TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mr2 mk1, startproblem

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #412201  av ArildM

Rart. Fått sjekket at tenninga er rett nå?
 #412261  av Mr2mr2

Etter at jeg satte tanken i bilen, fylte jeg opp med 10 liter NY "bensin" ( rett fra bensinstasjon). Men når eg har holdt på har eg lagt merke til at det var litt rar farge og konsistens på "bensinen",denluktet heller ikke skikkelig bensin, den var gul og hadde bremseveske konsistens...... I grunnen ligndet den veldig på bremseveske :shock: fant ut at jeg burde prøve å tømme tanken, og fylle på ny bensin en gang til......VROOM sa det, og bilen startet..... Og røykte litt. Men. Røyken forsvant litt etterhvert

Hva er det som har komt ut av bensinpumpen på bensinstasjonen, og ned i tanken min? :?: :?:
 #412274  av ArildM

:shock: Diesel? :lol:
 #412278  av Mr2mr2

det er ikke diesel.... det hadde jeg lukta. det lukter svakt bensin, men ingenting i forhold til skikkelig bensin...

Men hadde ikke en bensinmotor gitt tegn til å starte i det minste, selv med diesel?
 #412688  av ArildM

Biodiesel? Hehe.
 #412713  av Mr2mr2

det er heldigvis min far som har fyllt.... og jeg har konkludert med at det må vere diesel..... grunnen til bensinlukta var nok noe bensinrester i tanken....merka det da jeg hadde en liten boks med "bensinen" ståenes ute i solen.. og den lukta bare mere og mere diesel :lol: :oops:
 #412716  av ArildM

Jaja, du fikk da start på bilen etter litt prakk :mrgreen:
 #412729  av 3rlend

etter å ha testet så funket det med nesten 50-50 bensin/diesel på en volvo 240 :P
 #412733  av ArildM

Traktormotorer går på det meste :mrgreen:
Min gikk uten batteri også :wink: