TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mr2 turbo import japan/uk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #40950  av barney

Vurderer å ta inn en mr2 turbo fra japan, evt via England. Bør vel ikke være noe problem å få den registrert i norge med export papirer fra UK? Noen som har erfaring? Biltypen er jo typegodkjent her. (Ja jeg er klar over høyrestyring).

Takknemlig for svar.

#40975  av mr.two

Hei, jeg har en høyrerattet Mr2, snart skilter.... 8) 8) Men vet ikke hvor papirene mine er hentet fra, kan prøve å finne det ut. Bilen er hentet fra japan...
 #41050  av barney

du får hjelpe meg å bestemme meg da vel... Mr2 eller celica???? Ser ut som jeg ender med en 95 Mr2 rev3, men har enda ikke sendt penger så jeg kan fortsatt angre....

#41052  av angrykid

Om du bor sørpå, der det er lite snø, gå for en mr2. om du bor nordpå, så kjøp en gt4 CS. :-)

Sture

#41077  av chris

angrykid skrev:Om du bor sørpå, der det er lite snø, gå for en mr2. om du bor nordpå, så kjøp en gt4 CS. :-)

Sture
basert på din egen erfaring med mr2 i det kalde nord? :P
 #41082  av mr.two

barney skrev:du får hjelpe meg å bestemme meg da vel... Mr2 eller celica???? Ser ut som jeg ender med en 95 Mr2 rev3, men har enda ikke sendt penger så jeg kan fortsatt angre....
Du MÅ velge Mr2 ! Ikke noe personlig til Celica eiere, men mr2n har mer utsråling, altså ser bedre ut ! Vet ikke forskjellene etter litt performance upgrades, men jeg inbiller meg at MR2n gainer mer av det...he,he...Nei Mr2 er best !

#41083  av spkstrp

har litt sansen for cs jeg :)

#41086  av mr.two

Ja greit, den har et fett panser liksom, hehe...

#41088  av spkstrp

hehe :)
 #41103  av barney

og det er jo klart det blir, jeg har prøvd begge bilene en MR-2 GTS turbo, og en Celica CS, forsåvidt morsomme biler begge, ergo hjelper ikke det på å bestemme meg heller.

Det kan virke som om det er mer rift om MR2 biler her hjemme på berget enn Celica'er? Men, det har jeg jo lite peil på. Bruktprisene holder seg iallefall godt på MR-2.

Den CS'en som jeg har sett på er brukbart modifisert i UK, så jeg er litt skeptisk til hvordan jeg skal gripe det an overfor biltilsynet her. Det var igrunnen spørsmålet også, hva sier de om man stiller med 3" eksos, med 4" enderør? Vil det i det hele tatt være mulig å få den gjennom slik?

Endringene på CS'en virker gjennomtenkt, men som sagt så kan det være smartere på sikt å ta en forholdsvis orginal MR-2...

Poenget skal være at det blir en "billig" driftsikker sprek bil, audien begynner å bli for dyr...

#41105  av spkstrp

hva er det kristian har på sin celica turbo ? er ganske svære greier :)