TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MÃ… kjøpe nytt 93mod caliper i kveld? Hvor kjøpe?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #412180  av hmsilset

Trenger nytt venstre fremme siden hydraulikken er dårlig der.Lekasje.Finner caliper på ebay, men har ikke tid til auksjoner, og tør ikke twosrus da jeg bestilte feil deler der sist.Det har jeg ikke tid til nå :p Må eu-godkjennes 29 mai, og jeg har alle andre delene jeg må fikse/bytte.

Regner med at det kommer gode tips her til i kveld :) Mekonomen blir isåfall siste utvei.Fått blodpriser der også nå,hehe.2600kr pr stk nå.1800kr sist jeg bestilte der..
 #412181  av magnesmurf

Prøv bilekstra, evt gjennom sørensen og balchen. Du må vel ringe dem og be dem sende til nærmeste bilekstra butikk i nærheten av deg da.
 #412183  av hmsilset

magnesmurf skrev:Prøv bilekstra, evt gjennom sørensen og balchen. Du må vel ringe dem og be dem sende til nærmeste bilekstra butikk i nærheten av deg da.
Må kjøre 1 time hver vei og ta ferge for å komme til bilekstra :p Dette er deler det går en del av til mr2, derfor vil jeg vite flere alternativer.
Ingen som har bestilt i det siste, og fått sendt det med posten?
 #412202  av magnesmurf

Sist gang jeg kjøpte noe fra mr2-ben, for ca et år siden, skjedde følgende:

Han brukte 4 uker på å sende pakken.
Pakken kom aldri frem. 3 mnd etter bestilling ville jeg gjerne ha ny pakke siden jeg aldri fikk det jeg bestilte.
Han nektet å sende meg noen ny pakke uten at jeg betalte for det.
Endte opp med å måtte kjøpe nye ting av han, så spanderte han frakta.

Handlet mye fra ham før, og da hadde han god service.
Det har han tydeligvis sluttet med.

SÃ¥ etter dette boikotter jeg han av prinsipp.

Står vel om dette i tråden min også. Da for ca et år siden.
Var blinklys/parklys jeg bestile da.
 #412204  av hmsilset

Audun F skrev:
hmsilset skrev:fikk selvfølgelig ikke betalt.Jeg hater paypal så jævelig! det er typisk med alt en skal kjøpe at det er vanskeligere å betale bruke enn å tjene dem..
Har aldri problemer med PayPal - sikker på at det ikke er brukerfeil? :mrgreen:

LÃ¥nte kredittkort med en og betalte.Han hadde ikke paypal og det gikk lett :)
 #412205  av hmsilset

magnesmurf skrev:Sist gang jeg kjøpte noe fra mr2-ben, for ca et år siden, skjedde følgende:

Han brukte 4 uker på å sende pakken.
Pakken kom aldri frem. 3 mnd etter bestilling ville jeg gjerne ha ny pakke siden jeg aldri fikk det jeg bestilte.
Han nektet å sende meg noen ny pakke uten at jeg betalte for det.
Endte opp med å måtte kjøpe nye ting av han, så spanderte han frakta.

Handlet mye fra ham før, og da hadde han god service.
Det har han tydeligvis sluttet med.

SÃ¥ etter dette boikotter jeg han av prinsipp.

Står vel om dette i tråden min også. Da for ca et år siden.
Aiai, det visste jeg ikke.Jeg kan i klin edru tilstand si at om jeg blir svindla eller ikke får varen når jeg skal, så blir det flytur på meg i sommerferien.Han spanderer :)
 #412209  av Audun F

magnesmurf skrev:Står vel om dette i tråden min også. Da for ca et år siden.
Husker du har nevnt det før... Jeg bestillte noen ytre stag til styringa for en måneds tid siden fra Ben - de kom etter 5 dager - og da med nedsatt verdi og som gift slik jeg spurte han om. Har vel aldri hatt noe problemer der egentlig...
 #412211  av hmsilset

Audun F skrev:
magnesmurf skrev:Står vel om dette i tråden min også. Da for ca et år siden.
Husker du har nevnt det før... Jeg bestillte noen ytre stag til styringa for en måneds tid siden fra Ben - de kom etter 5 dager - og da med nedsatt verdi og som gift slik jeg spurte han om. Har vel aldri hatt noe problemer der egentlig...

Er bare å håpe for meg at det ikke blir mer enn 10 dager å vente.Hadde vært fint å hatt bilen ett par måned eu-godkjent før den blir solgt..
 #412212  av ArildM

Litt OT: De fleste bedrifter har vel sine svin på skogen når det gjelder uheldige saker. Jobber i serviceyrket selv, og enkelte ganger feiler alt slik at det oppstår stygge saker. Men at ting skal ta så lang tid er helt urimelig om han ikke er avhengig av eksterne kilder i flere ledd for å få tak i delene som han selger. Det er akkurat da slike ting kan skje.
 #412226  av magnesmurf

Selvfølgelig kan glipper skje i alle bedrifter. Men service er hvordan selger klarer å ordne opp i slike ting :wink:
Har som sagt handlet mye med mr2ben før, og alltid fått god service da. Men når han fraskrev seg ansvar uten at jeg hadde fått delene jeg bestilte, og ikke ville gi noen form for kompensasjon, så ble jeg ganske skuffet.
Han ble temmelig vanskelig å ha med å gjøre så fort det ble problemer med bestillingen :?