TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 3rlends Mr2 Turbo! Promqueen!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #411747  av 3rlend
 
Andrepedersen skrev:Artig når ting ordner seg :)
Men, du burde uansett fåpå bredbånsdlambda san at du ser at du har et bra blandingsforhold, bilen kan jo gå kanongodt me de opsette som er der nå, men han kan alikavell få forr ugunstig suppe som igjen ikke låver bra !
Skal bare mase nok på min bror så jeg får låne hans,
Bilen hannes står uten motor. er bare snakk om tid før jeg har en :P
 #411749  av Ron
 
Sier seg jo egentlig litt selv da, når bilen skyter å smeller å du man bare mater på med turbotrykk!

Det blir bl.a psyko varmt, du tar livet av både topp pakning å turbo, pluggen kveles å du får uforbrent bensin både her å der, i olja ikke minst, du vasker sylinder vegger å jeg kan garrantere deg et havari.

Mitt råd til deg neste gang noe slikt skjer, er napp av staget på wastegate å finn problemet uten turbo trykk.

Det er bare Volvo gutta med stromber gasser som reparer ting med å ruse til sperra :?

Klart det er DIN bil, å DIN motor, å DINE penger, prøver bare å gi deg mine 50 cent her :)
 #411750  av Ron
 
Ron skrev:En dyse er alltid oppgitt en ccm @ bar

For x, en 550ccm dyse som er oppgitt 550ccm @ 3 bar, vil gi 1100ccm @ 6 bar.

Med bar mener jeg selvfølgelig bensin-trykk.

Du må også huske på at 99% av alle stock turbo biler har en bensintrykk regulator som er linær, altså 1 - 1, altså den legger turbotrykk på bensintrykk.

Dvs, har du 3 bar bensintrykk i grunn trykk, å lader 1 bar turbo trykk, så vil dysene få å levere etter 4 bar trykk.

Capish? :)

Så når du kjørte 110ccm større dyser, å sikkert mere en stock turbo trykk, så er dette dømt til å bli kaos.

Det er derfor nye dyser må mappes inn i et oppsett.

Kan også legge til at dess "mindre" bensin en turbo bil får, dess bedre går den! Farlig men sant, safe map er typisk lav 11, mens effekt map er høy 11 / lav 12.

En måte du kan sjekke status på uten Bredbåndslamda er å lese plugger :

Svart = Alt for mye bensin / crappy tenning
Hvit = FÃ¥ ned turbo trykket eller havarer!

Den farge du skal ha er lysebrun / skitten hvit, det er et tegn på en frisk å effektiv motor.

Leste du det jeg redigerte inn ang status på motor uten bredbåndslamda?

Funker bra i nøden det altså :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-Kan også legge til at dess "mindre" bensin en turbo bil får, dess bedre går den! Farlig men sant, safe map er typisk lav 11, mens effekt map er høy 11 / lav 12.

En måte du kan sjekke status på uten Bredbåndslamda er å lese plugger :

Svart = Alt for mye bensin / crappy tenning
Hvit = FÃ¥ ned turbo trykket eller havarer!

Den farge du skal ha er lysebrun / skitten hvit, det er et tegn på en frisk å effektiv motor.[/
 #411752  av 3rlend
 
Ron skrev:Sier seg jo egentlig litt selv da, når bilen skyter å smeller å du man bare mater på med turbotrykk!

Det blir bl.a psyko varmt, du tar livet av både topp pakning å turbo, pluggen kveles å du får uforbrent bensin både her å der, i olja ikke minst, du vasker sylinder vegger å jeg kan garrantere deg et havari.

Mitt råd til deg neste gang noe slikt skjer, er napp av staget på wastegate å finn problemet uten turbo trykk.

Det er bare Volvo gutta med stromber gasser som reparer ting med å ruse til sperra :?

Klart det er DIN bil, å DIN motor, å DINE penger, prøver bare å gi deg mine 50 cent her :)
jeg har da ikke rusa motoren til sperra? :P
eller "matet" på med turbotrykk, har bare kjørt den litt, å såpass må den vel tåle :P

men bensin i olja den skjønner jeg! :P

hvilket stag snakker du om? jeg har ekstern wg :P hvis man stenger wg helt så blir det jo hysterisk mye turbotrykk :P
 #411755  av Ron
 
Ok, tenkt du hadd integrert wastegate, du kan slakke den separte for å senke trykket.

Aner ikke om du vet kors`n en wastegate funke, men om du slakker av på toppen av den, så vil du senke trykket, det som da skjer er at ventilen i wastegaten slipper eksosen gjennom tidligere, den hindre da turbo`n i å spinne opp sæ fælt, å du begerenser da ladetrykket.

Har du justerbar BTR?
 #411757  av Rangle
 
Kan ikke slakke av på wg´n som Erlend har. Må bytte fjær (-er) da, Tial 38mm.
Turbo er Mitsubishi TD06 20G

Erlend, hva kjører du av trykk?
 #411772  av 3rlend
 
plugg trikset vet jeg :P
men som sagt, så funker bilen greit nå. å har ikke råd til datasprut med det første.

kan ikke justere på denne wg om jeg ikke bestiller ny fjær.
kjører kun på "org" trykk fra wg. mener det er 0.7 bar.

venter på den nye solenoiden så jeg får koblet opp BC igjen, da har jeg mer eller mindre full kontroll på alt. så skal jeg stjele aem bblamdaen til min bror :)
gidder ikke betale når jeg bare kan mase nok så får jeg lånt hans :P

rangle: Tror jeg må ha kammene dine etterhvert :)
 #411792  av Rangle
 
Blir et greit skritt å få dreis på BC og samtidig få på BBL. Er d AEM Uego han har? Har en slik liggende selv, skal hive den inn i sotvogna når det blir motorbytte eller om det blir forsket på motoren som er i. Har Stian gode erfaringer med den? Kjøpte den kun fordi Innovaten jeg hadde tok kvelden, og Aleks anbefalte denne.

Du får si ifra hvis det blir aktuelt, men kjøp deg justerbare kamdrev/reimhjul! Fidanza sine var "billige" og flere skryter av disse. Var noen som nevte at det kan ligge enda av de dårlige utgave av HKS sine på ebay.
 #411797  av 3rlend
 
Rangle skrev:Blir et greit skritt å få dreis på BC og samtidig få på BBL. Er d AEM Uego han har? Har en slik liggende selv, skal hive den inn i sotvogna når det blir motorbytte eller om det blir forsket på motoren som er i. Har Stian gode erfaringer med den? Kjøpte den kun fordi Innovaten jeg hadde tok kvelden, og Aleks anbefalte denne.

Du får si ifra hvis det blir aktuelt, men kjøp deg justerbare kamdrev/reimhjul! Fidanza sine var "billige" og flere skryter av disse. Var noen som nevte at det kan ligge enda av de dårlige utgave av HKS sine på ebay.

Føler jeg har fått til BC noe mer nå en da jeg fikk bilen :P men er syykt mye å justere på den, mest lyst å bare kjøpe en manuell.
men denne så har man jo kontroll på dyser, tps boost å masse masse. så blir vel til at jeg bruker den :)

Stian har den der "standard" aem saken :P funker gull!

kamdrev osvosv kommer sammen med kammer.
tror jeg må kjøpe dine kammer rangle - etterhvert :)
 #411868  av 3rlend
 
Dette har ingenting med mr2 å gjøre.
men har idag kjørt en særdeles kurrant familie bil som jeg kunne tenkt meg.

som dere ser er det GOD plass til barnesete.
Bilde

bilen er da denne:
Bilde

Iverzen på forumet sin supra :D
FY FAEN sier jeg bare :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 #411901  av Iceman22
 
3rlend:
Har du ikke hatt problemer med å eu godkjenne bilen da ? Siden det er uorg motor og oppgradert turbo, stiller du bare ned trøkket og sier den original ? :P
 #411907  av 3rlend
 
Iceman22 skrev:3rlend:
Har du ikke hatt problemer med å eu godkjenne bilen da ? Siden det er uorg motor og oppgradert turbo, stiller du bare ned trøkket og sier den original ? :P

jeg skal ikke si hvem eller hvor.

privat eid verksted med en mann som jobber der. å han er lat :P

han sjekket co, det var alt :P å lys, å slakk her og dert :P
vet ikke hvordan co er nå, men har en visjon om datasprut til neste eu kontroll.
å at jeg kan få til å mappe det veldig magert :)
 #411930  av toysupra
 
3rlend skrev:Dette har ingenting med mr2 å gjøre.
men har idag kjørt en særdeles kurrant familie bil som jeg kunne tenkt meg.

som dere ser er det GOD plass til barnesete.
Bilde

bilen er da denne:
Bilde

Iverzen på forumet sin supra :D
FY FAEN sier jeg bare :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Det jeg syntes er gøy er at han driver med trafikk opplæring, sikkert mange som blir inspirert til å kjøre oss han siden han har litt over middels bil interesse.
Btw du kan få kjøpe min Supra, ikke så spennende som lars sin men mye billigere:)
 #411933  av 3rlend
 
haha, det var kjøreskole følelse i seg selv da jeg kjørte supraen, litt meir t høyre, litt meir t venstre, såja bære kjør nu osv :P

Jeg har ikke råd til noe supra nå :)
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 64