levanger.
Dette var inkl justering.

megetlei

#40751  av funkes

sindrejl skrev:
funkes skrev:Hell Bil på Lade tar da 800kr pluss moms for firhjuls kontroll ink justering.
gjør de ikke, de skulle ha 1200 for forhjulsKONTROLL på min.-. gikk på byåsen bilverksted og fikk kontroll pluss justering for 900.
Hvis du insisterer, greier jeg sikkert finne frem kvitteringen. :)

#40761  av chris

funkes skrev:
sindrejl skrev:
Hvis du insisterer, greier jeg sikkert finne frem kvitteringen. :)
Kanskje det har noe med å gjøre at dere hadde forskjellige biler.. ?

#41058  av Dice

Stilig! Bilen er nå inne på 4 hjulskontroll, og der fant de ut at noen foringer bak var helt gåen. Faktisk så gåen at bakhjulene var diagonalt skjeve (kan se det med det blotte øye). De bestilte nye foringer fra Toyota Norge, men fikk selfølgelig feile foringer. Ifølge Toyota hadde en MKIII 10 forskjellige hjuloppheng bak!! Det må da være feil. De mente vel at det er tilsammen 10 forskjellige stag som støtter hjulene (tilsammen) og ikke 10 forskjellige konstruksjoner fra 86.5 til 92?