TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rafinus Mr2 Mk1

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #410056  av ArildM

Skjøv opp girkassen selv fra undersiden av bilen en gang, går om du er litt irritert :mrgreen:
 #410146  av Rafinus

Har gjort det flere ganger selv ;) men når motoren henger i en kjetting i en løfteelefant fjerer motoren etter når man prøver å montere girkassen ;)

Fikk start i går :D Det var en SYKT deilig følelse :) så nå er det litt justeringer igjen så er den klar for prøvekjøring. Bare synd at det har snyet over over 60 cm de siste dagen :(
Slik at jeg ikke får bilen ut av porten og inn på 4-søyleren slik at jeg får tatt 4-hjulskontroll.

Gassdemperen og shortshiften ble også montert i går, den Orginale girkula passet ikke så nå er det bare å vente på TRD - girkula fra Japan ;)
 #410166  av Rafinus

Da var bildene klare :D

FÃ¥tt byttet til bedre foringer :D
Bilde
Foringene til tannstangen fulgte også med :D
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Nye Spissingstag :) og et tomt motorrom :(
Bilde

Trenger litt rengjøring :P
Bilde

Da Var motoren kommet på plass :D
Bilde

Endelig :D :D :D :D :D :D :D :D
Bilde

Litt størrelseforskjell 8)
Bilde

Spendt på dette første bil med Shortshift 8) (Asfaltmatter i dørken :lol: )
Bilde
Bilde
Bilde

Litt Andre bilder=)
Bilde
Bilde
Bilde

Var innom verkstedet i dag bare for å starte motoren og luftet kjølesystemet. virker som den er klar til innkjøring nå, men må få tatt 4-Hjulskontroll først men verkstedet er nedsnødd (Vi har ikke brøyting på helligdager og i helgene) så det får vente til tirsdag hvis ikke snyen smelter til daa :shock: :wink: :shock:
 #410570  av Rafinus

Da var Mr2'n friskmelt=) kjørt tur retur Bodø uten problem + mye kjøring her i meløy,
skal vaske den og ligge inn litt bildet.

Sitter å gleder meg til jeg skal til Brüssel og besøke Hovedkontoret til toyota her i Europa + en tur over til frankrike og se på den nye Yaris fabrikken.

Hørte rykter om at det står MYE pent i garasjen til TME =) Håper vi får muligheten til å titte innom der :D
 #410575  av Audun F

Rafinus skrev:Da var Mr2'n friskmelt=) kjørt tur retur Bodø uten problem + mye kjøring her i meløy,
skal vaske den og ligge inn litt bildet.

Sitter å gleder meg til jeg skal til Brüssel og besøke Hovedkontoret til toyota her i Europa + en tur over til frankrike og se på den nye Yaris fabrikken.

Hørte rykter om at det står MYE pent i garasjen til TME =) Håper vi får muligheten til å titte innom der :D
Hvordan har du fått til det!? :D
 #410582  av Rafinus

Jeg besto examen trinn 4 i TEAM21 (Technology education of automotive mastey, 21 century) Toyotas egne skole og var 1 av de 21 første i Norge som har kommet langt nok i trinnene på skolen til å prøve seg på denne sertifiseringen. .
Alle besto men jeg var først og itilleg den yngste i en alder av 23 år :)
Og nå undersøker Toyota Norge om jeg er yngst i Europa til å ha tittelen Toyota / Lexus Master Diagnostic Technician.
http://www.nordvik.no/forside/historisk ... ng--129128

Så nå skal alle som har bestått trinn 4 til Belgia/Frankrike på Toyota Norges regning :-D

I tilleg kommer Knut Moberg og skal lage en sak om meg i fagbladet BilNorge/ Motorbladet
SÃ¥ er mye spennende som skal skje fremover ;)

+ at det kommer nok en sak om meg i Toyotas egne nyhetsblad;)

Ble mye skryt nå men synest det er litt artig å få dette til :-D
 #410589  av Holger

Gratulerer, sånt er artig! :D hørtes ikke dumt ut å få være med på slike turer nei :)
 #410602  av ArildM

RÃ¥tt :mrgreen:
 #411265  av Rafinus

Endelig kommet hjem etter tidenes RÃ…ESTE tur.

Nye Yaris Hybrid blir RÃ…!!!!!!!!!

Sitter å lurer på om jeg skal melde meg på utstilling eller banekjøring på sommertreffet. :/
Mr2n blir bare livligere og livligere for hver tur den får :D
Enda litt småpjusk igjen men begynner å bli bra nå 8) 8) 8) 8)
 #411269  av ArildM

Anbefaler å få kjørt litt. Det er en rå opplevelse 8)
 #411307  av Mr_Storbrua

celicat23 skrev:Ta med kamera da, i tilfelle du får titte innom :wink:
Er ikke lov å ta bilder inne hos toyota i belgia.. Var der selv, å tok bilder av en corolla trd med kompressor.. Å da fikk jeg beskjed av en som var med fra toyota norge om at det kamera burde jeg gjemme godt, ellers mista jeg det.. Var også flere plasser på "verkstedet" der vi ikke fikk lov å se..
 #411332  av Rafinus

Var slik for oss og. Eneste vi fikk ta bilde av var den nye Yaris Hybrid. Som ble godkjent til produksjon 2Timer før vi ankom fabrikken :)
Den likte jeg godt =D litt Sporty design som skiller den godt i fra de andre =D
Sto også en spesiell Yaris på flyplassen med Glasstak og Skivebremser bak, men hvilken utgave det var hver jeg ikke men man får ikke Yaris i Norge med Skivebremser bak (Yaris hybrid har det men den er jo som sakt ikke kommet enda :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 19