TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota MR2 Turbo SW20 1991

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #411176  av Iceman22

magnesmurf skrev:Var en annen her på forumet som vurderte en farge som er noen nyanser unna den kameleon fargen du linket til.
I utgangspunktet synes jeg kameleon er litt 90-talls, og oppbrukt.
Men ser ut som fargen du linket til hvertfall ikke er grønn/lilla..

Poster uansett bilder av fargeforslaget mitt. Tror mr2en hadde gjort seg i en pen antracite eller dyp metallic grå... Det er det hvertfall nesten ingen som har, og det er skjeldnere enn hvit.

Hvit er et h***te å holde reint, og man ser evt små rustflekker som kommer frem, samt vannavrenning fra steder med evt rust som er skjult. Det samme gjelder asfaltflekker osv også. All steinsprut på plast deler synes også godt siden plast som regel er svart. I tilegg gir som regel hvit på plast stort fargeskille mellom plast og metall. Bare for å gi deg noen nyttige tips når du skal bestemme deg for farge :wink:

Sant det du sier...
Hva er navnet på fargen på den supraen? antracite? Likte den, er ganske lik den kameleon fargen, men litt forskjell er det jo.
Jeg skjønner også hva du mener med kameleon at det er litt 90 talls, og veldig mye jalla, som grønn/lilla, rosa osv... men akkurat den jeg linka til synes jeg fortjener oppmerksomheten, den er noe for seg selv.
Med dyp grå mettalic, er det noe som denne her du mener?
http://www.m3post.com/forums/attachment ... 1265920306
 #411182  av magnesmurf

Tenkte litt lysere grå, men en mørk farge som på den bmwen kan også bli fint :)

Tenkte litt mer i retning av en slik grå frage:

Husker ikke helt hva den fargen på supraen het, men hvis du blar gjennom tråden til Nordic custums finner du den igjen med nærmere beskrivelse :wink:
 #411196  av FT86

]Her er et bilde av den vingen jeg pratet om, hvis du skal ha helt syk styling på den med bredding osv, ser det sikkert litt rart ut. den på bildet synes jeg ser konge ut i hvertfall :)
IMGA0238.jpg
IMGA0238.jpg (88.55 kiB) Vist 1971 ganger
en annen farge som jeg liker veldig godt er denne:

http://www.dodgecharger.com/forum/index ... 1825.0;all

Se ca midt på denne siden.
 #411296  av Iceman22

FT86: Ikke dårlig den spoileren, men jeg har blitt dilla på den på rougemotorsport og synes den fortsatt er kulest :P
Den grønn fargen der har jeg tenkt på før, cirka den fargen som er på dette bildet under, men har fått negative tilbakemeldinger fra venner så har på en måte mistet gnisten til grønnfargen! Foreløpig er fargene som nevnt på førstesiden høyest på lista, men har jo forsatt god tid på bestemme meg :)

Bilde
 #411297  av Iceman22

1 Mai gikk i skruing for min del, har endelig blitt ferdig med understellet foran, bak inklusivt fjører/dempere og bremser foran.
Alt det gode har blitt flyttet over til min bil og det gamle til delebilen. Begynte å skru av deler fra min først som sto på løftebukken og byttet med delebilen som stod ute, skulle ønske jeg hadde 2 løftebukker så hadde jobben gått fortere! :P
Ganske bra følelse at den tyngste jobben er unnagjort.

Gamle demper/fjører og bremser,

Se hvordan det ser ut da :?

Iforhold til dette fra Japan...

Bremse kalliperne foran, ser ganske like ut (GTI og turbo) men litt forskjell er det

Bilstein-toyota demper (made in germany) og fjær fra delebilen. Utifra det jeg har lest så er demperne originale på de japanske bilene fra 93+, fjærene er jeg usikre på, noen som vet?

#411304  av magnesmurf

Bilsteindempere er orginalt på 93+ bilene, både fra japan og europa.
De fjærene der er ikke orginale. Alle toyota fjærer er svarte. Men det kan være trd fjærer. De ble laget i både røde og hvite versjoner..
 #411406  av Iceman22

Den er kjip, da må jeg finne TUV papirer og late som det kommer fra disse hvite ukjente fjørene, hvis noen mistenker dem er senka, eller få tak i nye i fremtida, den tid den sorg !

Okey, da har jeg vært på toyota og skulle få tak i en CT26 pakning til den nye ATS turboen (som går til grenrør) , og den kostet over 400kr !!!
Burde vel ikke koste mer enn en hundrings ?
Så takka foreløpig nei for å se andre plasser, men ender mulig opp å kjøpe den likevel siden det er få steder de selger den.
Noen som har en ubrukt en tilsalgs så send PM :P
 #411421  av Mr_Storbrua

Prøv ebay.. fant pakninger der fra manifold til turbo, turbo til dp, og forresten fra topp til manifold også..
 #411562  av Iceman22

Denne helga ble det ikke gjort så mye på grunn av jeg fortsatt venter på deler.
Men jeg har ihvertfall gjort meg klar til å bytte bensinpumpa som kommer snart ved å ta av bensintanken.
Leste en fin guide jeg fant på google og følgte den, så arbeidet tok ikke mer enn 40min, og var ikke så vanskelig, men det kunne vært mye værre hvis motoren satt i. Fikk ikke tappet ut bensinen på den normale måten da den firkanta bolten satt helt forjevlig, men heldigvis var det ikke så mye bensin igjen så den var ikke tung å bære ned når den var løs. Bensinen ble tappet ut ved å ta tanken opp ned så det kom ut der man vanligvis fyller bensinen :wink:
Tar ikke sjansen å bruke 2-3 år gammel 95okt bensin, på en motor som sikkert bare har kjørt på okt100 +++ hele livet i japan, og denne motoren er visst sensitiv og kresen på riktig bensin :P
Så nå venter jeg på bensinpumpa og "fuel rail" skal komme fra California, og ny turbo pakning før jeg får gjort noe stort mer.

Link til guiden for å ta av tanken:
http://www.lovehorsepower.com/MR2_Docs/ ... emoval.htm

Før:

Etter:

Sist redigert av Iceman22 den 11 aug 2012 17:40, redigert 1 gang totalt.
 #412112  av FT86

Så deg i Halden i dag, eller bilen din ( den svarte med flames) så fet ut :)

du har kanskje solgt den?
 #412217  av Iceman22

Hehe... den er dessvere solgt så er en i aremark/halden som koser seg seg med den nå.
Veldig feit bil ja, tror han får nok av oppmerksomhet, trengte bare å ta en liten tur til butikken
så hadde du folk som glante og stirret som det var en ferrari!
Jeg har samme mål med min bil å gjøre den like oppmerksom, men uten flammer da..
 #412308  av Iceman22

Okey, da blir det en liten oppdatering idag, de siste dagene har det gått endel timer
i verkstedet, og MYE har blitt gjort, motorbyttet er ikke langt ifra ferdig :)
Følgende har blitt gjort med bilen/motoren før den har blitt montert:
- Byttet ut bensinpumpa fra NA 3sge, til Walbro 255. Bolt on til mr2 så alt passet bra, ganske greit det med demontering og montering av bensintanken, så tok ikke så lang tid.
- Byttet ut thermostaten til en ny sports thermo fra TRD
- Byttet fuel rail til den fra wolfkatz (forklart hvorfor på første side),
denne tok et par timer da mye måtte av motoren. Originale dyser er fortsatt i bruk, men i fremtida blir de byttet ut til noe større når det blir penger til datasprut og slikt. Krysser fingra at det ikke er noe bensinlekkasjer i området rundt fuel rail.
- Demontert original turbo og montert ATS TD06 turbo kitet, alt var heldigvis bolt-on og alle olje koblinger følgte med så null stress !
- Montert intercooler fra XSpower, med den originale kjøleviften som følgte med bilen
- Festet alt av understell og bakbremser, drivaksler, gjenstår nå bare å koble diverse slanger, rør, kontakter, koble til hjernen og montere eksos. Forhåpentligvis blir det start på motoren iløpet av par dager :D

Problem:
Et problem jeg foreløpig har er at på girkassen er det elektrisk speedometer sensor, mens instrumentpanelet på MR2'en er mekanisk. Det som er greia er at det den gamle mekaniske sensoren fra 3sge motoren er mindre og passer ikke i 3sgte girkassa, så må bruke den som var/er elektrisk og modifisere den litt så den passer med mekaniske kabelen. Forhåpentligvis går det å modifisere den så ordner det seg.

Noen bilder fra idag:

Fuel rail montering:

Gammal og ny intercooler,

Motoren klar for heising,

Ganske enkelt, brukte bare en tralle og palle, og bukken for å heise ned bilen, ingen behov for elefantjekk for å få på motorfester!

Da var motorfestene festet og motoren er der den skal,

#412748  av rkarlsen

har nettopp bytta motor til 3sgte i min MR2 og jeg måtte kjøpe ombyggingskit fra elektrisk til mekanisk hos toyota, viste seg å komme på rundt 1100-1300 kr. har delenr et sted hvis du er intressert.

Prøvde å lage noe ved å bruke den gamle sensoren, men gikk ikke.
 #412769  av Iceman22

rkarlsen skrev:har nettopp bytta motor til 3sgte i min MR2 og jeg måtte kjøpe ombyggingskit fra elektrisk til mekanisk hos toyota, viste seg å komme på rundt 1100-1300 kr. har delenr et sted hvis du er intressert.

Prøvde å lage noe ved å bruke den gamle sensoren, men gikk ikke.
Takk takk for info! Jeg innså selv at å bygge om den elektriske til mekanisk er et problem.
Hadde satt stor pris på hvis du kunne finne delenr. og sendt det, da jeg også må gå for den løsningen :)
 #412823  av rkarlsen

Speedometer sensor.

Dele nr er:
Gear: 33403-19406
adapter key: 83798-17010
sleeve: 33404-17010
speedometer adapter: 83770-17020

dette passet på min 3sgte ihvertfall.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4