TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Høyre framlykt gÃ¥r ikke opp!?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #410845  av Haraldrex

Hei! Plutselelig ville ikke høyre framlykt gå opp på min 1991 mod. mr2.. Noen som har opplevd lignende og gjerne vet hva som kan være årsaken? Ble litt vanskelig å åpne opp for å se også siden de fleste skruer er tilgjengelig når lykten er oppe.. Lurer på om det kan være servomotoren som er gåen, noen som vet om det er og hvor en kan oppdrive noe slikt? Takker for svar :)
 #410846  av Haugrud

Dårlig kontakt på kontakten inn på motoren...har lett for å eire av der..defekt motor kan det være..noen ganger setter de seg litt, men hvis du legger deg under bilen så er det et hvitt hjul på motoren så du kan skru opp lykten manuelt, hender den hogger igang igjen om du prøver skru litt på det...motor finner du på ebay..nytt på toyota er det så latterlig dyrt at det er ikke vits å ringe de engang..mener den ligger på rundt 5-6000kr...
 #410848  av mr2storbrua

Du trenger da ikke legge deg under bilen for å skru den opp manuelt. Det er et lite plastdeksel som skjuler en plastknott du kan skru på rett bak lykta. Har samme problem på min, men det er venstre side. Bruker bare å skru den opp littegrann, også slår jeg av lysa, men jeg slår de på igjen når den defekte er på topp (Virker som normalt på vei ned, men ikke på vei opp). Litt tungvindt, så jeg prøver å unngå å kjøre i mørket :wink:
 #410850  av Haraldrex

mr2storbrua skrev:Du trenger da ikke legge deg under bilen for å skru den opp manuelt. Det er et lite plastdeksel som skjuler en plastknott du kan skru på rett bak lykta. Har samme problem på min, men det er venstre side. Bruker bare å skru den opp littegrann, også slår jeg av lysa, men jeg slår de på igjen når den defekte er på topp (Virker som normalt på vei ned, men ikke på vei opp). Litt tungvindt, så jeg prøver å unngå å kjøre i mørket :wink:
Rett bak lykta? Går du inn fra baksiden da (under panseret), eller hvor mener du? Gode tips her hvertfall! viste ikkje om noe hjul det kunne skrues på fra før, så får vel gjerne til noe no då! hehe
 #410857  av Mr_Storbrua

Inn under frunken på mr2 ja. Er forskjellig på mr2 og celica. Tipper det er dårlig kontakt på motor. Hadde det samme selv på min celica. Prøv å komme til ledingene, å rugle litt på de. De er jo tross alt 21 år gamle..
 #411281  av A_hjelme

Jeg opplevde venstre lykta mi begynnte å gå treigt.
Tok ut heile rukkelet og åpnet motoren.
Viste seg at fettet til tannhjula har tørket ut.
Gjor reint og smurte opp. Funker som gull! :)
 #413614  av dahellboy

Haraldrex skrev:Hei! Plutselelig ville ikke høyre framlykt gå opp på min 1991 mod. mr2.. Noen som har opplevd lignende og gjerne vet hva som kan være årsaken? Ble litt vanskelig å åpne opp for å se også siden de fleste skruer er tilgjengelig når lykten er oppe.. Lurer på om det kan være servomotoren som er gåen, noen som vet om det er og hvor en kan oppdrive noe slikt? Takker for svar :)
Det går ann å skru bakpå lyktene når du åpner panseret for å ta dem opp og ned. Og ja, det er nok noe med kontakt, for mr2ene (eldre typene) sliter med dårlig kontakt ...