TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Problem med cs.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #410690  av Bauf2k
 
Hei

Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det,men i det siste har bilen begynt å lade trykk veldig fort, trodde først det var boostkontrolleren som var blitt feilstillet på. så prøvde å slå den av, men det er det samme.
Om jeg ligger i 3,4 eller 5 gir og tråkker såvidt på gassen,så hører jeg turboen starte å spinne og turtallet går opp,men INGEN ting skjer.. altså,det blir bare motorbråk,mens speedometeret såvidt rører på seg.

om jeg tråkker litt hardere på gassen,så høres det nesten ut som om jeg har den i fri.. om dere skjønner.
En kar trodde det kunne være lmm som var gåen.. men skjønner ikke helt hvordan den skulle forårsake noe sånt.
Om jeg forklarer dårlig,så kan jeg ordne det på et videoklipp. Jeg har ikke sjekket for feilkoder, pga. at lyset på motorlampen har ikke gått av. Har såvidt sjekket vaakumslanger her om dagen,men kunne ikke høre eller se noe.

Når jeg tenker meg om,så har problemet kommet gradvis,om jeg ikke tar feil.
Må vel også tilføye at før jeg slo av boostkontrolleren,prøvde jeg å stille på den for å se om det var den som var feil med, uansett hva jeg stilte den på,så vill den ikke lade mer enn nesten 0,6bar, er en Greddy profec b spec 2.
 #410704  av Bauf2k
 
Tok en liten test idag etter arbeidet, lå i 80km/t og 5.gir, trådde gass'n i bånn i et par sek, turtallet skjøt opp ifra 2000 til 5000 med engang. nåla bikka såvidt over 80km/t sjekka med turbotrykksmåleren og den målte 0,2bar da jeg slapp etter 2sek. Men det hørest ut som jeg har den i fri nesten.. samme bråk..
Da jeg kom hjem,sjekka jeg diagnosen, den viste feilkode 54, den glemte jeg å resette etter motorlampa lyste for et par måneder siden. ingen andre feilkoder.
Noen som har en ide om hva som kan være feil?!
 #410706  av sleeper
 
Clutchen din er ferdig.. kommer til og bli værre frem til du bytter den ( til slutt vil ikke bilen din gå fremover i det hele tatt. )
 #410708  av Astro
 
Clutch
 #410716  av Bauf2k
 
fuck. Noen som kan foreslå en plass jeg kan bestille ny clutch ifra? Er det en stor jobb å bytte clutch selv? regner med det koster en del på verksted..
 #410722  av sleeper
 
Mange som selger clutcher,
ATS, twosrus, koracing,ebay osv.. ( Se etter et ok merke.. mye dritt der ute)

Er en stor jobb på disse bilene, motoren må ut.
 #410726  av Andrepedersen
 
Motoren må ikke ut, vet om flere som har skifta uten å ta ut motoren..
 #410728  av sleeper
 
Andrepedersen skrev:Motoren må ikke ut, vet om flere som har skifta uten å ta ut motoren..

Er mulig, men utrulig tungvindt.
 #410734  av Daniel HS
 
Lettest å ta ut motoren ja, så bytter du regreim, og vannpumpe når du først har den ute, koster så lite i forhold til jobben :)
 #410735  av Andrepedersen
 
sleeper skrev:
Andrepedersen skrev:Motoren må ikke ut, vet om flere som har skifta uten å ta ut motoren..

Er mulig, men utrulig tungvindt.
er sikkert lett for dere som har gjort det 14 ganger, og da sparer dere sikkert tid :P
 #410862  av Mr_Storbrua
 
Kan ikke helt skjønne hvordan man får vridd av girkassa uten å ha motoren ute. Jeg hadde aldri gidda å prøve engang. Brukte ca 24 t totalt når jeg bytta motor. Første gang jeg bytta. Å stressa ikke for å bli ferdig.. Mye kjappere å bare bytte clutch.
 #410863  av Bauf2k
 
Jeg har verken tid eller erfaring nok til å prøve meg på dette selv.. Fikk pris hos toyota på 9k for skifte, da har jeg clutch selv,som jeg har kjøpt av motorsporthuset her på forumet.
 #410882  av sleeper
 
Bauf2k skrev:Jeg har verken tid eller erfaring nok til å prøve meg på dette selv.. Fikk pris hos toyota på 9k for skifte, da har jeg clutch selv,som jeg har kjøpt av motorsporthuset her på forumet.

Det er faktisk en veldig god pris..