TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mr2 turbo gÃ¥r ikke pÃ¥ tom gang.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #411051  av mr2storbrua

Bare slå ut det som er i katten så er det ikke noe galt der hvertfall. Får ikke noe feilmelding på det, men er selvfølgelig ikke bra om den er tett...
 #411052  av rkarlsen

har heldigvis en ekstra som jeg skal sette inn i dag. som er ok. må nesten ha det da jeg snart skal vise bilen hos BT for godkjenning.
 #411181  av rkarlsen

Nå har jeg fått fikset vannlekasje.
Sjekket katalysator, men fortsatt kommer det ut kondens/bensin av eksos. har hørt det skal være en ventil som sitter inne i spjeldet som kan være med å justere hvor mye bensin den vil ha.

Noen tips om hva jeg kan gjøre?
 #411672  av rkarlsen

noen som vet hva dette problemet kan være?

Bilen kommer opp til 5000 rpm på tomgang men når jeg begyner å kjøre vil den ikke gå over 2500-3000 rpm.

Fuelcut?

Den høres ut som den får alt for mye egentlig.
 #411717  av rkarlsen

Nei.

Har ikke fått tak i enda. har en kamerat som har men han er i militæret. men skal se hva som skjer når jeg kobler av LMM. se om den går over 2500-3000 RPM når jeg kjører.
 #411836  av rkarlsen

ja, men tviler på det er den som gir vann i eksosen. :P tror nok turboen ikke er helt fin heller. mulig skaffet ny der også.
 #411844  av 3rlend

vann i eksosen?
du er ikke sikker på at det er hysterisk mye uforbrent bensin ? :P
med tanke på at du ikke har lmm, å om man ikke har lmm går bilene _som regel_ i safe modus å bader bilen i bensin :P

eller, så får du jo vann inn forbrenningskammeret, det kan jo være topp pakning, eller noe kjøle dritt inni innsuget som ikke er som det skal :P
 #411848  av rkarlsen

Har en kamerat som har en LMM til overs. Men han kommer ikke hjem fra militæret før 16 mai. så er litt spent på å se hva som er galt. den går helt fint på tom gang men med en gang jeg begynner å kjøre stopper den på 2500-3000 rpm. Safe mode?
 #411854  av 3rlend

jeg skal IKKE si noe sikkert her :p elektronikk er min svake side.

Men når du kobler ut lmm, så drukner jo bilen i bensin.
eller kanskje safe modus, vet ikke, som forhindrer deg i å ruse høyere.

sjekket feil koder?
 #411855  av rkarlsen

når bilen ikke er i gir og bare står rolig går den over 5000 rpm. men når jeg kjører vil den ikke gå over 2500-3000 rpm. da drukner den, høres det ut som den ikke får unna alt. prøvd å finne ut hva det kan være i snart 7 uker.

Finner ikke feilkoder eller noen ting.

Synes det er merkelig.
 #411889  av Mr_Storbrua

Er det når turbo begynner å lde at problemene kommer? Om du har lekasje en vei etter turbo, som du kanskje ikke ser før du får trykk på systemet, så vil bilen få alt for mye bensin, da lufta lekker ut. Jeg hadde det problemet på min gt4. Da var det lekasje mellom ic om innsug, da hadde jeg samme symptomer som deg.. Den bare kødda.. Så sjekk alt av slanger og koblinger igjen, skru de gjerne av, å bøy litt på slanger, for å forsikre deg om det ikke er sprekker noen vei.
 #412623  av rkarlsen

Mr_Storbrua skrev:Er det når turbo begynner å lde at problemene kommer? Om du har lekasje en vei etter turbo, som du kanskje ikke ser før du får trykk på systemet, så vil bilen få alt for mye bensin, da lufta lekker ut. Jeg hadde det problemet på min gt4. Da var det lekasje mellom ic om innsug, da hadde jeg samme symptomer som deg.. Den bare kødda.. Så sjekk alt av slanger og koblinger igjen, skru de gjerne av, å bøy litt på slanger, for å forsikre deg om det ikke er sprekker noen vei.
er når jeg begynner å kjøre. bilen vil ikke over 2000-2500 rpm en gang. på tomgang virker den helt fint. har prøvd med annen LMM men var samme resultat. men det er som du sier, den begynner å kødde når turbo begynner å slå inn. Har en liten følelse på at det kansje kan være intercooler. kommer noen lyder derfra. Men skal sjekke. takk. :)
 #412625  av Ron

rkarlsen skrev:
Mr_Storbrua skrev:Er det når turbo begynner å lde at problemene kommer? Om du har lekasje en vei etter turbo, som du kanskje ikke ser før du får trykk på systemet, så vil bilen få alt for mye bensin, da lufta lekker ut. Jeg hadde det problemet på min gt4. Da var det lekasje mellom ic om innsug, da hadde jeg samme symptomer som deg.. Den bare kødda.. Så sjekk alt av slanger og koblinger igjen, skru de gjerne av, å bøy litt på slanger, for å forsikre deg om det ikke er sprekker noen vei.
er når jeg begynner å kjøre. bilen vil ikke over 2000-2500 rpm en gang. på tomgang virker den helt fint. har prøvd med annen LMM men var samme resultat. men det er som du sier, den begynner å kødde når turbo begynner å slå inn. Har en liten følelse på at det kansje kan være intercooler. kommer noen lyder derfra. Men skal sjekke. takk. :)
Synes dette høres ut som problemer med map sensor jeg.