TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #412858  av Noxan8

GhostRider88 skrev:
Tøft 8) Nesten synd at det ikke kunne være slik permanent da ;) Fikk du foreviget det på video/lydopptak?

gjorde nok ikke det desverre, men når jeg satte inn kon filteret så fjerna jeg begge ressonans boksene på insuget å blendet de, som blending på den største boksen brukte jeg bunnen an en silikon tube, passet perfekt, bare stramme rundt med en vanelig slangeklemme :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 #412983  av GhostRider88

Med gode tips fra Magnesmurf, så har jeg fått bestilt meg 4XToyota MR2 >1998 Led Dash Bulbs. Så nå blir det lys i hele dashen, faktisk for første gang så lenge jeg har hatt den :) Gleder meg og poster bilder etterhvert som oppdateringer og deler ankommer 8)
 #413012  av magnesmurf

Hvilken farge ble det på pærene?

Slenger ut et lite bilde av hvite pærer jeg hadde når jeg hadde orginale skiver i instrument panelet :wink:
Vedlegg
holmenskjær bilder 042.jpg
holmenskjær bilder 042.jpg (117.89 kiB) Vist 1969 ganger
 #413035  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Hvilken farge ble det på pærene?

Slenger ut et lite bilde av hvite pærer jeg hadde når jeg hadde orginale skiver i instrument panelet :wink:
4 hvite led pærer, så blir som ditt :) Gleder meg :D Kan ta bllder av seansen med å bytte om det er ønskelig ;)
 #413043  av magnesmurf

Punkt belysning får du uansett, men de orginale skivene til speedometer har hvertfall et belegg bakpå som hjelper til med å spre lyset best mulig.
 #413062  av GhostRider88

Fikk melding om at de ikke hadde hvite på lager og da gikk jeg for mitt andre valg: blå

Håper dette vil se bra ut i mr2'en. Lurte liksom litt på rød også, men trur det blir litt "glorete"

Fant to bilder med blå og rød:

Blå:
Bilde

Bilde

Bilde

Rød:
Bilde

Hva syns dere ser best ut? Har vurdert å bestille hvite fra en annen, men om blå tar seg bra ut, så gjør jeg ikke dette.
 #413076  av ArildM

Rødt passer på rød bil, har det selv på AW11. Men det er ganske lyssvakt (i alle fall de jeg har), så om du vil ha noe som lyser opp skikkelig er kanskje blått tingen, så lenge du ikke har rød bil igjen da :wink:
 #413079  av magnesmurf

Jeg har selv hatt både blått, hvitt og grønt.
Hvitt ser best ut i mine øyne.
Rødt kan gå på en rød eller sort bil, men det er lyssvakt.
Dog, det er jo levert orginalt med rødt speedometer på de siste årsmodellene, og det ser bra ut det og.

Men som sagt, i mine øyne tar hvitt seg best ut i disse dashbordene. :wink:
 #413084  av Noxan8

magnesmurf skrev:Jeg har selv hatt både blått, hvitt og grønt.
Hvitt ser best ut i mine øyne.
Rødt kan gå på en rød eller sort bil, men det er lyssvakt.
Dog, det er jo levert orginalt med rødt speedometer på de siste årsmodellene, og det ser bra ut det og.

Men som sagt, i mine øyne tar hvitt seg best ut i disse dashbordene. :wink:

jeg må nok si rødt på svart bil :) ser godt ut og er behagelig å kjøre med på nattes tid :P
 #413088  av GhostRider88

Valget falt på blå pærer og selv må jeg si at dette passer til en svart mr2. Får et mer moderne look i mine øyne:

Bilde

Bilde

Bilde

Ble litt fristet til å bytte ut det grønne lyset i ringen runt tenningslåsen til blå, som dette:

Bilde

Noen som har gjort dette og vet hva som kreves av led pærer (type/antall)?
 #413090  av mr292

originalt tror jeg det er en stk liten halogen pære med grønn "hette"(slike som var i instrumentpanelet). skal du bytte til led lys i ringen er nok 2 stk, det beste. mer info/guide finner du her :)
http://www.mr2.com/forums/mk2-interior- ... -done.html
 #413109  av GhostRider88

Begynte å angre for at jeg gikk for blå led pærer... så jeg bestilte 4 nye WLED Miniature Wedge Base bulbs i NATURAL WHITE med dimmefunksjon ;)

Bestilte i samme slengen 2 nye cupe pærer: BA9s-xHP6: 6 LED High Power Bulb

Alt fra siden http://www.superbrightleds.com/

Kom på noe over 200,- men regner med at jeg måtte ha betalt mer her i Norge for tilsvarende.
 #413142  av GhostRider88

KN filteret fra UK ankom i posten i dag og etter litt knoting og skruing, så fikk jeg ut det originale filteret (var temmelig klart for utskiftning - mye støv og skitt). Etter å ha satt inn KN, så startet jeg motoren - en helt annen innsugslyd enn det originale. Kom en slik swosh lyd 8) Fikk ikke prøvd bilen, men det kommer ;)

Så langt er jeg fornøyd og et stort pluss er at det ikke skal skiftes ut, men renses etter hver 50.000 miles (80.000 km)

Bilder kommer etterhvert som jeg får snacksen i posten :!:
 #413156  av magnesmurf

Ville nok satset på å rense det mye oftere enn hver 80000km :wink:

Renser mitt kn filter hver 10000km eller annet hvert år :wink:
Er ikke mye jobb heller. Og rensepakka får du kjøpt på bilxtra.
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 102