TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Diameter pÃ¥ slange til innsug

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #40845  av angrykid

Jeg har ett problem. Innsugsslangen og luftfilteråpningen går kant i kant. Så jeg trenger en "muffe"/overgang av ett eller annet slag. Nå har jeg ringt til de forretningene her oppe i troms som jeg tror kanskje kan ha noe slikt liggende, men det var dårlig med det, gitt.

Anyway, er det noen som har en rørbit i tynt metall (helst alu) med dia 65mm utvendig? Som i tilfelle kan sende dette nordover i en pakke? jeg betaler porto å eventuell pris inn på konto til den som skal sende.

Jeg måtte trixe litt pr i dag, så innsugsslangen er trykt inn i luftfilteret, noe som gjør at det kommer inn falskluft. Så det hadde vært veldig flott om noen hadde noe slikt liggende, eller kunne sende meg i riktig retning.

#40849  av CelicaTurbo

kanskje strekke innsugslangen med litt varme?

#40851  av angrykid

CelicaTurbo skrev:kanskje strekke innsugslangen med litt varme?
Tja, da vil den bli for stor for originalfilteret om jeg finner det for godt å montere på dette en vakker dag. :-|
Så vil heller gjøre det slik at det kan fixes med å bare bruke en slik muffegreie

#40911  av QuackYO

Du har jo i grunn løsningen på problemet ditt i signaturen - "Evig eies kun de teipte. En god runde med ductape er alt som trengs :)

#40919  av angrykid

godt poeng, bortsett fra en liten detaltj. :) kanten på luftfilteret er mindre enn 1cm :) Så det blir vanskelig å få det stabilt.

#41030  av angrykid

Ingen som har noe slikt liggende som dem kan få pakket og sendt nordover, eller vet av ei forretning i nærheta? Begynner å se mørkt ut for at jeg må gå tilbake til originale luftfilteret, og det vil jeg ikke. :(

#41074  av kake

Bruk den originale slangen og kapp den i passende biter med baufil, slik at du får de skjøtene du trenger. Så bare bruker du slangeklemmer på hver side av den. Kommer til å se helt fabrikk ut, og det funker glimrende. Hvis ikke den slangen du har til kitet går med på det, kan du jo f.eks bruke et takrennerør.